پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: چشم انداز توسعه فضاهای آموزشی در وزارت بهداشت ایجاد سه دانشگاه در تراز جهانی، ۱۰ دانشگاه در تراز ملی و ۵۰ دانشگاه در سطح استانی است.

شعار سال: به نقل از وبدا، دکتر سیدعلی صدرالسادات با بیان این خبر افزود: چشم اندازی را که برای توسعه فضاهای آموزشی داریم این است سه دانشگاه در تراز جهانی، ۱۰ دانشگاه در تراز ملی، ۵۰ دانشگاه در سطح استانی، ۱۵ دانشکده در سطح علوم پزشکی و ۲۴۰ مجتمع عالی سلامت در سطح شهرستان ها داشته باشیم.

وی از افزایش سرانه فضای استاندارد آموزشی به ۲۱.۸ مترمربع برای هر دانشجو خبر داد.

صدرالسادات با بیان اینکه منابع وزارت بهداشت محدود است، گفت: اما اگر مجلس و همچنین خیرین در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند در سال ۹۶ اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی افزود: ۳۶۱ دانشکده در سطح کشور داریم که در وضع فعلی یک میلیون و ۷۴۰ هزار مترمربع مساحت این دانشکده ها است که به ازای هر دانشجو حدود ۱۰ مترمربع می شود و ما برای اینکه بتوانیم به متراژ ۲۱.۸ مترمربع به ازای هر دانشجو برسیم باید ۵۰۸ دانشکده را مجهز کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت یادآور شد: براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، باید ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار مترمربع فضا در اختیار دانشجویان قرار بگیرد که در این میان ۸۳ دانشکده با قدمت زیاد و به نوعی فرسوده هستند و ۲۱ دانشکده هم در مراکز استیجاری قرار دارند.

وی تاکید کرد: در این بخش باید بتوانیم از خیرین و سرمایه گذاران استفاده کنیم و راهی را باز کنیم تا سرمایه گذاری در این حوزه ها صورت بگیرد.

صدرالسادات گفت: برای تحقق این طرح ها سامانه ای را برای کنترل دقیق پروژه ها در سطح کلان با مدیریت دانشگاه های ما نیاز بود که دفتر منابع فیزیکی وزارت نیز این موارد را درقالب یک سامانه ای کنترل می کند که در آن ۸ هزار پروژه کوچک و بزرگ کنترل و مدیریت می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30 آذر 1395، کد مطلب: 3854782، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین