پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نگاه ما به اشتغال باید تغییر یابد و با کار فرهنگی اقتصاد مقاومتی را در استان توسعه دهیم.

شعار سال: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در حوزه اشتغال دیدگاهی وجود دارد که می‌گوید دیگران باید برای ما شغل ایجاد کنند، این نگاه باید تصحیح شود و خود ما باید کارآفرینی کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی بیان کرد: نباید از کالاهایی خارجی که مشابه ایرانی دارند استفاده کنیم و در میان کالاهای داخلی نیز باید اولویت را به استان خودمان بدهیم و از کالایی که تولید استان خودمان است استفاده کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: این حمایت از تولید داخلی موجب ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که اشتغال جوانان تحصیل کرده بیاد در اولویت برنامه مسوولان باشد، افزود: مسوولان بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی باید در زمینه تولید و اشتغال سهم خود را ایفا کنند و در کنار آن فرهنگ کار و تلاش و حمایت از تولید داخل نیز باید در کشور نهادینه شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز با اشاره به افزایش میزان بیکاری در تابستان امسال نسبت به بهار، گفت: میزان بیکاری در بهار امسال 10.7 درصد و در تابستان 11 درصد بوده است.

حیدر ساجدی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در استان، نیز در تابستان امسال با یک درصد افزایش نسبت به فصل بهار به 37 درصد رسید.

وی بیان کرد: بیش از 61 درصد شاغلان استان در بخش خدمات هستند، 24 درصد در حوزه صنعت و 14 درصد در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

ساجدی ادامه داد: خشکسالی های اخیر نیز بر معضل بیکاری افزوده است به‌ویژه کسانی که در بخش کشاورزی مشغول به‌کار بوده‌اند در پی خشکسالی بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به امضا تفاهمنامه‌ای با شرکت‌های مستقر در عسلویه برای استخدام نیروهای بومی، گفت:

میزان حضور نیروهای بومی در فازهای جدید افزایش یافته به طوری که طبق گزارش ارائه شده، در فازهای 15 و 16 حدود 80 درصد نیروهای استخدامی از نیروهای بومی منطقه بوده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 29 آذر 96، کد مطلب: 1955554، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
باید از خود مردم شروع کنیم ، خرید کالای ایرانی با کیفیت باید به عنوان یه فرهنگ میون مردم جا پیدا کنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین