پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کارتونی در شبکه‌های اجتماعی سعودی منتشر شده که حکایت از توهم سعودی‌ها در تقابل با قدرت ایران دارد، کارتونی که در آن ارتش عربستان توانسته‌است ایران را در جنگ شکست دهد و فرمانده نیروی قدس سپاه را اسیر کند.

شعارسال:کارتونی در شبکه‌های اجتماعی سعودی منتشر شده که حکایت از توهم سعودی‌ها در تقابل با قدرت ایران دارد، کارتونی که در آن ارتش عربستان توانسته‌است ایران را در جنگ شکست دهد و فرمانده نیروی قدس سپاه را اسیر کند.

 کارتونی که در کاربری توییتر «نیروی خلع سلاح عربستان» منتشر شده و از سوی کاربران سعودی بازنشر می‌شود، موجبات تمسخر بسیاری از کاربران منطقه‌ را فراهم کرده است. کارتونی که به صورت چند زبانه است و در کاربری‌ای منتشر شده که از سوی سعود قحطانی، مشاور دیوان پادشاهی عربستان دنبال می‌شود.

علاوه بر توییتر، نسخه کامل آن در یوتیوب و به زبان‌های ترکی، فارسی، انگلیسی و اسپانیایی موجود است و در دو روز گذشته بیش از 200 هزار نفر آن را مشاهده کرده‌اند. کارتونی که البته موجبات خنده بسیاری را فراهم کرده‌است تا جایی که کاربران سعودی قدرت ارتش عربستان را مسخره کرده و می‌گویند: «عربستان نمی‌تواند در صحنه نظامی قدرت خود را نشان دهد و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود، رو به کارتون‌سازی آورده است.»

برخی دیگر از کاربران سعودی این فیلم کمدی را با تصمیم پادشاهی عربستان در ایجاد سینما در این کشور بی‌ارتباط نمی‌دانند و معتقدند خاندان آل‌سعود در تلاش است با این حقه‌ها مردم را به سینما علاقه‌مند کند.

در این کارتون که با عنوان «نیروی واکنش سریع عربستان» منتشر شده، حمله قایق ایرانی به یک کشتی کمک‌رسان عربستان به‌عنوان یک عامل جنگی معرفی شده است که سرانجام باعث سرنگونی نظام ایران و نابودی همه نیروهایش می‌شود.

در بخشی از این کارتون که اوج توهم سعودی‌ها را نشان می‌دهد، ارتش عربستان با موشک‌های بالستیک نیروگاه بوشهر و چند پایگاه هوایی را هدف قرار می‌دهد و نیروهای نظامی سعودی اقدام به هلی‌برن در سواحل ایران می‌کنند تا اینکه تانک‌های ارتش عربستان خود را به قلب تهران می‌رسانند.

در پایان این کارتون تصاویری مشاهده می‌شود که در آن ایرانی‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی از تصویر سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن‌سلمان، پادشاه و ولیعهد عربستان به استقبال نظامیان سعودی می‌روند و تانک‌های ارتش عربستان در اطراف میدان آزادی حضور دارند و بالگردهای سعودی در تهران اقدام به پخش اعلامیه‌هایی می‌کنند.

برخی اظهارات کاربران شبکه‌های اجتماعی که این کارتون را تمسخر کرده‌اند در زیر مشاهده می‌کنید:

کاربری به نام «احمد غنیم» با کارتونی خواندن پیروزی عربستان می‌نویسد: «بمب‌افکن‌ها از هر طرف ایران را محاصره کردند ... ولی اکنون ما در یمن شاهد یک شکست نظامی هستیم و همچنین شکست سیاسی در همه درگیری های خاورمیانه. بعد از این محاصره و بعد شکست سیاسی اکنون بمب‌افکن‌ها به سلاح سحرگونه‌ای همچون کارتون روی آورده‌اند شاید که همه مشکلات حل شود!»

وی می‌افزاید: «در این کارتون فرمانده عملیات در یک توهم آشکار پیروز نبرد با ایران می‌شود و تهران را اشغال می‌کند.»

کاربر دیگری با نام فرح الزمان می‌نویسد: «عربستان چگونه موفق به اشغال ایران شد؟ چگونه و از کجا حمله کرد؟ با کدام سلاح سعودی؟ چه کسی این نقشه ابلهانه و کارتونی را طراحی کرده؟»

یک کاربر قطری می‌نویسد: «کارتون سه‌بعدی نشان می‌دهد که سعودی‌ها توانستند ایران شریف را اشغال کنند، مگر اینکه بتوانید در Play Station چنین کاری انجام دهید.»

وی می‌افزاید: «از نوع و زبان کارتون مشخص است که ساخت سعودی‌ها نیست، همچون سلاح‌هایشان که آن‌ها هم وارداتی هستند. عربستان (در این کارتون) بدون داشتن یک ارتش و موجودیتی بدون اختلاف یک کشور را هدف قرار داده است.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 26آذر96،کدخبر: 317481، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
ایران هم یک کارتون درباره حمله موشکی به عربستان سعودی ساخته بود ، چه جالب میشد اگه به اون هم اشاره میکردید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
ایران هم همچین انیمیشنی برای حمله موشکی به عربستان تدارک دیده بود ؛ خیلی جالبه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین