پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
بازار آمل با آنکه هنوز دو دهه بیشتر قدمت ندارد اما مشکلاتش دیرینه است و رفع آن همت مسئولان را می‌طلبد.

شعارسال: بازار روز آمل از بازارهای قدیمی است که انواع مایحتاج شهروندان آمل و حومه را تأمین می‌کند، بازاری با دو دهه قدمت که نیازمند توجه مسئولان و متولیان امر است.

وقتی وارد بازار آمل می‌شوی در آن فعالیت‌ها و رفت‌وآمد مردم، جریان زندگی را نوید می‌دهد، بازاری که در آن تمام محصولاتش زندگی و سلامتی مردم را رقم می‌زند و معاش شبانه‌روز خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد، سبزی‌ها، میوه‌ها مرغ و ماهی، خلاصه هر آنچه بخواهی در آن می‌یابی.

بازار روز میدان فجر آمل یکی از بازارهای قدیمی است که در انتهای خیابان شیخ فضل‌الله نوری واقع‌شده و این خیابان به روستاهای دهستان لیتکوه و به شهرستان نور منتهی می‌شود. فروشندگان و خریداران در این بازار از اهالی بخش چمستان و منطقه لیتکوه هستند که در این بازار روز امرار و معاش می‌کنند و در این بازار میوه و تره‌بار، سبزی و تخم‌مرغ و پرندگان محلی و ماست و شیر محلی به فروش می‌رسد.

وحید سعیدی یکی از کسبه‌های این بازار  گفت: این بازار نزدیک به دو دهه رونق دارد که قبل از من، پدرم در این بازار مشغول بود که به‌جای پدرم در این بازار مشغول هستم.

این کاسب بازار روز بابیان اینکه در یک دکه کوچک چهار نفر شریک هستیم که خرج خانواده خود را می‌دهیم، ادامه داد: یک سری مشکلاتی در این بازار داریم که فقط ۶ سال من پیگیر این موضوع هستم و سقف انتظار کسبه‌های این بازار توجه مسئولان برای رفع مشکلات اولیه آن است و می‌توان با رفع آن بخشی از دغدغه‌های شهروندان را رفع کرد.

موسی رمضانی یکی دیگر از کسبه‌های بازار گفت: ۱۵ سال در بازار روز مشغول به کار هستم و چند مشکل کوچک در این بازار داریم اما مسئولان تنها در زمان انتخابات شورای اسلامی شهر در اینجا برای مشکلات کسبه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ‌وقت پاسخگوی مشکلات نیستند و فکر می‌کنیم ماموران شهرداری، مشکلات ما را به مدیران بالادست خود انتقال نمی‌دهند.

فلاح یکی دیگر از بازاریان گفت: از سقف دکه‌های کوچک ما باران چکه می‌کند و متأسفانه اجازه بازسازی این مکان را به ما نمی‌دهند، هیچ امکانات بهداشتی در این مکان نداریم و خواسته‌های ما خیلی دور از انتظار نیست و حتی حاضر به مشارکت در آن هستیم تا مجوز را برای این بازار صادر کنند.

جواد که از قدیمی‌های این بازار است به مهر گفت: حوالی سال ۸۸ یا ۸۹ بازار روزی در ابتدای بلوار ولایت فعلی داشتیم که برای احداث بلوار ولایت به تمام کسبه وعده بازار جدید دادند.

وی ادامه داد: بعدازآن زمان یک سری از کسبه به بازار میدان فجر آمدند و یک سری دیگر بیکار شدند که حدود ۸ سال از آن وعده بازار روز جدید می‌گذرد اما عملیاتی نشد.

یکی دیگر از کسبه که خود را حاج علی‌اکبر معرفی کرد گفت: به یکی از بازارها دریکی از شهرستان‌ها رفتم که سنگ‌فرش و غرفه بندی و حتی سیستم گرمایشی و تلویزیون موجود بود که انتظار ما کف سازی بازار هست تا در زمان بارش باران گل‌آلود نشود.

خانم رضایی از دیگر کسبه‌های بازار آمل که معاش خود و خانواده‌اش را در این بازار تأمین می‌کند می‌گوید: برای امرار و معاش مجبور آمدن به این بازار هستیم اما خواهشمندیم چون دکه‌ای نداریم اجازه نصب چادر به ما بدهند.

در جوامع شهری امروزی اکثر شهروندان تجربه خرید بخشی از مایحتاج روزانه خود از بازارهای روز رادارند، درواقع بازارهای روز حلقه اتصال مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند که با تعدیل قیمت‌ها فرصت مناسبی را برای خرید مردم فراهم می‌آورند.

خواسته این کسبه سرویس بهداشتی، آب، برق و این بازار را مسقف کنند تا در سرما و گرما در امان باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ذاکرنیوز، تاریخ انتشار: 21فروردین1396 ، کدخبر: 389432: www.zakernews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
به نظرم نباید دلشونو به مسیولان خوش کنن خودشون باید دست به کار بشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین