پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واحدهای تولید خوراک دام که بدون پروانه بهداشتی فعالیت می‌کنند خطر جدی برای سلامت مردم هستند.

شعار سال: ابوالفضل ایرانی خواه در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که عصر یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر واحدی در مسائل سلامتی مردم بدون مجوز فعالیت کرد به قانون و سلامت مردم اهمیت نداد باید با آن برخورد شود.

وی بیان داشت: واحدهای تولید خوراک دام که بدون پروانه بهداشتی فعالیت می‌کنند واقعاً خطر جدی برای سلامت مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: چنین واحدهایی واقعاً بیوتروریسم هستند و رفته به رفته می‌توانند خطرات بزرگ به بار آورند.

وی با اشاره به طرح تشکیل اندیشگاه سلامت در استان قم افزود: این طرح کاری اندیشه محور و پژوهش محور است و بایستی بر این اساس وارد عرصه شوند.

ایرانی خواه در این باره ادامه داد: دستگاه‌هایی که در جلسه سلامت حضور دارند باید به اهمیت این طرح توجه و دقت نظر داشته باشند.

عرضه شیر خام ممنوع است

وی افزود: عرضه شیر خام که در استان قم با وسعت بیشتری نسبت به برخی استان‌های دیگر صورت می‌گیرد ممنوع است و این را بارها عنوان کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که شیر پاستوریزه و استریزه ایمن‌تر است، ادامه داد: این که می‌گویند مواد افزودنی به شیرهای پاستوریزه و استریزه اضافه می‌شوند حرف نادرستی است. این گونه شیرها بسیاری از میکروب‌های آنان کشته شده و فقط تعدادی میکروب‌های مفیدشان باقی مانده و طی سه روز می‌توان آن را مصرف کرد.

وی اضافه کرد: اصلاً نمی‌شود ماده‌ای به شیرها افزود و در این صورت نمی‌توان آن را مصرف کرد.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: واکسن تب مالت در کشور به خوبی انجام می‌شود و حتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کدمطلب:4162221، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین