پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
امام جمعه شهرکرد گفت: پایان سال تنها زمان خانه تکانی و تجدید زندگی و نو شدن نیست بلکه فرصت مغتنمی است که ما باید عمر یک ساله خودمان را حسابرسی و ارزیابی کنیم.

شعار سال: منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام  28 اسفندماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز سال 1395اظهار کرد: افزوده شدن بر عمر انسان، افتخار و بالندگی نیست بلکه عمر زیاد توأم با پرونده اعمالی مملو از حسنات و خوبی‌ها داشتن، افتخار و بالندگی است.

امام جمعه شهرکرد پایان سال را فرصت مغتنم برای ارزیابی عملکرد یک ساله خود دانست و تاکیدکرد: پایان سال تنها زمان خانه تکانی و تجدید زندگی و نو شدن نیست بلکه فرصت مغتنمی است که ما باید عمر یک ساله خودمان حساب رسی و ارزیابی کنیم.

وی به تقارن عید نوروز با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: کشور در سال 1394 در سه عرصه بسیار مهم و حساس عنایت های فاطمی را به عینه مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جمع شدن پرونده مذاکرات هسته ای و به فرجام رسیدن برجام را یکی از عنایت‌های فاطمی در حق این کشور خواند و گفت: استکبار و دشمنان در تلاش بودن که در سایه برجام از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند و تا آن زمان هم که پرونده باز بود امتیازهایی زیادی را گرفتند اما به برکت عنایت های فاطمی پرونده مذاکرات هسته‌ای و میدان امتیاز گیری دشمنان بسته شد.

خطیب جمعه شهرکرد حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال 93 را یکی دیگر از عرصه های عنایت فاطمی خواند و گفت: دوست و دشمن اغراق کردند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیش از دوره‌های گذشته بود.

وی از حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند به عنوان یکی دیگر از عنایت‌های فاطمی در حق انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: درشرایطی که دشمنان و فتنه گران خواب های زیادی را برای این انتخابات دیده بودند و پیش بینی می شد که فتنه اکبر و اعظم در پیش باشد اما به فضل الهی و توجهات حضرت فاطمه زهرا انتخابات هم از نظر کمی و از نظر کیفی، بسیار خوب برگزار شد.

وی گفت: امسال نیز آغاز سال 1395 با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) توأم شده است که این تقارن را به فال نیک می گیریم و امید داریم امسال نیز بیش از سال های گذشته از توجهات و برکات فاطمی بهره‌مند شویم.

نکونام در ادامه عید نوروز را دربردارنده سنت‌های حسنه و بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: نوروز سنت حسنه ای است که با فطرت و کمال انسانی همخوانی دارد و موجب برقراری و بالا بردن پیوندهای اجتماعی می‌شود و سیر و سفر در این ایام بر سلامت انسان و تقویت ایمان و باورمندی انسان می افزاید و زنده شدن طبیعت، شادی روح و روان را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صله رحم را از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام و اولیاء الهی به مسلمانان دانست و از کم رنگ شدن و تغییر پیدا کردن این توصیه مهم اسلامی در جامعه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه صله ارحام در جامعه ما کم رنگ و یا نوع و سبک آن، دستخوش تغییر شده است که این خود باعث می‌شود آثار و برکات آن نیز در خانواده و جامعه کمتر مشاهده شود.

امام جمعه شهرکرد با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) به بیان آثار و برکات بسیار ارزشمند صله رحم پرداخت و تصریح کرد: صله رحم اخلاق انسان را نیکو می‌کند و او از گوشه گیری نجات می‌دهد، انسان را بخشنده می‌کند، دل را نورانی و روح را جلا می بخشد، روزی انسان را زیاد می‌کند و مرگ انسان را به تأخیر می‌اندازد.

وی در ادامه از کم شدن و صوری شدن و تشریفاتی شدن مهمانی‌ها رفتن‌ها در جامعه ابراز گلایه و نگرانی کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) مهمان آمدن را خیر و هدیه‌ای الهی از ناحیه خدای متعال دانستند که حضور مهمان در خانه رزق را زیاد می‌کند و گناه را از خانه از بین می برد بر همین اساس مهمان عزیز است و منزلت بالایی در آموزه‌های اسلامی ما دارد.

ریس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان همچنین بر رعایت حق و حقوق طبیعت و مخلوقات در سفرهای نوروزی تاکید کرد و افزود: سفر کردن از توصیه های موکد اسلام و اقدامی بسیار ارزشمند است و قطعا آن چه که این سفر را شیرین می‌کند رعایت آداب و حقوق یکدیگر، مخلوقات و طبیعت و تلخ شدن آن نیز در تضییع این حقوق است.

نکونام در پایان پنج فروردین ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران شهدا را یادآور شد و گفت: صبر و مقاومت حضرت ام البنین درس و الگوی بزرگی برای مادران و همسران شهدا شد و مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه اسلامی دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 28 اسفند 1394، کد مطلب: 94122817176: آدرس سایت: www.isna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین