پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان حربه جدید آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران را ایجاد نارضایتی با بهانه‌های مختلف تورم و فشار اقتصادی در بین مردم دانست.
شعار سال: استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان حربه جدید آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران را ایجاد نارضایتی با بهانه‌های مختلف تورم و فشار اقتصادی در بین مردم دانست.

اقبال عباسی ظهر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، گفت: بزرگی می‌گفت" هیچ زمان فکر نمی‌کردیم آمریکا از برجام خارج شود چراکه همه تعهدات در برجام بر دوش ایران بود که به سمت غنی‌سازی نرود و تنها لغو یا تمدید تحریم‌ها بود که به طرف مقابل بازمی‌گشت این در حالی بود که طبق فتوای بزرگان دینی ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آمریکا با توهمی که در سیاست استکباری خود دارد فکر می‌کند اتفاقاتی در ایران در حال رخ دادن است، افزود: به همین دلیل به جای کارشکنی‌های جهانی علیه ایران به سمت ایجاد نارضایتی در بین مردم با بهانه‌های مختلف تورم و فشار اقتصادی رفته‌ که شروع آن از دی‌ماه سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منافقان و بازمانده‌های رژیم پهلوی ساکن خارج از کشور بیشترین نزدیکی را به آمریکا دارند، ادامه داد: این گروه قصد دارند از طریق فضای مجازی و رسانه‌های گوناگون به فراخور مشکلات هر استانی در میان مردم ناآرامی ایجاد کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری دو چالش مهم آب و بیکاری وجود دارد، عنوان کرد: چه این استان بیکارترین استان در کشور باشد یا نه در انجام وظایف مدیران تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اتاق فکر جنگ اقتصادی علیه ایران در آمریکا به راه انداخته شده است چرا ما نباید در این استان یک اتاق فکر برای ایجاد اشتغال جوانان به راه بیندازیم.

وی اضافه کرد: اگر 20 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش خصوصی شبانه‌روز و جهادی کار کنن در عرض سه ماه مشکلات این استان حل می‌شود، این تیم 20 نفره باید خدا و مردم را در نظر بگیرند تا بتوانند تحرک ایجاد کنند.

عباسی تاکید کرد: روز گذشته جلسه‌ایی در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار و مشکلات شرکت‌های فناور از نزدیک شنیده شد، عمده مشکل این شرکت‌ها عدم خرید محصولات آن‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی استان بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با طرح این سوال که چرا شهرداری‌هایی این استان تجهیزات مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر خریداری می‌کنند، تصریح کرد: لازم است راهکارها و امتیازاتی برای شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان در استان پیش‌بینی تا مشکلات آن‌ها حل شود.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یک شعار بسیار استراتژیک است، یادآور شد: بعضا حمایت از کالای ایرانی محدود به بازار و مغازه‌ها می‌شود و عده‌ایی فکر می‌کنند همین که از محصولات داخلی استفاده شود کافی است در صورتی که این حمایت باید از ابتدایی‌ترین گام تولید آغاز شود تا در نهایت به بازار برسد که در این میان عوامل مختلفی اثرگذار خواهند بود.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند باید ارزان‌قیمت، با کیفیت مناسب و قابل رقابت با کالاهایی مشابه خارجی باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی یک شعار بسیار استراتژیک است، عنوان کرد: آمارها در حال حاضر به‌صورت خوداظهاری تهیه و تدوین می‌شود.

وی تاکید کرد: برای جلسه آینده عوامل بازدارنده طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری هم از طریق بانک‌ها، هم دستگاه‌های اجرایی و هم به‌لحاظ سرمایه‌گذاری بررسی شوند تا مشخص شود کدام عامل در بازدارندگی این پروژه‌ها اثرگذارتر است.

عباسی با بیان اینکه اگر ستاد اشتغال وظیفه‌ای درخصوص وام‌های روستایی و عشایری برای دستگاهی مشخص کرده باشد و آن وظیفه انجام نشود، باید مراتب را به وزیر مربوطه اعلام کرد، گفت: در جلسه آینده دستگاه‌هایی که طرح‌هایی را برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی معرفی کردند شناسایی شوند تا دلیل  اصلی اینکه چرا ۴ بانک عامل پرداختی در این حوزه نداشتند مشخص شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 12 تیر 1397، کدخبر: 13970412000495 ، www.chaharmahal-bakhtiari.farsnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
یکسری چیزا رو نباید سیاسی کرد اینکه مردم نون و اب و هوا ندارن ربطی به امریکا نداره و به معیشت روزانه مردم مربوطه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین