پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
در جلسه‌ای با حضور رییس و معاونان جهاد دانشگاهی استان سمنان و دبیر بودجه و تشکیلات پارک‌های علم و فناوری کشور، رییس حوزه ریاست و کارشناسان پارک علم و فناوری استان سمنان، زمینه‌های همکاری مشترک این دو مرکز بررسی شد.

شعارسال : حسن رهایی، رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این جلسه با معرفی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی استان آماده ارائه خدمات تخصصی پژوهشی و آموزشی جهت رشد و تقویت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری سمنان است.

وی افزود: در حوزه آموزش تخصصی، رویکرد جهاد دانشگاهی، آموزش‌هایی با رویکرد اشتغال محور است که می‌توان به دوره‌های آموزشی بهیاری و کمک پرستاری، دستیار دندانپزشک، تکنیسین داروخانه، دوره‌های آموزش تخصصی کامپیوتر و زبان خارجه و... اشاره کرد که زمینه های اشتغال برای جوانان را فراهم می‌کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز مرکز افکار سنجی ایسپا، نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی، اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مختلف و همکاری پژوهشی با سایر ادارات و ارگان های دولتی مانند استانداری، اداره کل استاندارد، شرکت آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش استان سمنان، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شرکت گاز استان سمنان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان و... از جمله فعالیت‌های پژوهشی است.

رهایی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه ایجاد مراکز رشد شرکت‌های دانش بنیان، توانمند‌سازی آموزشی شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه خدمات نیاز سنجی آموزشی، ارائه تقویم آموزشی و همچنین ممیزی و ارزیابی شرکت های دانش‌بنیان، آماده همکاری با پارک علم و فناوری استان سمنان است.

دبیر بودجه و تشکیلات پارک‌های علم و فناوری کشور و رئیس حوزه ریاست پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در این جلسه بر استفاده از خدمات تخصصی آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان جهت توسعه و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: در این جلسه زمینه‌های همکاری بین جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری شناسایی شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های و پتانسیل های مطلوب و مفید جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

خلیل راحتی با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش گفت: اگر قرار است در بخش رفع تنگناها، مسائل و مشکلات موجود اتفاق مهم و خوبی بیافتد باید هرچه می‌توانیم به پژوهش و آموزش بها دهیم و از این حیث مجموعه جهاد دانشگاهی بسیار خوب و اثرگذار بوده است و پتانسیل های خوبی دارد.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد دانشگاهی استان سمنان که دارای نیروی انسانی توانمند و متخصص است، طرح ممیزی و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در سمنان، مازندران و گلستان انجام می‌شود و همچنین از خدمات تخصصی آموزشی جهاد دانشگاهی جهت توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 01 آذر 1394 ، کد مطلب : 94100100492 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین