پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
با وجود اینکه انباشت آلاینده‌ها وافزایش آلودگی هوا، مدارس استان‌های تهران، البرز و اصفهان را دیروز دوشنبه به‌تعطیلی کشاند، اما گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی حاکی از آن است که با ورود سامانه جدید بارشی، میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی کاهش می‌یابد.

شعار سال: با وجود اینکه انباشت آلاینده‌ها وافزایش آلودگی هوا، مدارس استان‌های تهران، البرز و اصفهان را دیروز دوشنبه به‌تعطیلی کشاند، اما گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی حاکی از آن است که با ورود سامانه جدید بارشی، میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی کاهش می‌یابد.

تعطیلی مدارس ابتدایی 10 شهر استان اصفهان
بر اساس این گزارش، در کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استانداری اصفهان، به‌دلیل افزایش آلودگی هوا، مدارس ابتدایی شهر اصفهان و 9 شهر دیگر این استان دیروز (دوشنبه) برای دومین روز متوالی تعطیل اعلام شد. همچنین دیروز، مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی 6 ناحیه آموزش و پرورش اصفهان و همچنین شهرهای شاهین شهر، زرین شهر، فولاد شهر، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، پیر بکران و برخوار تعطیل بود.

مدارس البرز هم تعطیل بود
از طرفی، بنا بر تصمیم مدیریت بحران استان البرز، مهد کودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی این استان بجز شهرستان طالقان نیز دیروز دوشنبه به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل بود.

دومین روز تعطیلی مدارس تهران
مهدهای کودک، پیش دبستانی، مدارس ابتدایی وهمچنین مدارس استثنایی در پایه (ابتدایی و متوسطه) شهرهای تهران، شمیرانات، قدس، ورامین، قرچک، ری، پاکدشت، کهریزک، شهریار و ملارد نیز دیروز برای دومین روز پیاپی به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل بود. براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، همچنین ممنوعیت تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین آلاینده و دودزا و وسایل بدون معاینه فنی از دیگر اقدام‌های اجرایی در روز گذشته بود. طرح ترافیکی زوج و فرد هم در این روز از در منزل اجرا شد و تنها سرویس‌های مدارس و خودروهای دارای مجوز، اجازه تردد در این محدوده را داشتند. همچنین در این مدت فروش روزانه طرح ترافیک، فعالیت‌های عمرانی، معادن شن و ماسه و آسفالت و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نیز ممنوع بود.

پای آلودگی هوا به مازندران هم کشیده شد
اداره کل محیط زیست مازندران هم اعلام کرد، هوای شهر ساری به صورت لحظه‌ای دیروز (دوشنبه) به مرز ناسالم رسید. به گزارش این اداره، گرد وغبار حاکم بر فضای شهر ساری مرکز مازندران ناشی از سوخت فسیلی بخصوص گاز مونوکسید کربن و ریزگردهای داخلی بوده است.

برف و باران در 21 استان
با این حال، به گزارش سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور ضمن کاهش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و بزرگ، بارش باران و برف 21 استان را فرا می‌گیرد. براین اساس، امروز سه‌شنبه دراستان‌های آذربایجان غربی وشرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان وخراسان شمالی بارش باران و برف همراه با وزش باد دور از انتظار نیست. این سامانه بارشی در این روز دامنه‌های زاگرس، تاحدی جنوب‌غرب، باشدت کمتر دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیامد آن ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف است. فردا چهارشنبه نیز درجاده‌های کوهستانی استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی و شمال سمنان بارش برف و در برخی نقاط وزش باد و کولاک پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه درشمال‌غرب وغرب بین 4 تا 8 درجه و در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. دریای خزر و سواحل شمالی کشورهم در این مدت مواج خواهد بود. در روزهای آتی در پایتخت نیز شاهد بارش باران و کاهش دمای هوا هستیم.

رگبار و گرد و غبار در خوزستان
اداره‌ کل مدیریت بحران خوزستان هم با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص ورود سامانه بارشی به استان اعلام کرد، با ورود سامانه بارشی به استان طی امروز (سه‌شنبه) نیمه شمالی استان شاهد ابرناکی، رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد قابل ملاحظه و شرق استان هم تا آخر وقت این روز در ارتفاعات بارش برف خواهد بود. طی این مدت وزش بادهای قابل ملاحظه موجب فعال شدن کانون‌های داخلی و برخاستن گرد و غبار در مناطق جنوبی و مرکزی بویژه شهرهای اهواز، آبادان و ماهشهر شده و مواج شدن خلیج فارس می‌شود.

تعطیلی مدارس اهواز، کارون، حمیدیه و باوی
همچنین بنا بر اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، مدارس شهرستان‌های اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مقاطع (مهدکودک، پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه) دیروز، به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک، تعطیل اعلام شد.

نیم نگاه
امروز نیمه شمالی خوزستان شاهد ابرناکی، رگبار باران،
رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و شرق استان هم تا آخر وقت این روز در ارتفاعات بارش برف خواهد بود .دمای هوا امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه در شمال‌غرب وغرب بین 4 تا 8 درجه و در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد هوای شهر ساری به‌صورت لحظه‌ای دیروز (دوشنبه)
به مرز ناسالم رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ---------، کدمطلب:452490، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
اینم حاصل مسابقه بدون فکر و آینده نگری برخی مسئولا واسه توسعه دادن!
حالا موندیم توش و هر سالم بدتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین