پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:‌اگر مجوزی در اماکن عمومی مثل رستوران های سنتی و حتی قهوه خانه ها صادر می شود در مجوز تاکید می شود که عرضه قلیان نباید داشته باشند و این نکته در مجوز ثبت می شود.

شعار سال: خسرو صادق نیت،درباره برخورد با اماکنی که به صورت غیرقانونی قلیان عرضه می کنند گفت: حدود یک سال و نیم قبل با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد کشوری مبارزه با دخانیات تصمیم گرفته شد که برای برخورد با این مراکز دو کار همزمان صورت گیرد. این اقدامات در وهله اول، برخورد با مراکزی است که عرضه غیر قانونی قلیان دارند که در صورت شناسایی این مراکز مجوز جدید هم صادر نمی شود و به علاوه اگر مجوزی در اماکن عمومی مثل رستوران های سنتی و حتی قهوه خانه ها صادر می شود در مجوز تاکید می شود که عرضه قلیان نباید داشته باشند و این نکته در مجوز ثبت می شود. در ضمن، بازرسان بهداشت محیط هم در این زمینه مشارکت دارند و مجوز و پروانه بهداشتی را در صورتی به این اماکن می دهند که به این تعهدات پایبند باشند.

وی گفت: ما با افرادی که به این تعهدات پایبند نیستند به چند روش برخورد می کنیم. یکی از این برخوردها برخورد اداره اماکن است. ارگان دیگری که با این موضوع برخورد دارد اداره اصناف و اتحادیه های مربوطه هستند. این اتحادیه ها موظفند بر اساس قوانین خود نظارت کرده و برخوردهای لازم را انجام دهند. البته بازرسان وزارت بهداشت و محیط هم جزء گروه هایی هستند که این نظارت را انجام می دهند.

صادق نیت در ادامه با اشاره به ساماندهی بهداشتی در محدوده دانشگاه ها اضافه کرد: در بیش از 30 محدوده دانشگاهی در کشور ساماندهی عرضه قانونی قلیان صورت می گیرد. حتی در کلان شهرها این اقدامات برای ساماندهی دانشگاه ها موثر بوده و در حد مطلوبی پیش رفته است. اما این موضوع زمانی به صورت کامل پیش می رود که این اقدامات همزمان با اطلاع رسانی رسانه ها و همراهی مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه 190 به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و به محض اینکه گزارشی از تخلفات مراکز عرضه قلیان دربافت کند نسبت به پیگیری آن اقدام خواهد کرد. اما این برخوردها گاهی در یک مسیر چند ماهه می افتد و ممکن است پرونده در نوبت قضایی بماند. این مساله روند را کند می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، تاریخ انتشار 16 آبان 95 ، کد مطلب: 426461: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین