پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: زلزله زدگان کرمانشاه با ادامه وضعیت فعلی نمی‌توانند زمستان را به‌سلامت بگذرانند.

شعار سال: فاطمه دانشور، مدیر موسسه خیریه مهر آفرین و عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران که در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده غرب کشور در حال نصب کانکس است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیبرنا، در خصوص آخرین وضعیت این مناطق گفت: در حال حاضر هوای این مناطق به‌شدت در حال کاهش است و باوجود نصب تعدادی کانکس، نزدیک به 16 هزار خانوار در چادر زندگی می‌کنند.

او با بیان اینکه این وضعیت بسیار اسفناک است گفت: مردم با ادامه وضعیت نمی‌توانند زمستان را به‌سلامت بگذرانند. برای گرم کردن چادرها نیاز به گاز دارند و در این صورت احتمال گازگرفتگی در چادرها افزایش پیدا می‌کند پس آن‌ها یا مجبورند خطر گازگرفتگی را به جان بخرند یا اینکه از سرما یخ بزنند.

دانشور ادامه داد: تقریباً هر روز 20-30 کانکس نصب می‌شود که عدد بسیار کمی است، در حالی‌که سپاه وعده نصب کانکس‌ها را تا پایان دی ماده داده است اما سوال اینجاست که با وجود این سرما آیا نوزادان یا سالخورده ها زنده می‌مانند؟

عضو سابق شورای شهر تهران همچنین از خیرینی که کمک‌های مردمی در دست دارند درخواست کرد تا پیش از انجام عملیات عمرانی بلند مدت به رسیدگی به نیازهای فوری مردم بپردازند و گفت: ساخت مدرسه، بیمارستان و دیگر عملیات عمرانی درازمدت اتفاق خوبی است اما ما ابتدا نیاز داریم برای سال جدید دانش آموزان را زنده نگه‌ داریم و سپس به مدرسه بفرستیم.

او همچنین از وجود بازار سیاه در فروش کانکس به خیران نیز خبر داد و گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلات ما در حال حاضر نایاب شدن کانکس و گرانی آن است. شاید همان کانکسی که پیش‌از این با قیمت 3/5 میلیون تهیه می‌شد امروز قیمش به 6 میلیون رسیده، این در حالی است که آن‌ها افت کیفیت هم داشته‌اند اما ما باید چیزی برای این خانواده ها در نظر بگیریم که تا زمان آماده شدن خانه‌هایشان بتوانند در آن زندگی کنند، به‌ویژه با توجه به آب‌وهوای کرمانشاه به نظر می‌رسد نیاز است دولت کنترل جدی بر این بازار سیاه داشته باشد.

دانشور افزود: خانواده‌هایی که دارای شیرخوار هستند نیاز به امداد رسانی و اسکان سریع دارند. ما دیگر از خرید کانکس ناامید شده‌ایم ولی در اینجا تلاش می‌کنیم برای ساخت کانکس‌های استاندارد کارگاهی برپا کنیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در توضیح امکانات مورد نیاز کانکس‌های اقامتی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 16 هزار خانواده هنوز کانکس ندارد باید همه تلاش ما برساخت سریع کانکس‌ها باشد، امکاناتی هم که برای این کانکس‌ها اغلب در نظر گرفته می‌شود امکانات گرمایشی و اقامتی است. همچنین برای هرچند خانوار کانکس حمام و توالت در نظر گرفته می‌شود.

این فعال اجتماعی به اقدامات موسسه مهر آفرین برای زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: تاکنون 25 کانکس در این مناطق نصب‌شده و حدود 120 کانکس دیگر نیز نصب خواهد شد تنها مشکل در حال حاضر کمبود کانکس برای خرید است. کانکس‌های موسسه‌ مهرآفرین با اولویت زنان باردار، خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار، مصدوم، سالمند و بیمار تقسیم خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:642152، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین