پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل اعضای این شورا از تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شدیداَ انتقاد کردند.

شعارسال: در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که روز گذشته در نیویورک برگزار شد، هر ۱۴ عضو این شورا انتقادهای شدیدی را متوجه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کردند.عبدالطیف ابولاعطا، نماینده مصر در سازمان ملل تصمیم آمریکا را "یک بدعت خطرناک" توصیف کرد.

شورا بیانیه‌ای در پایان جلسه خود صادر نکرد، زیرا برای چنین کاری به رای همه اعضای دارای حق وتو به شمول آمریکا نیاز است.

شماری از کشورهای اروپایی عضو و غیرعضو شورای امنیت، شامل سوئد، آلمان، ایتالیا، بریتانیا نیز با صدور بیانیه‌ای تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیستها را نقص قطعنامه‌های سازمان ملل و برای دستیابی به صلح در منطقه غیرسودمند خواندند.

همزمان با نشست شورای امنیت و خروش مردم فلسطین علیه اقدام یکجانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی مدعی شده در واکنش به پرتاب راکت از غزه، مواضع نظامی حماس در نوار غزه را هدف قرار داده است.اسرائیل گفته است آنها محل ساخت و انبار سلاح را هدف قرار داده‌اند.اسرائیل روز جمعه هم به اهدافی در غزه حمله کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطین گفته است حداقل ۲۵ نفر در حملات هوایی روز جمعه زخمی شدند. گزارش ها حاکی در تظاهرات اعتراضی روز جمعه دو فلسطینی شهید و ده ها نفر زخمی شدند.آسوشیتدپرس می گوید، این دو راکتی که از غزه شلیک شدند خسارتی برجای نگذاشتند.

با این حال گزارش ها حاکی است پس از حمله هوایی اسرائیل به غزه یک راکت دیگر از غزه به شهر سدروت در اسرائیل اصابت کرد و به یک خودرو آسیب رساند.رویترز می گوید، روز جمعه در غزه تظاهرات اعتراضی برگزار شد و بلندگو های مساجد نمازگزاران را به تظاهرات اعتراض دعوت می کردند. حماس خواستار «انتفاضه» تازه ای مانند سال های ۱۹۸۷ -۱۹۹۳ و ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ شده است.

طبق این گزارش فتحی حماد، رهبر حماس در سخنرانی برای تظاهرکنندگان گفته است: هرکسی سفارت خود را به بیت المقدس (اورشلیم) اشغالی منتقل کند، به دشمن فلسطینی ها بدل خواهد شد.این رهبر حماس اضافه کرده است: ما تا آزادی بیت المقدس و سراسر فلسطین انتفاضه اعلام می کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار: 18 آذر 1396 ، کدخبر: 396994 ، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین