پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پروژه آبیاری 2000 هکتاری تعاونی ماهدشت و خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده با اعتباری حدود 36 میلیارد تومان امسال به بهره برداری می‌رسد.
شعار سال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پروژه آبیاری 2000 هکتاری تعاونی ماهدشت و خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده با اعتباری حدود 36 میلیارد تومان امسال به بهره برداری می‌رسد.

سید مجید موسوی در تشریح مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال 97 گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان  و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در سال جاری، تسهیلات بسیار متنوع و کم بهره فراهم شده است که از جمله آنها تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با سود شش درصد برای طرح‌های مجوزدار ایجادی و تکمیلی و توسعه‌ای را می‌توان نام برد که در این رابطه طرح‌های متقاضیان به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک و صندوق کارآفرینی  امید معرفی می‌شوند.

موسوی افزود: همچنین بصورت مشابه در دو بانک سینا و پارسیان نیز تسهیلات با سود هشت درصد قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: تسهیلات سرمایه در گردش برای فعالیت‌های دام و طیور و توسعه گلخانه‌ها کماکان قابل پرداخت است و خط اعتباری مکانیزاسیون نیز برای خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری همچنان برقرار است؛ همچنین در صورت کسب مجوزها و تامین وثایق قابل قبول، در سیستم بانکی هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: در زمینه کمک بلاعوض جهت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و بازسازی قنوات در سال جاری میزان کمک بلاعوض جهت توسعه سیستم‌های نوین از هکتاری هشت میلیون به هکتاری 10 میلیون تومان افزایش یافته و بدون هرگونه محدودیت اعتباری در خواست متقاضیان واجد شرایط پذیرش و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از 4000 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز گردند.

موسوی ادامه داد: در همین رابطه پروژه آبیاری دو هزار هکتاری تعاونی ماهدشت و خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده با اعتباری حدود 36 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی بالا امسال به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در رابطه با بازسازی قنوات هیچگونه مشکل اعتباری نداریم و درهر روستایی که قنات نیازمند به بازسازی و ترمیم داشته باشد اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح مطالعه شهرک گلخانه‌ای چوپان آباد به مساحت 30 هکتار در شهرستان نظرآباد در اراضی دولتی در شرف اتمام است و توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی استان امور زیر بنایی آن آغاز خواهد شد که با اجرای این پروژه ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در سال جاری ایجاد خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: در زمینه اصلاح و بازسازی باغات، باغداران قدیمی می‌توانند با استفاده از یارانه خرید نهال اصلاح شده نسبت به اصلاح باغات با استفاده از ارقام اصلاح شده اقدام کنند و در این زمینه نیز خوشبختانه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از اعتبارات عمرانی سال 96 در چهار ماهه ابتدای سال با تخصیص حدود 22 میلیارد تومان، 130 پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان، انعقاد قرارداد صورت گرفته و در دست اجرا  است که قسمت اعظم این اعتبارات در زمینه طرح‌های آب و خاک از جمله انتقال آب با لوله، ایجاد استخرهای ذخیره آب، طرح‌های تولیدات گیاهی و دامی و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی است.

موسوی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی حدود 5 برابر سال قبل است، اضافه کرد: با اجرای طرح پهنه‌بندی و معرفی کارشناس برای هر پهنه کلیه فعالیت‌های کشاورزی توسط کارشناسان کشاورزی رصد شده و مسائل و مشکلات و آمار و اطلاعات به هنگام ، و به صورت متمرکز در سامانه در اختیار برنامه ریزان قرار می‌گیرد؛ در بخش عوارض و صدور مجوزها نیز با هماهنگی انجام شده و نظر مثبت مقامات استان، چالش‌های اخذ عوارض از واحدهای تولیدی در حال احداث به میزان قابل توجهی تقلیل یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 4 تیر 1397، کدخبر: 97040401853 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
پساب یا فاضلاب / پساب یا آب آلوده به فلزات سنگین
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
بانک سینا و پارسیان واقعا با این تسهیلات خوبشون برای این زمینه نشون دادن که واقعا واقعا میشه هنوز به اینده ایران امیدوار بود
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این جزو افتخارات استان البرزه و باید زودتر همه استان های کشور همچین طرحی را به مرحله اجرا دربیاورند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین