پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
کنگره بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری با عنوان «بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری» با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تبریز آغاز شد.

شعار سال: حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت علامه جعفری صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: همایش با سفارش اندیشمندان بزرگ حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی از حمایت ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، متولیان حوزوی استان، شاگردان علامه جعفری در برگزاری همایش خبر داد و گفت: 25 مرکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری کنگره مشارکت دارند.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند تبریز ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 104 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که با ارزیابی هیأت داوران؛ 54 مقاله پذیرفته شد، 27 مقاله علمی پژوهشی، 17 مقاله علمی ترویجی و بقیه علمی تخصصی هستند که فردا در دانشگاه هنر اسلامی ارایه خواهند شد.

حجت الاسلام شاهدی با اشاره به این‌که فردا از صاحبان مقالات برگزیده تجلیل خواهد شد، گفت: 5 پایان نامه‌ برگزیده نیز که مرتبط با زندگانی، سیره، اندیشه‌ها، نظریات و آثار علامه جعفری است؛ فردا مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

بزرگترین افتخار همایش حضور در محضر مقام معظم رهبری بود که ایشان خوشحالی از صمیم دل داشتند که پس از سال ها یاد و نام علامه به میان آمده و تجلیل در شأن علامه برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که امروز و فردا سخنرانی‌های متعددی از سوی اندیشمنئدان حوزه و دانشگاه را شاهد خواهیم بود، افزود: «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش است که با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار می شود.

حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) به بررسی اندیشه های آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین خواهد پرداخت، تصریح کرد: دبیرخانه همایش به دنبال ایجاد عرصه تحقیق و تعمق در اندیشه های علامه جعفری به عنوان یکی از مفاخر معاصر آذربایجان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۵۳۹۳۳۵، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین