پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
وزیر بهداشت گفت: داستان تامین اجتماعی ما را خیلی اذیت کرد و شادابی که در طرح تحول سلامت ایجاد شده بود را از ما گرفتند.

شعارسال: سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت در مراسم رونمایی از ۲ دارو در بیمارستان شریعتی با بیان اینکه افرادی چون آقای محقق داماد و دکتر شریعتی در کمیته اخلاق پزشکی با خرافه گرایی در دین سال‌ها مبارزه کردند اما صدای آنها رسا نبود.

وی ادامه داد: اقدام ارزشمندی در پژوهشکده گوارش دانشگاه تهران انجام شده است و می‌تواند درسی برای استادان و سایر همکاران باشد، دکتر ملک زاده یکی از بهترین الگوها در حوزه پزشکی هستند که باید آنها را تبلیغ کنیم.

اثر بخشی بالای داروی بومی جدید با هزینه یک دهم نمونه خارجی

هاشمی با بیان اینکه داروی سووداک داروی ترکیبی و بسیار اثربخش است، افزود: این دارو با هزینه ای معادل یک دهم داروی خارجی هپاتیت سی را از بین می برد و در مورد پلی پیل هم دارویی است که حدود6 سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد و در وزارت بهداشت هم به دلیل اثر بخشی بسیاری از آن استفاده می کنند.

وزیربهداشت عنوان کرد: بیش از 10 سال تلاش برای رونمایی از این ۲ دارو صورت گرفته است و امیدوارم بیمه ها حمایت کنند و پوشش مناسبی برای نیازمندان فراهم کنند.

هاشمی افزود: سی سال پیش به نحوی تصمیم گیری شد که بیمارستان‌های آموزشی وابسته به بودجه دانشگاه‌ها شوند امروز با همه متانت و صبر دکتر کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ذکر مصیبت بیمارستان‌ها را کردند.

وی با بیان اینکه داستان تامین اجتماعی ما را خیلی اذیت کرد و شادابی که در طرح تحول سلامت ایجاد شده بود را از ما گرفتند، گفت: برخی همکاران ما در هیئت دولت هم در این موضوع بی اثر نبودند و ما تدبیری در ۲ سال گذشته ندیدیم، اگر هم بخواهند تدبیر کنند پول ما را در آخر بدهند، این چه تدبیری است؟

وزیربهداشت تصریح کرد: معاون و وزیر و رئیس بیمارستان‌ها می‌خواهند مجموعه خود را اداره کنند و حالا پرداخت ها به پزشک و پرستار و شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی بیش از یکسال عقب افتاده است.

کاش بیمارستان‌های آموزشی را به سیستم سی فور سرویس وابسته نکرده بودیم

وزیر بهداشت عنوان کرد: 30 سال پیش به دست جامعه پزشکی تصمیماتی گرفته شد که ای کاش این تصمیم ها گرفته نمی شود و بیمارستان های آموزشی را به سیستم سی فور سرویس وابسته نکرده بودیم تا بیمارستان ها تا این میزان مشکل نداشته باشند.

وی ادامه داد: استادان دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی نمی دانند که به اتاق عمل جراحی بروند یا به دانشجویان پزشکان جوان آموزش دهند از طرفی به دلیل این شکل نظام پرداخت روسای دانشگاه های علوم پزشکی دوست دارند که استادان به بیمارستان ها بیایند در درمانگاه ها به بیمار ویزیت کنند و در اتاق های عمل جراحی کنند تا بودجه لازم را به دست آورند.

هاشمی عنوان کرد: بیمارستان ها اگر به آموزش و پژوهش توجه کافی نداشته باشند آن وقت است که نشاطی در کار نیست متاسفانه تاکنون نیز ما سیاست غلط نظام سی فور سرویس را همچنان ادامه می دهیم که امیدواریم این نظام به نحوی اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در این دوره به همت معاونت تحقیقات و فناوری سهم بیشتری به حوزه پژوهش اختصاص پیدا کرد و شاهد اجرای مطالعه کوهک بودیم که هزینه های صرف شده در این مطالعه از پروژه های دیگری که در کشور انجام می شود و به نتیجه نمی رسد، بسیار با ارزش تر است.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به انتقاد معاون پژوهشی پژوهشکده گوارش بیمارستان شریعتی در خصوص نقض امتیاز پتنت داروها گفت: امیدواریم سازمان غذا و دارو در این زمینه خوب عمل کند،پتنتی که به داروها می دهند تا بازگشت سرمایه اولیه نباید برداشته شود زیرا در این صورت است که صنعت داروی کشور می تواند اعتماد لازم را داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1396، کدخبر: 6459982، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین