پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
استاندار کرمانشاه گفت: مجلس اعتبار در نظر گرفته شده برای مناطق زلزله‌زده را به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داد که در اختیار واحد‌های صنعتی، صنفی و کشاورزی خسارت‌دیده قرار می‌گیرد.

شعار سالهوشنگ بازونداستاندار کرمانشاهصبح امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: 4.9 درصد از اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای حمایت از اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در اختیار استان گذاشته شده که وزیر کار پس از حضور درمناطق زلزله‌زده، یک درصد به این میزان اضافه کرد و به این ترتیب کرمانشاه دومین استان بهره‌مند از این تسهیلات بسیار مناسب شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این تسهیلات فرصت خوبی برای ایجاد شغل‌های جدید و رونق بخشیدن به اقتصاد در مناطق روستایی و عشایری است گفت: قول و قرارهایی که به مردم داده می‌شود باید محقق شوند و مدیران از دادن وعده‌های غیرعملی اجتناب کنند.

بازوند بیان کرد: میثاق‌نامه‌های دستگاه‌ها که برای ایجاد اشتغال امضا می‌کنند باید عملی شوند در غیر این صورت در پایان سال هیچ بهانه‌ای برای تحقق نیافتن آن پذیرفته نیست بنابراین بهتر است مدیران در این زمینه دقت کنند، چون باید پاسخگو باشند.

وی گفت: باید یک وحدت رویه برای راستی‌آزمایی وعده‌های دستگاه‌ها در زمینه ایجاد شغل باید ایجاد کنیم و سامانه‌ای طراحی شود که بتواند با راستی‌آزمایی، یک آمار اشتغال ایجادی قابل اتکا را ارائه کند.

بازوند با اشاره به اینکه ارائه آمار اشتغال بدون راستی‌آزمایی بیشتر شبیه شغل کاغذی است و ما به دنبال اشتغال کاغذی نیستیم افزود: نرخ بیکاری استان چهار سال پیش 16 درصد بوده و اکنون به 22 درصد رسیده که این افزایش حاصل عملکرد ضعیف دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه باید بسترها برای نقش‌آفرینی و مشارکت مردم در عرصه اشتغال‌زایی فراهم شود عنوان کرد: بخش زیادی از توان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صرف موضوع بودجه می‌شود در حالی که این توان باید صرف برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال شود.

بازوند با اشاره به اینکه روز گذشته مجلس به منظور حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه قانون بودجه را اصلاح کرد که یک اتفاق بسیار دلگرم کننده بود بیان کرد: رئیس مجلس و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و عمرانی مجلس به صورت میدانی از مناطق زلزله‌زده بازدید کردند که این حضور میدانی در تصویب این مصوبه حمایتی بسیار اثرگذار بوده است.

استاندار کرمانشاه گفت: استان پیشنهاد اختصاص 400 میلیارد تومان از محل بودجه 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به مناطق زلزله‌زده را داشت که در مجلس این میزان به 600 میلیارد تومان افزایش یافت که در اختیار واحدهای صنعتی، صنفی و کشاورزی خسارت‌دیده قرار می‌گیرد.

بازوند عنوان کرد: جوانرود، پاوه و روانسر جزو شهرستان های زلزله‌زده هستند و تمامی منازل و واحدهای خسارت‌دیده این شهرستان‌ها از تمامی تسهیلات و بلاعوض‌های مصوب شده بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکهاعتبارپیشنهادی برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده صنایع‌دستی و گردشگری بر اثر زلزله، هنوز تصویب نشده است گفت: سازمان میراث فرهنگی باید در فرصت باقی‌مانده حتما این مصوبه را از هیئت دولت دریافت کند و کوتاهی‌ها در این زمینه قابل قبول آسیب‌دیدگان و مدیریت ارشد استان نیست.

بازوند با بیان اینکه حضور مدیران دستگاه‌ها در منطقه به شرطی خوب است که خیر و برکتی برای استان داشته باشد، گفت: در غیر این صورت برخی به استان آمده‌اند و هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

وی گفت: صنایع‌دستی شهرستان دالاهو یک ظرفیت بسیار خوب برای اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه است و مدیریت ارشد استان با تمام توان از توسعه صنایع دستی در این منطقه حمایت می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۶۳۴۲۱۲۹، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین