پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره وچگنی گفت: دولت حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد و احتمالا در استان این رقم هفت هزار میلیارد تومان است.

شعار سال: محمدرضا ملکشاهی راد امشب در جلسه شهرداران استان اظهار داشت: کل افزایش بودجه کشور نسبت به سال گذشته 35 هزارمیلیارد تومان بوده است تنها 20 درصد افزایش حقوق و مزایا 38 هزارمیلیارد تومان است بنابراین دولت ناچار بوده تا بودجه عمرانی را کاهش بدهد که بودجه عمرانی استان نیز به تبع کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کل بودجه عمرانی سال گذشته 68 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که امسال به 62 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است از سوی دیگر دولت امسال نیز باید 34 هزارمیلیارد تومان از نقدینگی به خاطر سررسید اوراقی که دوسال پیش صادر کرده است پرداخت کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره وچگنی عنوان کرد: بنابراین شهرداری‌ها باید به دنبال راهکارهای دیگری برای درآمد زایی باشند زیرا دولت آهی در بساط ندارد، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که اگرهمه دست به دست هم بدهند ممکن است راهگشا باشد.

وی با تاکید براینکه این مدیریت کهنه نمی‌تواند پاسخگوی شرایط امروز باشد بیان کرد: باید تفکرات جدید و طرح‌های نو ارائه کرد؛ احیا ماده 101 قانون اساسی ظرفیت شوراها را بیان می‌کند که از راهکارهای نجات شهرداری است و براساس این ماده اگر شورای شهر اداره امور شهر را برعهده بگیرد وضع تغییر می‌کندملکشاهی راد تصریح کرد: مستقل کردن ارزش افزوده نیز از دیگر مواردی است که می‌توان مطرح کرد یعنی اجازه ندهند ارزش افزوده درکیسه دولت سرازیر شود زیرا گرفتار می‌شوند، در حال حاضر استاندار گرفتار شهرداران می‌شود و بدهکاری شهرداری‌ها به مسئله اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبصره 19 بودجه سال 98 ظرفیت خوبی است برای شهرداری‌ها یعنی بیایید در پروژه‌های نیمه تمام مشارکت کنید، الان دولت حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد و احتمالا در استان این رقم هفت هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره وچگنی گفت: البته بخش خصوصی اصرار برحذف شهردای و دهیاری‌ها دارد اما مقاومت کردیم و اجازه ندادیم، به نظر من باید این ظرفیت تبصره 19 را به خدمت بگیریم یعنی راهکاری که شهرداری ها را خودکفا، توانمند و درآمدزا کندوی با اشاره به اینکه سالانه براساس قانون برنامه ششم توسعه می توان 30 میلیارد دلار از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم اظهار داشت: متاسفانه هرسال ازسرمایه‌گذاری خارجی استفاده نمی شود این نیز ظرفیت خوبی برای شهرداری‌ها است.

ملکشاهی راد استفاده از اخذ تسهیلات براساس بودجه 98 را از دیگر راهکارها عنوان کرد و افزود: خوب است شهرداری ها ازاین ظرفیت استفاده کنند البته در همه شهرها مقدورنیست، من معتقدم شهرداری با مشارکت مردم بافت فرسوده را احیا کند زیرا قطعا درآمد زایی دارد؛ شهرداری‌ها باید درآمدزایی کلان را مدنظر قرار دهند.

وی به مشکل تامین قیر نیز اشاره وبیان کرد: بحث قیر نیز از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، سال 98 شش هزار میلیارد تومان پیش بینی کردند درحالی که سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بود اما مشکل اینجاست که به شهرهای زیر 50 هزار می رسد درصورتی که مثلا شهرهایی مانند خرم‌آباد و بروجرد نیاز دارند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره وچگنی تصریح کرد: برای رفع این مشکل شهرداری های شهرهای بزرگ و کوچک با هم تهاتر کنند واجازه ندهند سهمیه ازبین برود؛ روند فعلی سبب ورشکستی شهرداری ها می شود و در نهایت شهرداری وبال گردن دولت می شود، این درحالی است که شهرداری ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و قرار بوده براساس مشارکت مردم اداره شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 دی 97، کد مطلب: 1914710، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین