پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در دو سال اخیر هیچ یک از بودجه‌ها و اعتبارات دولتی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تحقق پیدا نکرده است.

شعارسال: حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان سمنان که شامگاه پنجشنبه به همت اداره اوقاف و امور خیریه و میزبانی حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) دامغان، با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان و نماینده مجلس، فرماندار، علما و روحانیان و جمع گسترده فعالان و علاقه‌مندان فرهنگ قرآنی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش‌های سازمان اوقاف و خادمان قرآن کریم دو هزار مرکز قرآنی در هشت هزار و 700 بقعه متبرکه کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج معارف قرآن کریم و تربیت 10 میلیون حافظ کلام الله مجید بر عزم جدی سازمان اوقاف در این زمینه تأکید کرد و افزود: در پنج سال گذشته 12 میلیون و 600 هزار نفر از دوستداران حفظ قرآن در سامانه مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت نام شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است سالانه 250 هزار نفر حافظ قرآن کریم تربیت کند خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه ویژه به جایگاه فرهنگ قرآنی در جامعه سالانه قریب به 20 میلیارد تومان در زمینه فعالیت‌های قرآنی هزینه می‌کند.

حسینی حافظان کودک و نوجوان قرآن کریم را سرمایه‌های معنوی و مدیریتی آینده کشور برشمرد و با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب این راه را برای تربیت نیروهای قرآنی تبیین کردند اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی و هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح توسعه موقوفات قرآنی کشور از جمله فعالیت‌های مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متأسفانه در دو سال اخیر هیچ یک از بودجه‌ها و اعتبارات دولتی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تحقق پیدا نکرده است، گفت: موقوفات قرآنی در مجموع موقوفات کشور بسیار ناچیز است و همت خیران و واقفان قرآنی در این بخش می‌تواند راهگشا باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1396 ، کدخبر: 1488420 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین