پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
پروژه زیر گذر استاد معین، امری که بیش از سه سال است شهر را درگیر خود کرد اما دریغ از اهتمامی برای رسیدن به نتیجه مطلوب! شهرداری تهران از سال 94 پروژه ای را تحت عنوان زیرگذر استادمعین در تقاطع خیابان آزادی و استادمعین کلید زد تا به گفته مسئولان گره ترافیکی منطقه باز شده و منطقه از بن بست خارج شود.

شعار سالپروژه زیر گذر استاد معین؛ امری که بیش از سه سال است شهر را درگیر خود کرد اما دریغ از اهتمامی برای رسیدن به نتیجه مطلوب! شهرداری تهران از سال 94 پروژه ای را تحت عنوان زیرگذر استادمعین در تقاطع خیابان آزادی و استادمعین کلید زد تا به گفته مسئولان گره ترافیکی منطقه باز شده و منطقه از بن بست خارج شود.

اما این پروژه تا تیرماه امسال تنها 20 درصد پیشرفت داشته و مطابق اعلام مسئولان در بهمن ماه 95 پیشرفت آن به 30 درصد رسیده است. با این وجود مسئولان شهرداری تهران وعده بهره برداری از این پروژه را تا اردیبهشت 96 داده اند.

این پروژه در حال حاضر علی رغم اعتراضات شهروندان همچنان در دست بررسی است ولی مدیران شهری از افتتاح آن تا پایان سال جاری خبر دادند این در حالی است اگر چه این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست اما در جلسه ای با عنوان بررسی اولویت های پروژه های نیمه تمام بدان اشاره و پیشرفت آن مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جلسه شاخص های پیشنهادی اولویت بندی پروژه های نیمه تمام با اشاره به دقت در زمینه اولویت بندی پروژه های نیمه تمام شهری به لزوم در نظر گرفتن اولویت های مردم نیز تاکید کرد.

مجید فراهانی در ابتدای این جلسه گفت: برگزاری این جلسه در زمره کارهای مهمی است که انجام شده و لازم است تاکید کنم اولویت بندی پروژه های نیمه تمام جز تکالیف شهرداری در برنامه توسعه دوم بخش بیست هفتم می باشد که صراحتا قید شده معاونت برنامه ریزی هر ساله و در هر شرایطی باید پروژه ها را اولویت بندی کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاد در زمینه اولویت بندی پروژه های نیمه تمام گفت: در شرایطی که در حال حاضر داریم باید پروژه ها توسط سرمایه گذار انجام شود در چنین شرایط اگر پروژه های نیمه تمامی باشد که سرمایه گذاری با روش BOT حاضر باشد انجام بدهد، در زمره اولویت های ما قرار می گیرد.

فراهانی گفت: باید برای سرمایه گذار فرش قرمز بیندازیم و بدون پول شرایط لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنیم. پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد. اگر پروژه ای قابلیت دارد که به سرمایه گذار محول شود و سرمایه گذار بیاید، پول بیاورد و بهره برداری کند تا به سقف برگشت سرمایه برسد جز اولویت های ما می باشد.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت برخی پروژه ها عنوان کرد: دیگر اینکه گاهی شاخص هایی گذاشته می شود اما ارزش آن ها را نمی توان یکی کرد. مثلا اگر پیشرفت فیزیکی پروژه 80 درصد نباشد اما تاثیر مستقیمی بر رفاه مردم داشته باشد باید در اولویت قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال زیر گذر استاد معین را می توان نام برد. این زیر گذر سه سال و نیم است که مانده و زندگی مردم در وضعیت بدی قرار دارد معضلات زیادی ایجاد کرده و پیشرفت 80 درصد ندارد اما با 10 میلیارد می توان پروژه را جمع کرد. از این پروژه بازدید کردم؛ در صحن شورا تذکر دادم، مردم طومار نوشته اند از این رو پروژه باید سریع جمع شود. وزن پروژه ها باید در نظر گرفته شود و ضرورتا پروژه ای که زیر 80 درصد است نباید از اولویت خارج گردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار 19مرداد 97، کدمطلب: 77017، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
انقدر از این دست پروژه ها هست که بدون پیشرفت مونده اگر بخوایم بشماریم واقعا یه شب تا صبح طول میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین