پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران سهم صنایع در میزان آلودگی هوای تهران را کمتر از ۱۰ درصد دانست.

شعارسال : شاپور قنبری در ارتباط با تاثیر صنایع در میزان آلایندگی هوای تهران، گفت: براساس آمار ارائه شده بیش از ۸۵ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به ناوگان حمل‌ونقل است و براساس برآوردهای صورت گرفته رقمی کمتر از ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران به بحث صنایع مربوط می‌شود.

وی با اشاره به این که ۱۸ شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری در استان تهران وجود دارد، گفت: از این ۱۸ شهرک صنعتی ۱۶ مورد در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتر و دو شهرک صنعتی در شعاع بیش از ۱۲۰ کیلومتر قرار دارند و تنها صنایع انتقالی با رعایت اصل همجواری می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مربوطه در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتر قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان این که طبق ماده ۱۱ قانون هوای پاک باید ایجاد، انتقال و توسعه هر واحد صنعتی تنها با مجوز سازمان محیط زیست انجام شد، افزود: باید بدانیم که یک پنجم سوخت کشور در تهران مصرف می‌شود و سهم وسائل نقلیه در میزان آلودگی هوای تهران بسیار بالاست.

قنبری با اعلام این که حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنفی در استان تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها حدود ۸۰۰۰ مورد در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر سهم وسائل نقلیه در میزان آلایندگی هوای تهران باید به نقش دستگاه‌های دولتی و سایر ساختمان‌ها از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری و غیره نیز اشاره کنیم، هرچند سهم وسائل نقلیه در این خصوص بیش از ۸۵ درصد برآورد شده و صنایع نقشی کمتر از ۱۰ درصد دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تاکید بر این که شهرک‌های صنعتی در بحث آلودگی هوای تهران مقوله همجواری را رعایت کرده‌ و کارخانجات ملزم به اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از افزایش میزان آلایندگی با نصب فیلترهای مربوطه هستند، گفت: متاسفانه طی سالیان اخیر به گونه‌ای اقدام شده تا باد قالب در شهر تهران فرصت وزیدن نداشته باشد و منافذ کریدورهای هوا از غرب به شرق براساس ساخت‌وسازها بسته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396، کدخبر: 96090100738 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین