پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
اگرچه دیپلمات‌های اروپا حداقلی از ادب را رعایت نمی‌کنند و با پوشش‌های توهین‌آمیز در مراسم دیپلماتیک در ایران شرکت می‌کنند ولی جای این سؤال باقی است که تشریفات وزارت خارجه دقیقا چه زحمتی می‌کشند؟

شعارسال : چندی است که باب سفر و تیم‌های اروپایی به‌خصوص از سوی اتحادیه اروپا به ایران باز شده است؛ اما نوع پوشش بانوان دیپلمات اروپایی در این سفرها از منظر مردم ایران، مضحک، خنده‌دار و توهین تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد سریال پوشش توهین‌آمیز اروپاییان در ایران، همچنان ادامه دارد.

اخیرا و در سومین دور مذاکرات سیاسی سطح بالا بین ایران و اتحادیه اروپا که به ریاست عراقچی و اشمیت برگزار شد؛ باز هم شاهد پوشش‌های نامتعارف از سوی همراهان اشمیت در جلسات رسمی و دیپلماتیک بودیم.

«دیپلماسی زیرشلواری» در تهران+ تصاویر

حضور با لباس غیررسمی در جلسه رسمی و دیپلماتیک

«دیپلماسی زیرشلواری» در تهران+ تصاویر
«دیپلماسی زیرشلواری» در تهران+ تصاویر

آنچه جای تعجب و سؤال است؛ قصور و سستی کارکنان وزارت خارجه تدبیر و امید است که علی‌الظاهر در پروتکل‌های خود هیچ‌گونه عرفی را رعایت نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد مسوؤل تشریفات وزارت خارجه به تیم‌های اروپایی اعلام می‌کند با هر لباس و شلواری که راحت‌تر هستید به ایران تشریف بیارید.

چندی پیش بود که در حاشیه دیدار وزیر خارجه ایتالیا با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شاهد حضور زنی با لباس نامتعارف بودیم که رسانه‌های ایرانی پوشش وی را پیژامه یا همان زیرشلواری خواندند.

«دیپلماسی زیرشلواری» در تهران+ تصاویر
حضور با زیرشلواری در جلسه رسمی و دیپلماتیک

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در دیداری با وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا شرکت کرده که خانم وزیر با لباسی نامتعارف با فرهنگ ایرانی اسلامی به دیدار اقای مسئول رفت.

همچنین حضور نماینده زن پارلمان اروپا (ماریچه اسخاکه) با پوششی خاص در جلسه رسمی دیدار با "علی لاریجانی" رئیس مجلس نیز واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

«دیپلماسی زیرشلواری» در تهران+ تصاویر

فارغ از این که پروتکل رسمی جمهوری اسلامی ایران، زنان خارجی را ملزم به داشتن حجاب می‌کند و فارغ از قضاوت ارزشی در این باره، این انتقاد وارد است که چرا این افراد در یک دیدار رسمی، اصول لباس پوشیدن را رعایت نکرده‌اند لکن باید دید در کنار این اقدام زشت زنان دیپلمات اروپایی، وزارت خارجه در امر تشریفات زحمتی هم به خود می‌دهد یا نه؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری مشرق ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396، کدخبر: 801524 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین