پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
استاندار لرستان گفت: هزار و ۲۲۶ پروژه با اعتباری بالغ‌ بر ۸۸۰ میلیارد تومان دهه فجر در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

شعارسال:سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه انقلاب ایران ترجمه، تعریف و جایگاه ظهور بسیاری از سنت‌های قرآنی بوده است اظهار داشت: سنت تغییر و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان یک سنت الهی است و اگر جامعه‌ای بخواهد در وضعیت فلاکت‌بار خودش باقی بماند دستی از بیرون این جامعه را نجات نخواهد داد.

وی افزود: سنت پیروزی حق بر باطل از دیگر سنت‌های ترجمه‌ شده در انقلاب اسلامی است به‌گونه‌ای که حکومتی با ظاهر توانمند و در عین‌ حال پوشالی در مقابل رهبری شجاع با دستان خالی ولی با داشتن مردمان خوب و به دلیل اینکه هدفش تحقق حق بود این پیروزی محقق شد.

استاندار لرستان حاکمیت مستضعفان بر زمین را از دیگر سنت‌های الهی دانست و عنوان کرد: در انقلاب اسلامی ایران حاکمیت مستضعفان و کسانی که به حاشیه رانده‌ شده بودند این افراد با انقلاب برگشتند و سرنوشت کشور را در دست گرفتند و همچنین نظام جمهوری اسلامی که مولود مقدس انقلاب اسلامی است را تشکیل دادند.

وی بیان کرد: مام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین استراتژی‌های بشریت است و کلیه برنامه‌های که ایشان برای تحقق انقلاب اسلامی طراحی و اجرا کردند هنوز هم قابل تدریس و تعمیم در جوامع مختلف است و همچنین مقام معظم رهبری که پس از امام خمینی(ره) که سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی شد، در مقابل ناملایمات بسیاری که براثر راه این انقلاب وجود داشت توانستند به‌ خوبی هدایت کند و امروز ایران را در جهان به جایگاهی برساند که قبلاً کسی چنین جایگاهی برای ایران تصور نمی‌کرد.

خادمی تصریح کرد: امروز ایران در عرصه بین‌المللی یک کشور توانمند و مؤثر محسوب می‌شود و هیچ تصمیم بزرگ جهانی بدون حضور و اخذ نظر ایران اعتباری نخواهد داشت و آنچه در کشورهای مجاور اتفاق می‌افتد بیانگر قدرت بین‌المللی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در اکثر مجامع بین‌المللی به ایران حق می‌دهند و وقتی آمریکایی که ادعا می‌کند رهبری جهان را دارد شورای امنیت علیه ایران تشکیل می‌دهد تنهای تنها می‌ماند و حرکت منطقی ایران جواب خودش را گرفته است.

استاندار لرستان بابیان اینکه ایران در حوزه داخلی تا حدودی به حوزه بین‌المللی و بیرونی نزدیک است اظهار داشت: هر چند در حوزه‌های اقتصادی مشکلاتی داریم ولی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و آزادی‌های سیاسی ایران امروز بسیار متفاوت‌تر از ایران گذشته است.

وی افزود: کشور ایران ممکن است در حوزه اقتصاد به دلیل ساختارهای باقی‌مانده از قبل و عدم تلاش جهت به‌هم‌ریزی این ساختارها همچون دولتی بودن اقتصاد و وابستگی اقتصاد به نفت متأسفانه نتوانسته‌ایم انقلاب را به معنای واقعی در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم.

خادمی عنوان کرد: مردم در حوزه بیکاری و تورم دچار مشکلاتی هستند که بخش‌هایی از این مشکلات به دلیل ساختار اقتصاد ایران و عدم تاب‌آوری اقتصاد استبر همین اساس بهترین تعریف برای اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده این است که اقتصاد باید در برابر تکانه‌ها و شوک‌های بیرونی تاب‌آور باشد.

وی بیان کرد: اقتصاد امروز یک اقتصاد بهم پیوسته است و دلیلی ندارد که یک کشوری همه‌چیز را خودش تولید کند چرا که اقتصادی نیست و بهره‌وری نیز نخواهد داشت.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط استان لرستان در وضعیت فعلی تصریح کرد: با وجود همدلی که در استان وجود دارد شرایط مناسبی در استان حاکم است و انرژی ما امروز کمتر به سمت حاشیه می‌رود و سعی می‌کنیم بیشتر به کار بپردازیم و خوشبختانه مجموعه مدیران استان در هر حوزه‌ای که تصمیم گرفتند کار کنند به این نتیجه رسیده‌ایم که خوب می‌توانند کار کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در استان لرستان گفت: امسال در دهه فجر علاوه بر برنامه‌های متنوع دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های عادی افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بوده که موردتوجه مردم است.

خادمی اظهار داشت: در دهه فجر امسال در استان لرستان هزار و226 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 880 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که از تعداد هزار و 40 پروژه با اعتباری معادل 660 میلیارد تومان عمرانی و 187 پروژه با اعتباری معادل 213 میلیارد تومان اقتصادی است.

وی افزود: یکی از اهداف ما در دهه فجر امسال این است که از شروع پروژه‌های که به تمام شدنشان اطمینان نداریم خودداری کرده‌ایم و همه تلاشمان این است در شرایط فعلی پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم، در همین راستا از مجموع پروژه‌های عمرانی 513 میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحیه و تنها 152 میلیارد تومان کلنگ زنی و همچنین امسال از مجموع پروژه‌های اقتصادی 200 میلیارد تومان افتتاحیه و 13 میلیارد تومان کلنگ‌زنی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توان پروژه‌ها را واگذار کنید و مدیران از بعضی پروژه‌ها دل بکنند و به بخش خصوصی واگذار کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار 11 بهمن 97، کدخبر: 1936322، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین