پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
شهردار قم سرانه هر شهروند قمی در بودجه سال جاری را بیش از یک‌میلیون و 860 هزار تومان دانست و گفت: 71 درصد بودجه شهرداری در سال جاری مربوط به اقدامات عمرانی است که در این زمینه 6 تقاطع غیرهمسطح در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال: دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به شکوفایی پروژه‌های شهری در سال ۹۹، اظهارکرد: در سال گذشته علیرغم همه مشکلات ۸۸۹ پروژه شهری در شش مرحله افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شهردار قم با بیان اینکه علیرغم اینکه سال ۹۹ برای مدیریت شهری همراه با کرونا و سیل آغاز شد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در قم کلنگ زنی و افتتاح‌شده است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در حوزه ایثار و شهادت، عنوان کرد: اتمام محوطه باغ‌موزه دفاع مقدس، بهره‌برداری از بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین و اختصاص بوستان ۱۰ هکتاری یادمان شهدا تنها در سال ۹۹ در این زمینه انجام‌شده است.

وی جذب سرمایه‌گذاری در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در سال ۹۹ حدود یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه شهرداری سرمایه‌گذاری در قم جذب‌شده است.

شهردار قم با اشاره به جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم، ابراز کرد: ۳۰۰ تن این پسماند در نخستین خط تبدیل به کود کمپوست می‌شود که خط دوم نیز با ظرفیت ۳۰۰ تن در اوایل سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی ۱۰۰ تن نیز جداسازی و تفکیک از مبدأ و… می‌شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: یک دستگاه امحای زباله بیمارستانی اهدایی چین به شهر قم در پایان سال نصب‌شده است و قم تنها شهر مجهز به این دستگاه در کشور است و همه پسماندهای بیمارستانی و مطب‌ها بعد از بی‌خطر سازی در این دستگاه قرار می‌گیرد.

وی سرانه فضای سبز شهر قم را بیش از ۲۰ متر ذکر کرد و گفت: قم بعد از اصفهان و شیراز در رتبه سوم سرانه فضای سبز کشور قرار دارد و پس از قم نیز شهرهای اهواز و تهران قرار دارند که ‌این افزایش فضای سبز در سال آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

شهردار قم اقدامات شهرداری قم در زمینه حمل‌ونقل عمومی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در سال ۹۸ قرارداد سازمان اتوبوسرانی با بخش خصوصی به اتمام می‌رسید که در این زمینه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و ۱۷۵ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شد که در حال حاضر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ملکی در سازمان اتوبوسرانی وجود دارد.

سقائیان نژاد با بیان آخرین وضعیت قطار شهری قم، اظهار داشت: فاز نخست مترو قم علیرغم تغییرات مدیریتی در قرارگاه خاتم الانبیاء، امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد که در فاز نخست دو رام قطار با ۵ واگن به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری، زیرساختی و فرهنگی در برنامه دوم قم ۱۴۰۴ عنوان کرد: بودجه سال جاری شهرداری قم سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که به نظر در طول سال با متمم‌هایی این بودجه افزایش خواهد یافت.

شهردار قم سرانه هر شهروند قمی در بودجه سال جاری را بیش از یک‌میلیون و ۸۶۰ هزار تومان دانست و افزود: ۷۱ درصد بودجه شهرداری در سال جاری مربوط به اقدامات عمرانی است که در این زمینه ۶ تقاطع غیرهمسطح شامل ورودی جعفریه، فردوسی و…. و ۳۵ بوستان در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه پروژه فاز ۵ عمار یاسر در سال جاری به‌صورت فاز به فاز احداث و راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد:۹ بوستان در پارک ۱۰۰۰ هکتاری قم پیش‌بینی‌شده است که بوستان‌های خضر و زائر در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۱۱۵۰۶۳۸۱، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین