پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حدود ۶میلیون دانش‌آموز ما در مکان‌های ناایمن درس می‌خوانند که از این تعداد بیش از ۱۶۰هزار دانش‌آموز در استان کرمان است، گفت: نباید در انتظار اعتبارات دولتی بمانیم.

شعار سالمحمدتقی نظرپور صبح امروز و در جمع کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه در کمتر از یک سال و برای سومین بار برای بازدید مناطق مختلف استان به کرمان آمدم اظهار داشت: 107 هزار مدرسه، شامل 530 هزار کلاس درس در کشور ناامن بوده و نیاز به نوسازی دارند.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه مدارس ما نسبت به سرانه قابل قبول حدود 3 مترمربع فاصله دارد گفت: چیزی حدود 40 میلیون مترمربع کسری فضای آموزشی در کشور داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با اعتبارات موجود کشور بیش از ده سال طول می‌کشد تا کسری ما در بخش فضای آموزشی، نوسازی و مقاومسازی مدارس کشورتامین شود تصریح کرد: نباید در انتظار اعتبارات دولتی بمانیم و باید از ظرفیت بخش‌های مختلف کشور به ویژه ظرفیت خیرین به صورت عام بهترین استفاده را در حوزه بازسازی مدارس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فعالیت‌های خود را در سه حوزه تخریب و بازسازی مدارس، مقاوم‌سازی و سامانه سرمایشی و گرمایشی انجام می‌دهد تصریح کرد: طرح تخریب و بازسازی مدارس از سال 85 در کشور با برآورد 132 هزار درسی که نیازمند بازسازی بودند آغاز شد.

نظرپور با بیان اینکه تا مهر 96 حدود 49 درصد در مدارس تخریبی کشور بازسازی شدند گفت: بازسازی بیش از 6 هزار کلاس درس را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان ما در کلاس‌های تخریبی، دو میلیون و 400 هزار نفر در کلاس‌هایی که نیاز به مقام‌سازی دارند و دو میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های استاندارد‌‌سازی نشده در کشور درس می‌خوانند گفت: متاسفانه حدود 6 میلیون دانش‌آموز ما در مکان‌های ناایمن درس می‌خوانند که این وضعیت بد و نگران‌کننده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود حقیقت ندارد خاطر نشان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه تنها 11 درصد مدارس منطقه است تخریب شدند در حالیکه درصد خانه‌های تخریب شده بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که در منطقه کرمانشاه نوسازی شدند بسیار مقاوم بوده و ترک هم برنداشتند گفت: من مخالف ارزان‌سازی هستم و رسالت و حساسیت ما در ساخت مدارس خوب، ماندگار و مقاوم است.

نظرپور با اشاره به اینکه استان کرمان دراجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس 46 درصد موفقیت داشته است افزود: سه هزار و 600 کلاس درس در استان کرمان تخریبی بوده و 75 هزار دانش‌آموز ما در استان کرمان در این کلاس‌ها درس می‌خوانند.

وی با بیان اینکه 82 درصد مدارس کرمان نیاز به مقاوم‌سازی دارند و 80 هزار دانش‌آموز ما در فضایی درس می‌خوانند که استحکام لازم را ندارد گفت: 155 هزار دانش‌آموز کرمانی زیر سقف‌های ناایمن و 98 هزار دانش‌آموز کرمانی در کلاس‌های استانداردسازی نشده درس می‌خوانند و در معرض خطر هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:1592961، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین