پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
دولت پس از هیاهوی بسیار درباره ریزگردهای خوزستان اعلام کرده که برای حل مشکل گرد و خاک خوزستان قرار نیست کار ویژه‌ای انجام دهد.

شعارسال: دولت پس از هیاهوی بسیار درباره ریزگردهای خوزستان اعلام کرده که برای حل مشکل گرد و خاک خوزستان قرار نیست کار ویژه‌ای انجام دهد.

معضل گرد و غبار که چند سالی است آسمان استان‌های غربی کشور و به ویژه استان خوزستان را تیره و تار می ‌کند و نبود اراده دولتی برای حل این معضل سبب ادامه‌ دار شدن این مسئله و تحمیل خسارت ‌های مالی و جانی به شهروندان خوزستانی شده است.

بر همین اساس، چندی پیش بود که احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل سازمان محیط زیست خوزستان درباره آخرین اقدامات این سازمان برای مهار ریزگردها گفته بود: تا کنون ۱۰ میلیارد تومان به اداره کل منابع طبیعی استان برای کاشت نهال در مناطق مستعد تولید ریزگردها و ۱۹ میلیارد تومان به سازمان جنگل ها و اراضی داده شده است. همچنین حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به اداره کل سازمان محیط زیست استان در جهت احیای تالاب ها و تجهیز ایستگاه آلودگی هوا ابلاغ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید بودجه اختصاص داده شده برای مقابله با ریزگردها به طور کامل پرداخت شود، اظهار کرده بود: تاکنون تنها ۱۰ درصد از بودجه مقابله با ریزگردها پرداخت شده است و برای اقدام عملی و موثر باید کاملا این بودجه ابلاغ شود.

اما معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در جلسه شورای اداری استان گفته بود در خوزستان ۳۴۰ کانون بحرانی تولید گرد و غبار وجود دارد که امسال اگر تمام شرایط و اعتبارات تامین شود در خوش بینانه ترین حالت به ۱۰ درصد از این کانون ها رسیدگی می شود.

این اما و اگرهای خانم رئیس و دولت تدبیر برای حل معضل ریزگردها در خوزستان آب پاکی بود بر دستان مردم این دیار چراکه گرد و غبار و اصطلاح امروزی ‌تر آن "ریزگرد”، با هر بار آمدن زندگی را در استان سخت و فلج‌ کننده می کند.

این در حالی است که سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر به خوزستان تصریح کرد: "کار ویژه ای برای ریزگردها نداریم”. قاضی زاده هاشمی اذعان کرد که واقعیت این است که در بحث ریزگردها قرار نیست کار ویژه ای انجام دهیم.

این اظهارنظر صریح و ناامید کننده وزیر، در حالی علنی می شود که مردم خوزستان برای حل مشکل این "ایست تنفسی” انتظارشان از دولتی است که خود را تدبیر و امید و صاحب کلید حل مشکلات می داند.

بر این اساس وزیر بهداشت نیز مثل ابتکار آب پاکی را روی دست خوزستانی ها ریخته است و برای همیشه به امید مردم برای حل مشکل ریزگردها تیر خلاص زد.

به همین دلیل مسئولان بالادستی دولت تدبیر در خصوص حل مشکل ریزگردهای خوزستان بعد از پروژه "من نبودم تقصیر دولت قبل بود” حالا به پروژه "ریختن آب پاک” روی آورده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شوشترروز- تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394-کد خبر: 78797 www.gotvandnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین