پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد به رغم گذشت 20 سال از وعده ساخت همچنان به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام رها شده است تا چشم بیش از 300 هزار بروجردی به راه پروژه ای باشد که هنوز در آفساید قرار دارد
شعار سال: ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد در سال 1370 کلید خورد اما متاسفانه با گذشت 20 سال هنوز این ورزشگاه به بهره برداری نرسیده است.

این در حالی است که با توجه به پتانسیل بالای موجود در شهرستان در زمینه ورزشکاران مستعد و همچنین ظرفیت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشوری و قهرمانی احداث و تکمیل یک ورزشگاه مناسب و در خور شان مردم بروجرد در این شهرستان یکی از ضرورتها است.

در زمینه ساخت ورزشگاه بروجرد کوتاهی شده است

امام جمعه بروجرد در رابطه با وضعیت نامناسب و نیمه تمام رها شده ورزشگاه 15 هزارنفری این شهرستان می گوید: در حال حاضر ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


حجت الاسلام حسن ترابی ادامه داد: با گذشت سالها از آغاز عملیات آن معلوم می شود در زمینه ساخت و بهره برداری این پروژه کوتاهی شده است.

وی با انتقاد از وضعیت این ورزشگاه می افزاید: همزمان با این ورزشگاه در دیگر شهرهای استان ورزشگاههایی کلید خورده که به بهربرداری رسیده اند اما متاسفانه هنوز به دلیل برخی مشکلات ورزشگاه 15 هزار نفری در بروجرد تکمیل نشده است.

حجت الاسلام ترابی ادامه می دهد: برای تملک زمین ورزشگاه توافق کشاورزان مهم است چراکه در این زمینه معارضینی وجود دارند و مسئولین باید نسبت به رفع و تملک زمین آن به طور کامل اقدامات لازم را انجام دهند.

پروژه ای که همچنان درگیر مشکل تملک زمین است

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز در این رابطه می گوید: ورزشگاه 15 هزار نفری شهرستان بروجرد جز پروژه های سفر مقام معظم رهبری به لرستان بوده و انتظار می رود که زودتر عملیاتی شود.

محمود ترابی می افزاید: در سال 71 زمینهای مورد نظر برای ساخت این ورزشگاه از سوی وزرات راه و شهرسازی خریداری شدند و هزینه آنها به حساب کشاورزان نیز واریز شده است.

وی ادامه می دهد: اما همان طور که مشخص است مالکین پیگیر این مسئله نبوده اند و این زمینها بنام دولت در همان سال به ثبت رسیده اند ولی امروز کشاورزان با طرح ادعاهایی خواستار پرداخت مبلغ تملک هستند.


ترابی می گوید: برای رفع مشکل تملک زمین ورزشگاه با تلاش یکی از نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از طریق مکاتبات با وزارت راه و شهرسازی مبلغ 500 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب می افزاید: در حال حاضر در زمینه تملک زمین ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد عملیاتی شده که قرار است موضوع معارضین از طریق استانداری لرستان پی گیری و رسیدگی شود.

ورزشگاه 15 هزار نفری و اعتبارات قطره چکانی

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد همچنین به مشکل اعتباری این پروژه نیز اشاره کرده و ادامه می دهد: برای تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد مبلغ 18 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی می گوید: از این میزان مبلغ 11 میلیارد تومان طی قراردادی منعقد شد که از این میزان نیز مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته تعیین شد که تنها دو میلیارد تومان از سه میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

ترابی تاکید می کند: مشکل اصلی که مانع ادامه ساخت این پروژه شده است علاوه بر کمبود اعتبار، وجود معارضینی است که ادعا می کنند باید دولت نسبت به خرید زمینهای آنها اقدام و حقوق آنها را پرداخت کند.


وی ادامه می دهد: در حال حاضر حدود 24 هزار متر زمین برای ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد نیاز است که برای خرید آن از معارضین مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وعده وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل

به هر روی انتظار می رود با تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی از جمله این ورزشگاه 15 هزار نفری در بروجرد سرانه ورزشی این شهرستان ارتقا پیدا کند زیرا شهرستان در زمینه استعدادهای ورزشی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

این در حالی است که استاندار لرستان نیز پیش از این در کمیته برنامه ریزی فروردین ماه سال جاری با تاکید بر پیگیری و رسیدگی به مشکل معارضین ورزشگاه و پرداخت 500 میلیون تومان به منظور تملک زمین، خواستار تعیین تکلیف آن تا پایان اردیبهشت سال جاری شد که تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

همچنین در جریان سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم به بروجرد این مقام مسئول قول داد در خصوص پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد پیگیریهای لازم را انجام دهد تا این پروژه هر چه سریعتر تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 تیر 1393، کد مطلب: 2316700، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین