پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی، دادستان معزول تهران را به اتهام معاونت در قتل مرحوم محسن روح‌الامینی، یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک، به ۲ سال حبس محکوم کرد.

شعارسال:شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی، دادستان معزول تهران را به اتهام معاونت در قتل مرحوم محسن روح‌الامینی، یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک، به ۲ سال حبس محکوم کرد.

میرمجید طاهری، وکیل مدافع اولیای دم مرحوم روح‌الامینی با اعلام این خبر گفت: حکم دادگاه امروز (یکشنبه 5 آذر) از طریق پیامک ابلاغ شده است.

این وکیل دادگستری افزود: دادگاه تجدید نظر مرتضوی را با یک درجه تخفیف به 2 سال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم کرده و این حکم قطعی است.

شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان در حالی پرونده مرتضوی را بررسی می‌کرد که سه اتهام متوجه قاضی و دادستان معزول تهران بود؛ اتهام‌های معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک و همچنین اتهاماتی در خصوص عملکرد وی در زمان حضورش در صندوق تامین اجتماعی در دولت دهم.

بر این اساس، شیری خان و ملک‌رئیسی، دو قاضی این شعبه پس از بررسی پرونده، مرتضوی را در خصوص اتهام معاونت در قتل مجرم شناخته و بابت گزارش خلاف واقع و اتهامات وارده به وی در خصوص عملکردش در تامین اجتماعی، رای به برائت وی دادند.

این در حالی است که با توجه به قطعی بودن حکم صادر شده، از هم اکنون می‌بایست چشم انتظار اجرای حکم صادره و معرفی مرتضوی به زندان بود؛ اتفاقی که با طی شدن روند قانونی ابلاغ و اجرای حکم، رخ خواهد داد و با توجه به آشنایی دادستان معزول با روند قضایی و اجرای حکم، بعید است از روال عادی خارج شود.

گفتنی است مرتضوی پیش‌تر در ارتباط با این اتهام از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی تبرئه شده بود؛ با این ملاحظه در آن دادگاه و محاکمه، اتهام معاونت در قتل از سوی خانواده مرحوم کامرانی، یکی دیگر از جان باختگان بازداشتگاه کهریزک به مرتضوی وارد شده بود و رسیدگی به شکایت خانواده مرحوم روح الامینی در این خصوص در دستور کار آن دادگاه قرار نگرفته بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تابناک ، تاریخ انتشار 6آذر 96،کدخبر: 750528،www. tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین