پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در 6 ماه اول سال بیش از 1000 مرکز عرضه قلیان در مشهد و سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمپ شده‌اند.
شعارسال: علی حسنی، مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار«نبض شهر»، پیرامون طرح مقابله با عرضه قلیان در مشهد، اظهار داشت: به دلیل استفاده روز افزون قلیان در سطح خراسان رضوی و بالا رفتن سطح مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان، طرح جمع‌آوری قلیان سراها از اردیبهشت سال گذشته در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نهادهای اجرایی و قضایی خراسان رضوی همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتند، گفت: این طرح با ایجاد کمیته مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادگستری خراسان رضوی، اتاق اصناف مشهد و فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی در حال اجراست.

حسنی ادامه داد: به دنبال اقدامات انجام‌شده بیش از ۱۰۰۰ مرکز عرضه قلیان در مشهد و سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمپ شده‌اند.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح به‌تمامی مراکز عرضه قلیان هشدارهای لازم ارائه‌شده بود و از تمامی چایخانه داران، سفره‌خانه داران و رستوران‌داران تعهد محضری عدم عرضه قلیان گرفته‌شده بود.

وی افزود: در ادامه اجرای این طرح با همکاری مسئولین پارک‌ها و فضاهای سبز شهرداری مشهد، به دلیل عمومی بودن این فضاها از استعمال قلیان در پارک‌ها نیز جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

حسنی با اشاره به استقبال گسترده مردم از اجرایی شدن این طرح، بیان داشت: جمع‌آوری قلیان سراها باعث کاهش دسترسی به دخانیات شده و در ادامه آن شاهد کاهش مصرف تنباکو و دخانیات در سطح خراسان رضوی بوده‌ایم.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه فروش و عرضه قلیان مساوی با فروش مرگ و بیماری است، افزود: شهروندان در صورت مشاهده عرضه قلیان در هر مکانی می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ این دانشگاه اطلاع دهند.

وی از جمع‌آوری بیش از ۹۰ درصد کافه‌های خانگی در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضاییه و نیروی انتظامی با افرادی که در خانه به عرضه قلیان می‌پردازند، برخورد قضایی شدیدی انجام می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نبض شهر، تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1395، کدخبر: - ، www.nabzeshahr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین