پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: وضعیت استان در لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه سال 96 مطلوب گزارش شده‌ است.

شعارسال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: وضعیت استان در لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه سال 96 مطلوب گزارش شده‌ است.

علی هادی چگنی در نشست با خبرنگاران برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر مطلق و افزایش بهبود حوزه سلامت ازجمله محورهای مهم لایحه بودجه سال ۹۷ عنوان کرد و با بیان اینکه توجه ویژه به عدالت اجتماعی، تولید و اشتغال و صادرات غیرنفتی از دیگر محورهای مهم لایحه بودجه97 است، اظهار کرد: اصلاح فرآیند تصویب، اصلاح فرآیند اجرا، استقرار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای از دیگر محورهای این لایحه بودجه است.

وی با بیان اینکه هدفمند کردن پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند در راستای عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هم‌اکنون 76 میلیون و 300 هزار نفر در کشور یارانه می‌گیرند که پیشنهاد شده این تعداد به 41 میلیون و 800 هزار نفر کاهش یابد، قطعا این کاهش تعداد یارانه بگیران می‌تواند موجب تزریق 188 هزار میلیارد و 300 میلیون ریال به اقشار نیازمند و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شود.

هادی چگنی گفت: چهار میلیون و 700 هزار مددجوی مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور وجود دارد که سه میلیون و 900 هزار نفر مددجوی مستمری بگیر دائم هستند و از طرفی نیز سه میلیون و 600 هزار مددجوی بهزیستی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه دولت برای پروژه‌های عمرانی 48 هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته است که با اضافه شدن سایر منابع به این بخش به حدود 120 تا 130 هزار میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر 71 هزار پروژه نیمه‌تمام در دست دولت است که از این تعداد 65 هزار پروزه استانی و 6000 پروژه دیگر ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال 95 بالغ بر سه میلیون و 203 هزار بیکار در کشور وجود دارد، افزود: در لایحه بودجه سال 97، 980 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده که بیشترین اشتغال در نظر گرفته شده در حوزه صنعت با 254 هزار شغل است.

هادی چگنی به تعداد 4.8 میلیون بازنشسته با حقوق زیر یک میلیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه همچنین سایر نیازمندانی که در هیچ یک از پایگاه‌های نیازمند دریافت یارانه نیستند به 2 میلیون و 950 هزار نفر می‌رسد، اظهارکرد: کاهش فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر از میزان مستمری نهادهای حمایتی، از دیگر برنامه‌های دولت است که در آینده عملیاتی خواهد شد که با اجرای این طرح 700 تا 800 هزار نفر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی درباره بیماران خاص در کشور گفت: هم‌اکنون تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور حدود یک میلیون نفر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه بودجه‌ریزی در سال 97 بر مبنای عملکرد در نظر گرفته شده و در این راستا اختیارات استان‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: سهم استان‌ها در اعتبارات هزینه‌ای در سال 97 به 24.3 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 97 سهم اعتبارات استانی به 24.3 درصد افزایش یافته و وضعیت لرستان در این بودجه 97 نسبت به بودجه سال قبل مطلوب‌ است، یادآور شد: در راستای شفافیت در بودجه 97، ردیف‌های متفرقه از 337 ردیف به 138 ردیف رسیده و 199 ردیف نیز حذف یا انتقال داده شده‌اند.

هادی چگنی در بخشی از سخنان خود به وظایف شورای «راهبردی توسعه لرستان» یا شورای «دانا» در استان اشاره کرد و با بیان اینکه افزایش تخصیص آب استان از مسائل مورد بحث این شورا بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه لرستان دارای ۱۴ میلیارد مترمکعب آب است و از این میزان تنها ۱.۴ میلیارد مترمکعب در استان استفاده و مابقی آن از لرستان خارج می‌شود و این درحالیست که تنها ۲۳ درصد از اراضی کشاورزی لرستان آبی بوده و میانگین اراضی آبی کشور ۴۶ درصد است.

وی با اشاره به عدم همکاری وزارت نیرو برای افزایش تخصیص آب لرستان تصریح کرد: قطعا اعضای شورای «دانا» این مطالبه مردم را پیگیری خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 آذر 1396، کدخبر: 96092010722، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین