پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
استاندار خوزستان با بیان اینکه ۸۰۰هزار نفر حاشیه نشین در استان خوزستان وجود دارد گفت: ۴۰۰ هزار نفر از این جمعیت در حاشیه اهواز سکونت دارند.
شعار سال: صادق خلیلیان شنبه شب در نشست با رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه خوزستان به خاطر ظرفیت ها و تنوع قومی و نقشی که در اقتصاد کشور دارد دارای جایگاه بسیار مهم و ویژه ای در کشور است افزود:با این وجود خوزستان گرفتار محرومیت هایی است که طبیعتا نباید این محرومیت ها را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه فقر به دلیل توزیع ناعادلانه امکانات ایجاد می شود افزود: به عنوان مثال شهرستان ماهشهر با داشتن ۲۲ پتروشیمی از نرخ بالای بیکاری رنج می برد.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: خوزستان یکی از استان های سرآمد در زمینه گردشگری است و هر ساله میزبان هزاران نفر در قالب کاروان های راهیان نور و مراسم اربعین حسینی است.

وی گفت:با وجود ظرفیت های موجود در خوزستان برنامه ریزی در این استان باید به گونه ای باشد تا شاهد توسعه و کاهش نرخ بیکاری در این استان باشیم.

خلیلیان ادامه داد: گوشه ای از محرومیت استان خوزستان در اندیکا مشهود است، بیش از آنکه زلزله به این شهرستان آسیب بزند محرومیت آسیب زده است و این در حالی است که در این شهرستان ظرفیت های خوبی به لحاظ پوشش گیاهی و رودخانه ای وجود دارد.

وی به اجرای طرح های آبرسانی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: طرحی برای تامین آب شرب پایدار در استان در حال اجرا است که با بهره برداری از آن آب آشامیدنی اغلب مناطق این استان با رشد جمعیت تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد و طبق برنامه این طرح تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم به این دولت بسیار امید دارند و مسیر رو به رشدی در این دولت دنبال خواهد شدگفت: کار کردن در این استان سخت است اما مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد.
خلیلیان به موضوع اسکان موقت زلزله زدگان اندیکا در چادرهای هلال احمر اشاره کرد و اظهار داشت: چادرهایی که به مردم زلزله زده اندیکا اهدا شده خاص فرهنگ و زندگی مردم این مناطق نیست اما برای کاهش سختی ها به طور موقت باید از این امکانات استفاده کرد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه و بسیج سازندگی برای احداث محل نگهداری دام زلزله زدگان وارد عمل شده اند و تا ۶ ماه آینده بخش عمده ای از مشکل اسکان زلزله زدگان اندیکا برطرف خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان امروز شنبه در سفر یکروزه خود به خوزستان به شهرستان آبادان و خرمشهر و اندیکا سفر کرد و از نزدیک تجهیزات و امکانات هلال احمر را ارزیابی نمود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۲دی ۱۴۰۰، کد خبر:84598624 irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
تا چند سال دیگه شهرها خالی میشن و دیگه کسی اونجا زندگی نمیکنه، با این اوضاع اگر پیش بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین