پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
صادرات خراسان رضوی در 6 ماه گذشته به‌طور طبیعی 10 درصد کاهش داشته و در صورت ادامه توقف صادرات ریلی استان، شرایط صادرات بحرانی‌تر می‌شود.
شعارسال: «محمد حسین روشنک» رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در جلسه بررسی مشکلات ریلی و توقف صادرات استان، گفت: با‌وجود نبود برنامه‌ای مدون در بخش صادرات استان این چرخه ترانزیتی برای راه آهن سودآور است و با این همه، مدت 20 روز است بین 50 تا60 تن کالا روی زمین مانده و صادرکننده بلاتکلیف است و قدرت تصمیم‌گیری در خصوص کالای روی زمین مانده را ندارد. وی با اشاره به اینکه صادرات در بازارهای هدف با مشکلات زیادی مواجه است، افزود: بلاتکلیفی وضع موجود موجب شده تا نتوان تصمیم‌گیری کرد و از سویی برخی از کالاها دارای زمان مصرف است که این شرایط موجبات زیان صادرکننده را بیش از پیش فراهم خواهد کرد. رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: مشکل کنونی کمبود واگن و توقف صادرات به مشکلات راه آهن استان و کشور ترکمنستان باز می‌گردد. وی با اشاره به مشکلات ریلی استان از 15 سال گذشته، گفت: طی این مدت توسط عده‌ای سودجو و دلال با توجه به مشکلات موجود، اقدام به خرید واگن و افزایش قیمت در هر واگن صادراتی تا سقف 70 تا100 میلیون ریال از صادرکننده شده است. رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در خصوص مسأله کمبود واگن و توقف صادرات استان، افزود: این مشکلات از مدت‌ها پیش از سوی طرف ترکمن مطرح شده، اما متأسفانه راه آهن استان در انتقال بموقع اطلاعات کم لطفی کرده است. اگر راهآهن استان تصمیم به ادامه وضعیت موجود دارد باید به صادرکننده اعلام کند که صادرات تا دو ماه آینده تعطیل است و صادرکننده را از بلاتکلیفی نجات دهد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6036 ، شنبه 4 مهر 1394، صفحه 14

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین