پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
امام جمعه قم با تأکيد بر مراقبت تمام کشورهاي منطقه از توطئه ها و دسيسه هاي استکباري غرب، خاطرنشان ساخت: اگر تنها چند کشور منطقه، با يکديگر پيمان اقتصادي يکپارچه‌اي ببندند، انقلاب بزرگ اقتصادي در دنيا روي خواهد داد.
شعارسال: رئيس جامعة المصطفي العالميه در ديدار با جوانشير آخوندوف، سفير جمهوري آذربايجان در جمهوري اسلامي ايران، ضمن تقدير از نگاه باز و مثبت دولت آذربايجان نسبت به فعاليت‌هاي آموزشي جامعه المصطفي، با تأکيد بر اينکه در ميان طلاب و دانش پژوهان آذربايجاني المصطفي همراهي و همدلي خوبي وجود دارد، ابراز داشت: جامعة المصطفي همواره دانش پژوهان را به برخورداري از منطق عقلي، تعامل درست و رعايت مصالح ملي کشورها سفارش مي‌کند.

وي با بيان اين که تبليغ معارف ناب الهي را بايد با نگاهي منطقي و دور از تعصبات قومي و مذهبي ارائه نمود، خاطرنشان ساخت: المصطفي راه‌اندازي دوره‌هاي گوناگون آموزشي، تنوع رشته‌اي در حوزه‌هاي عقلي، ‌اديان و مذاهب، فقه و حديث، فلسفه، علوم اجتماعي و... را در دستور کار خويش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمين اعرافي ضمن اشاره به گسترش تنوع رشته‌اي طلاب و دانش پژوهان آذربايجاني، تصريح کرد: در ساليان اخير دانش پژوهان آذري از رشد کيفي بسيار خوبي برخوردار شدند؛ چراکه ارزيابي‌هاي صورت گرفته، ارتقاي علمي متناسبي را از لحاظ سطح و مراحل تحصيل نشان مي‌دهد.

وي با تأکيد بر اين که المصطفي بر منطق عقلي و حوزه‌هاي فقه اسلامي پويا تاکيد مي‌کند، بيان داشت: بخش مهمي از مشکلات امروز جهان اسلام و تندروي‌هاي مشاهده شده در جوامع اسلامي، به ضعف در نگاه عقلي و فلسفي بر مي‌گردد؛ چراکه اگر کسي به دور از نگاه عقلي، تنها نگاه نقلي را مورد توجه قرار دهد، وارد وادي افراط و تندروي هاي مذهبي خواهد شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين که حوزه هاي علميه از ديرباز بر تربيت عالمان شيعي و اهل سنت توجه نموده است، اظهار داشت: اين مهم در راستاي وحدت و همبستگي کلي امت اسلام شکل گرفته است، تا مسلمانان در دام تندروي‌هاي مذهبي نيافتند.

وي برخورداري از نگاه عميق عقلي، فلسفي و تأکيد بر اجتهاد پويا و متناسب با زمان را از مهم ترين ويژگي‌هاي حوزه‌هاي شيعي ذکر کرد و با اشاره به خطرهاي تهديدي دنياي اسلام در عصر کنوني، يادآور شد: تندروي و افراط‌هاي منطقه‌اي آسيب‌هاي بزرگي را مي‌تواند در منطقه ايجاد نمايد.

رئيس جامعه المصطفي در ادامه ضمن انتقاد از منطق دوگانه سياست مداران غربي در برخورد با تروريسم و افراط، ابراز داشت: همواره در ديدار با سفراي غربي تأکيد کرده ايم که چرا نظام آموزشي که کمترين تحمل مخالف را نداشته، با ترويج انديشه تکفير، ترور و ارعاب در جوامع بشري، ثمره‌اي جز ظهور گروه‌هاي تندرو و تکفيري از جمله داعش ندارد، مورد حمايت غرب قرار مي‌گيرد.

امام جمعه قم با تأکيد بر مراقبت تمام کشورهاي منطقه از توطئه ها و دسيسه هاي استکباري غرب، خاطرنشان ساخت: اگر تنها چند کشور منطقه، با يکديگر پيمان اقتصادي يکپارچه‌اي ببندند، انقلاب بزرگ اقتصادي در دنيا روي خواهد داد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکيد بر اين که دولت‌ها را بايد به سمت همکاري‌هاي منطقه‌اي به ويژه درحوزه اقتصاد ترغيب نماييم، گفت: اميدواريم همواره ارتباط جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در مسير رشد و ارتقاء قرار گرفته و مبادلات تجاري و اقتصادي اين دو کشور گسترش يابد.

رئيس جامعه المصطفي گفت: بنده به عنوان يک طلبه و روحاني از ميزباني و ميهمان‌نوازي شما و فراهم نمودن مقدمات سفر حضرت آيت الله نوري همداني به کشور آذربايجان صميمانه تشکر مي کنم.

در ادامه جوانشير آخوندوف نيز در اين ديدار ضمن تقدير از ميهمان نوازي ايرانيان و استقبال المصطفي از دانش پژوهان آذربايجاني، گفت: درب سفارت آذربايجان براي تعميق ارتباط برادرانه و دوستانه باز است.

وي با بيان اين که منافع اقتصادي و ملي کشورهاي منطقه در گرو راه اندازي سيستم يکپارچه اقتصاد منطقه‌اي است، ابراز داشت: جمهوري آذربايجان ضمن ترسيم پايه‌هاي گسترش توريست‌ زيارتي و سياحتي، بر افزايش تبادلات اقتصادي ميان دو کشور تأکيد مي‌کند.

سفير جمهوري آذربايجان با اشاره به گسترش شبکه ريلي ايران و آذربايجان، خاطرنشان ساخت: يک‌پارچه سازي شبکه ريلي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان از طريق آستارا؛ نه تنها سبب گسترش مبادلات اقتصادي دو کشور خواهد شد، بلکه کشورهاي همسايه نيز از ثمرات بي شمار اين طرح بهره‌مند خواهند شد.

سفير جمهوري آذربايجان در پايان از حجت الاسلام والمسلمين اعرافي براي حضور در جمهوري آذربايجان دعوت کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 23 مهر 1394، كدمطلب: - ، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین