پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد گفت: شهرک صنفی قالیشویان مشهد در مساحتی حدود ۲۰ هکتار افتتاح می‌شود.

شعارسال: هادی مخملی در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد که در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، اظهار داشت: خرید زمین این شهرک انجام شده و مطالعات آن در حال اجراست و امید می‌رود تا پیش از پایان دهه فجر مراسم گلنگ زنی آن برگزار شود.

وی تصریح کرد: تجمیع واحدهای صنفی در مکان‌های مشخص یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار اتاق اصناف قرار دارد زیرا این موضوع به بهبود وضعیت و نظارت بر آن‌ها کمک کرده و بازار را به نحوی ساماندهی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد در ارتباط با دیگر سیاست‌های در نظر گرفته شده در حوزۀ اصناف برای پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: افزایش نسبت اصناف تولیدی در مقایسه با توزیعی یکی از راهبردهایی است که باید به‌صورت جدی در دستور کار این حوزه قرار گیرد، تا اشتغال پایدار در بخش اصناف ایجاد شود.

مخملی با اشاره به زمینه‌هایی که خراسان‌رضوی در آن‌ها مزیت تولید دارد، خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌هایی که خراسان‌رضوی ارجحیت تولید دارد، فرش دستباف بوده که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی افزود: خراسان‌رضوی در تولید فرش سفارشی و فرش‌های بزرگ پارچه زمینۀ بسیار خوبی دارد که با تقویت آن می‌توان ارزش افزودۀ زیادی را نصیب استان کرد؛ به‌ویژه اینکه پس از توافق برجام یکی از حوزه‌های تأکید شده برای افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی بوده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان رضوی افزود: برای بهبود وضعیت صادرات فرش دستباف در استان روند استقرار گمرک و تکمیل شرایط تولید این محصول در خراسان‌رضوی در حال انجام است.

مخملی با تأکید بر اینکه فرش دستباف در ۸ ماهه امسال ۸۴۰ هزار دلار صادرات در خراسان رضوی داشته است، اظهار داشت: امید می‌رود این میزان صادرات افزایش چشمگیری پیدا کرده و برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشهدپیام، تاریخ انتشار: 13بهمن1394، کدخبر: 1891863: www.mashhadpayam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین