پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه چاه‌های غیر مجاز ۱۰ لیتر بر ثانیه آب دزدی دارند و همین موضوع آب چاه‌های غیر مجاز به معضل آب فروشی تبدیل شده است، گفت: ۱۱ هزار حلقه چاه غیر مجاز در البرز حفر شده که باغ ویلاها از این موارد است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه چاه‌های غیر مجاز ۱۰ لیتر بر ثانیه آب دزدی دارند و همین موضوع آب چاه‌های غیر مجاز به معضل آب فروشی تبدیل شده است، گفت: ۱۱ هزار حلقه چاه غیر مجاز در البرز حفر شده که باغ ویلاها از این موارد است.
 داود نجفیان در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از قطعی‌های برق کشور که رخ می‌دهد به موضوع کم آبی باز می‌گردد چونکه توربین‌های آبی سد‌ها سبب تولید برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه کاهش میزان ذخایر آبی بر روند تولید برق اثرگذار است، افزود: مصرف آب شرب خروجی کشور 3 برابر کشورهای توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 50 درصد آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود، گفت: اصلا وضعیت آب مناسب نیست و میزان آب‌های سطحی در کشور و استان البرز بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول در بخش آب میزان آب‌خانه‌های تخلیه شده از سفره‌های زیر زمینی کشور طی چندین سال‌ گذشته را 126 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: کشورهای اقتصادی اصلا از آب‌خانه‌های خود مصرف نمی‌کنند ولی در ایران 80 درصد آب شرب و پتانسیل سفره‌های زیرزمینی در حال مصرف است.

نجفیان با بیان اینکه کشورهای اروپایی برای حفر چاه‌های غیرمجاز و مشترکان پر مصرف جریمه‌های سنگین در نظر می‌گیرند، ادامه داد: متوسط مصرف آب جهان 140 لیتر برای هر نفر است، ولی مصرف هر نفر در استان البرز 250 لیتر آب در شبانه‌روز است.

وی تصریح کرد: کل پتانسیل‌های آب زیر زمینی کشور در چهل سال گذشته مصرف شده و این 126 میلیارد متر مکعب آب تخلیه شده اضافه بر میزان ذخایر سفره‌های زیر زمینی است و آب‌خانه‌های کشور و البرز در حال مرگ است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با تاکید بر اینکه پتانسیلی از آب‌های زیرزمینی برای آینده دیده نمی‌شود، عنوان کرد: میزان مصرف آب کشور در جهان رتبه اول را دارد و 94 درصد پتانسیل آب استان البرز نیز مصرف می‌شود که 80 درصد آن از آب‌خانه‌ها است و دیگر آب‌خانه‌های البرز هیچ رمقی ندارند و 70 میلیون مترمکعب آب‌خانه‌ها بیش از حد معمول استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم البرز از عدد استفاده از آبخانه‌های کشور یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: تالاب‌های کشور و این استان بر اثر همین سیاست‌های آبی و رفتارهای مصرف آب با مخاطرات زیادی مواجه است و این در صورتی است که 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف و 3 درصد برای شرب است.

نجفیان دغدغه اصلی آبی البرز را موضوع آب‌خانه‌ها ذکر کرد و با بیان اینکه گشت‌های نظارت و بازرسی برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز در نظر داریم، خاطرنشان کرد: 11 هزار حلقه چاه غیر مجاز در البرز حفر شده که باغ ویلاها از این موارد است که چاه‌های غیرمجاز ایجاد کرده‌اند و فرصتی به باغ ویلاها داده می‌شود تا مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر اینصورت برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه چاه‌های غیر مجاز 10 لیتر بر ثانیه آب دزدی دارند و همین موضوع آب چاه‌های غیر مجاز به معضل آب فروشی تبدیل شده است، اظهار کرد: در شهرستان هشتگرد چاه با عمق 250 متر حفر شده ولی به دلیل خشکسالی تنها 2 لیتر آب بر ثانیه برداشت می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 1778443 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
چاه غیر مجاز اونم تو این روزهای ایران معنیش جز خیانت به کشور نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
به جای اینکه بیایم با این چاه ها برخورد کنیم دست روی دست گذاشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین