پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
استاندار البرز گفت: توسعه نگاه‌های تشکلی ضمن جلوگیری از پراکندگی در تفرق آراء و دیدگاه‌ها، مانع از برخی موج سواری‌ها نیز خواهد شد.
شعارسال: سیدحمیدطهائی در دیدار اعضای شورای حزب کارگزاران سازندگی، فعالیت تشکل‌های حزبی و توسعه آموزش‌های اجتماعی و سیاسی را موجب آگاه‌سازی جامعه نسبت به تعیین سرنوشت آینده کشور عنوان کرد و افزود: احزاب فعال دولت اصلاحات و اعتدال، باید به دولت کمک کنند.

وی با بیان اینکه امروز احزاب، نقش اول را در اداره امور سیاسی دنیا بر عهده دارند، تصریح کرد: احزاب سیاسی باید بدانند که با سازماندهی تشکل‌های خود تأثیر ویژه‌ای در مدیریت جامعه خواهند داشت.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در کشور نسبت به عضویت در احزاب و کارهای حزبی برخی واکنش‌ها و دیدگاه‌ها وجود دارد، گفت: باید تحلیل،بررسی و کنکاش داشت که چرا به کار حزبی از بعد منفی نگاه می‌شود و افراد از اینکه بیان کنند عضو یک تشکیلات و حزب سیاسی هستند، ابا دارند.

نماینده عالی دولت در البرز، عملکرد براساس معیارها را وظیفه احزاب در برگزاری انتخابات پیش رو خواند و گفت: بدون کارهای تشکیلاتی، نمی‌توان به نظام‌های مردم سالار نظم داد.

وی با بیان اینکه، آموزش از مؤلفه‌های مهم دیگری در فعالیت احزاب است گفت: هر چه آموزش‌ها قوی‌تر باشد، علاوه بر دوام و قوام حزب، ریزش‌ها کاهش و سطح نفوذناپذیری به درون تشکل افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در کار حزبی، روحیه تشکل پذیری ارجح بر دیدگاه‌های فردی است گفت: در کار حزبی موفق، هیچگاه منافع جمعی بر نظرات فردی غالب نیست و تفکرات، ایده‌ها و دیدگاه‌ها از مجرای مشورت، کار تیمی و گروهی به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه این روحیه را کمتر در فعالیت‌های روزمره و زندگی شاهد هستیم، گفت: در کار سیاسی و فعالیت‌های احزاب، هیچ کسی به دنبال گُل زدن خودش نیست، آنچه در تعلیمات اسلامی ما نیز آمده است ارجح دانستن دیگران بر خود است.

طهائی مصداق این امر را تجربه اجتماعی ملت در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، حاصل خیزش موجی جمعی و اتحاد ملت بود.

استاندار البرز با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها نسبت به عملکرد دولت تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایط سخت اقتصادی کار خود را آغاز کرد و با تمامی تلاش‌ها، امروز نقدهایی که به عملکرد این دولت وارد می‌شود بیشتر سیاه نمایی است؛ در این شرایط وظیفه احزاب بالاخص حزب کارگزاران نزدیک به دولت است که می‌تواند با آگاه‌سازی مردم ترفندها و کارشکنی‌ها را ناکارآمد سازد.

طهائی گفت: هیاهوها و جوسازی‌ها در موفقیت‌های فعالان عرصه دیپلماسی کشور حاصل غرض‌ورزی‌های عده‌ای است که چشم بسته به میدان نقد آمده‌اند و تمام تلاش خود را در مانع‌تراشی برای دولت بکار گرفته‌اند.

استاندار البرز دراین رابطه با نگاهی عملگرایانه به تحقق وعده‌ها در دولت، گفت: در این شرایط احزاب فعال دولت اصلاحات و اعتدال، باید به این دولت کمک کنند تا در رفع مشکلات مردم به توفیق بیشتری دست پیدا کنیم چرا که تحقق عملگرایانه به وعده‌ها همواره در اذهان جامعه باقی خواهد ماند و مهر متقنی بر عملگرایی این دولت خواهد زد.

استاندار البرز گفت: یکی از مسئولیت‌های احزاب این است که نسبت به برون رفت از دغدغه‌های استان نیز راه حل ارائه دهند تا نظرات و دیدگاه‌های تخصصی در کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر بررسی شود.

طهائی با اشاره به قرارگیری در فصل بهار انتخابات، ضرورت افزایش شور و نشاط و تحرکات انتخاباتی را مورد انتظار از سوی احزاب و فعالان سیاسی برشمرد.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی طیف‌های سیاسی از فعالیت‌های گروه رقیب تصریح کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که بدون حمایت از هیچ حزب و گروهی تنها ظرف برگزاری انتخاباتی سالم را با صیانت از آراء مردم فراهم کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار شنبه 18 مهر 1394 ، کد مطلب : 312102 : www.ilna.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین