پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
یک کارشناس اقتصادی التهاب به وجود آمده در بازار سکه را سوداگری مهندسی شده عده‌ای سودجو دانست و تاکید کرد: مردم از ورود به این بازی خودداری کنند.

شعارسال:یک کارشناس اقتصادی التهاب به وجود آمده در بازار سکه را سوداگری مهندسی شده عده‌ای سودجو دانست و تاکید کرد: مردم از ورود به این بازی خودداری کنند.

محمد حسین ادیب در خصوص چرایی ایجاد حباب قیمتی در معاملات سکه طی روزهای اخیر نوشت: علت ایجاد حباب در سکه ، مهندسی مالی آن است ، عده بسیار محدودی با ورود سرمایه های نجومی ، اقدام به خرید سکه و بالا بردن مصنوعی آن کرده اند ، در گام بعدی با ایجاد صف در مردم بی اطلاع ، اقدام به فروش موجودی خریداری شده کرده و در مرحله آخر حباب سکه تخلیه شده و مردمی که در این دوره اقدام به خرید سکه کرده اند به شدن زیان می کنند.

وی خاطرنشام کرد: در واقع سود کسانی که حباب اخیر را ایجاد کرده اند از محل زیان کسانی تامین می شود که اقدام به خرید حباب می کنند .

ادیب خاطرنشان کرد: این روند سالهاست که در بورس جاری است، عده محدودی که از تعداد انگشتان یک دست کمتر هستند کنسرسیومی تشکیل می دهند و سهام ارزانی را خریداری می کنند و سپس خودشان به نام های دیگری اقدام به خرید کرده و قیمت را بالا می برند و به این طریق صف خرید در مردم ناآگاه ایجاد می شود ، در مرحله بعدی با فروش سهام خود از بازی خارج می‌شوند ، معمول این است که در مرحله بعد ، سهم دچار ارزان نمائی می‌شود یعنی از قیمت واقعی خود نیز کمتر ارزش گذاری می‌شود.

وی افزود: به هنگام ایجاد حباب ، قاعدتا باید رسانه ها اقدام به کار توضیحی کرده و مانع شوند اما از شگردهای مهندسان مالی این گونه جریان ها ، خریدن رسانه هاست و لذا رسانه های تأثیر گذار با انتشار تحلیل های حمایت کننده ، به آتش دامن می زنند.

به گفته ادیب تحلیل های دو پهلوی منتشره روز گذشته در برخی رسانه ها دال بر منطقی بودن حباب سکه ، رپرتاژ آگهی مهندسین مالی این جریان بود زیرا ایجاد کنندگان حباب سکه قدرت رسانه ای دارند.

این کارشناس اقتصادی تلویحا از عدم ورود بانک مرکزی برای شکستن حباب به وجود آمده انتقاد کرد و گفت: معمولا بانک مرکزی در اینگونه موارد با عرضه سکه اقدام به شکستن حباب می کند.

وی در این رابطه تاکید کرد: حالا فقط وقت فروش سکه است، وارد بازی خرید نشوید بازی خرید مهندسی شده است . هر چه سکه دارید امروز بفروشید و با تخلیه حباب مجددا خریداری کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار1آذر 96،کدخبر: 13960901000535، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین