پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را یک اصل حذف‎‎نشدنی در توسعه کشور خواند و در ادامه به اهمیت افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره کرد.

شعارسال: سیدابوالفضل موسوی بیوکی در جمع خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی را یک اصل حذف نشدنی در توسعه کشور خواند و تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری، امسال را با برش دیگری از اقتصاد مقاومتی به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند بیانگر این است که اقتصاد همچنان مهمترین محور مبارزه دشمن علیه کشورمان و اساس مقاومت کامل در برابر این هجمه‎‎هاست. البته با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این‌باره، مبحث مربوط به عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده و برنامه‎‎ریزی‎‎های مناسبی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‎‎های اخیر نه تنها برای مردم این باور بوجود آمده که باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی حرکت کنند بلکه این مسئله در بین مسئولان و برنامه‏‏‌هایشان نیز هرچه بیشتر نهادینه شده است و در گام بعدی باید این مهم را در تولید و اشتغال در جامعه نمود داد.

وی یکی از رسالت‎‎هایی که در این‌باره بر دوش رسانه‎‎ها و مبلغان است را ضمن دادن جسارت به مسئولان با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، انتقال این فرهنگ به ویژه در رابطه با مصرف بهینه و حمایت از تولید داخل به مردم عنوان کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: قطعاً با صرفه‎‎جویی و حمایت از تولیدات داخل، چرخ واحدهای تولیدی کشور به حرکت درآمده و تولید رونق می‌گیرد و البته از سوی دیگر نیز باید تولیدکنندگان را به تولیدات با کیفیت ترغیب و تشویق کرد.

وی در مورد موضوع اشتغال نیز با اشاره به ظرفیت‎‎های فراوان کشورمان در صدور خدمات از جمله خدمات مهندسی و نظام خدمات پرستاری به سایر کشورها، از استقبال کشورهای منطقه و آفریقایی در این باره خبر داد و گفت: البته باید این ارتباط موثر در اشتغال را در قالب پروتکلی برای توسعه بیشتر این بخش فراهم کرد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان یزد، اهتمام به صنایع کم آبخواه و های‎‎تک را از محورهای توسعه این استان ذکر و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‎‎ها و توانمندی‎‎های استان در این رابطه صنعت ICT است که خوشبختانه ظرفیت‎‎های خوبی در حوزه اشتغال آن در کشور فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در اهمیت موضوع انتخابات سال جاری اظهار داشت: افزایش میزان مشارکت یکی از موضوعات مهم در انتخابات پیش‎‎رو به ویژه انتخابات ریاست جمهوری است؛ چراکه در مبادلات و مراودات بین‌المللی کشورمان با دیگر کشورها بسیار حائز اهمیت است و به عنوان پایگاه مردمی نظام تلقی می‎‎شود.

موسوی به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: شورای اسلامی به عنوان حکومت‎‎های محلی قلمداد می‎‎شوند که از سطح روستاها تا رده شهری مطرح است ولی با وجود توجهات گذشته باید بیشتر مورد اهتمام مردم قرار گیرد.

وی در این رابطه به بیانات امام راحل مبنی بر این که «مردم باید در سرنوشت خودشان مشارکت کنند» اشاره کرد و گفت: یکی از عمده موضوع مراجعات مردم به دفتر نمایندگان مباحث مربوط به مدیریت شهری است؛ لذا تامل و تعقل در موضوع انتخابات شوراها میتوانند در رفع مشکلات زیادی از مردم موثر باشد.

نماینده یزد انتخابات مطلوب شورای شهر را در تحقق مدیریت واحد شهری موثردانست و با بیان این‌که «شاخص‌های شهر هوشمند در یزد تحقق‎‎پذیر است، گفت: مقوله شهر هوشمند موضوع جدیدی در دنیاست که می‎‎تواند از سوی شورای اسلامی جدید شهر برای امسال دنبال شود.

وی با ابراز تاسف در مورد این‌که «شورای شهر تاکنون بیش از این که شورای شهر باشند، شورای شهرداری بوده‎‎اند» گفت: وظایف شورای شهر فراتر از اقدامات مرتبط با شهرداری است که نباید از آن‌ها غافل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تمام کسانی که در خود قابلیت و ظرفیت‎‎های قابل ارائه به شهرشان را دارند خواست تا در انتخابات شورای شهر به عنوان کاندیدا ورود و برای طول مدت خدمت خود برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به بحرانی شدن طرح خیابان قیام اشاره و اظهار کرد: طرح‏‏‌های شهرداری باید قبل از اجرا به اطلاع عموم نیز رسانده شود و اعضای شورای شهر بر مشارکت و پیگیری مردم در مدیریت باور داشته باشند.

وی در همین رابطه به قابلیت‏‌های اجرایی بالای شورای شهر را که گاهاً خیلی بیشتر از دستگاه‏‏‌های اجرایی است را یادآور شد و گفت: شوراهای شهر باید بتوانند مردم را به سطح برنامه‎‎ها بیاورند و آنها را در برنامه‎‎های شهرشان مشارکت دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2فروردین1396، کدخبر: 96010200225: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین