پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
استاندار لرستان از اختصاص زمین مورد نیاز به سرمایه گذاران با در نظر گرفتن ضوابط لازم در استان خبر داد.

شعار سال: سید موسی خادمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در این جلسه مسائل مختلفی در رابطه با بحث های توسعه استان مطرح شد، اظهار داشت: یکی از این مسائل تامین زمین برای تعدادی از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در استان دارند، بود.

وی با بیان اینکه حساسیت جدی در رابطه با دو مطلب در استان داریم، گفت: یکی این بوده که اگر کسی بخواهد در استان سرمایه گذاری کند باید زمین در اختیار او قرار داده شود و از او حمایت کنیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه از زمین های منابع طبیعی و شهرک های صنعتی در این رابطه باید استفاده کرد، گفت: اگر فردی زمین از نوع کشاورزی داشت، آن را تغییر کاربری دهیم تا در راستای ایجاد اشتغال حرکت کند.

خادمی، با اشاره به اینکه همچنین باید به شدت مراقب باشیم زمین هایی که در اختیار ما است محدود است و برای نسل های آینده است، گفت: در این راستا ما حق نداریم این زمین ها را بدون محاسبات و دقت لازم واگذار کنیم.

وی، تصریح کرد: هر طرحی در حدی که نیاز دارد زمین در اختیارش قرار داده شود تا خدایی ناکرده به پدیده هایی مانند زمین خواری منجر نشود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شورای برنامه ریزی با در نظر گرفتن هر دو بعد این مطلب، نقطه بهینه را پیدا می کند و تصمیم می گیرد، گفت: در این راستا بخشی از طرح ها امروز در شورای برنامه ریزی تصویب شد.

خادمی تصریح کرد: همچنین بخش دیگری از طرح های امروز برای مطالعه و بررسی بیشتر به جلسات بعدی منتقل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های نیمه تمام لرستان، گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار پروژه در دست اجرا در لرستان وجود دارد.

استاندار لرستان، بیان داشت: از چند سال گذشته سیاست دولت این بوده که این طرح ها را برای اجرا واگذار کند و ما در زمینه پروژه هایی مانند ایستگاههای پمپاژ آب، طرح های حوزه شیلات، اماکن ورزشی و ... واگذاری های خوبی داشته ایم و امسال نیز با مصوبه ای که در شورای هماهنگی اقتصادی کشور و دستور رهبری، تسهیلات بیشتری برای کسانی که بخواهند پروژه های عمرانی را بگیرند در نظر گرفته شده است.

خادمی برخی از این تسهیلات را تغییر کاربری، تخفیف در قیمت ها و ... عنوان کرد و گفت: در این راستا پیش بینی می شود که شدت واگذاری این پروژه ها طی امسال بیشتر خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 مرداد 97، کد مطلب: 4374502:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین