پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بابیان اینکه ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور مجهز به اتاق تمیز شدند، گفت: این اتاق‌ها به منظور تولید بافت‌های مصنوعی راه‌اندازی می‌شود.

شعار سال: رضا ملک‌زاده صبح پنج‌شنبه در آیین راه‌اندازی مرکز اتاق تمیز در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی در کشور مجهز به اتاق تمیز شدند، ابراز داشت: این اتاق‌ها به منظور تولید بافت های مصنوعی راه‌اندازی می‌شود و برای درمان مصدومان کاربرد دارد.

وی بابیان اینکه در اتاق‌های تمیز می توان انواع بافت های مصنوعی را برای درمان مصدومان حوادث رانندگی، سوختگی‌ها و بیماران مبتلابه تومورها و جراحی پلاستیک تولید کرد، افزود: این اتاق‌ها محلی برای تولید محصولات فناورانه پزشکی برای درمان بیماری‌ها محسوب می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بابیان اینکه ۷۰۵ مرکز تحقیقاتی در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: وجود ۵۱۳ مجله علمی و پژوهشی در سطح ملی نشان می دهد که به نسبت برخی کشورهای دیگر از نظر توان علمی عملکرد بسیار بالایی در متخصصان داخلی وجود دارد.

ملک‌زاده بابیان اینکه از طریق فناوری و ایجاد محصولات سلامت محور می‌توان از بروز سکته‌های قلبی پیشگیری کرد، بیان داشت: امروز با بیماری‌های واگیردار مواجه نیستیم بلکه اولویت‌ها را بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون تشکیل می‌دهد که باید به دنبال راهکاری برای کاهش این قبیل مرگ‌ومیرها در کشور باشیم.

وی بابیان اینکه در واقع حدود ۸۴ درصد از علل مرگ‌ومیر و معلولیت‌ها ناشی از بیماری‌های مزمن غیر واگیر رخ می‌دهد، افزود: تغییر سبک زندگی یک الزام برای زندگی روزمره ما محسوب می‌شود که با این رویکرد ۸۰ تا ۸۵ درصد می‌توان از بروز بیماری‌های غیر واگیردار پیشگیری کرد.

گفتنی است اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی سمنان با هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریالی صبح پنج‌شنبه افتتاح و راه‌اندازی شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کد مطلب: 4357760، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
خداییش تو هرچی کم گذاشته باشه روحانی در زمینه بهداشت و درمان با وزیر نمونش گل کاشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
اتاق تمیز یکی از نیازهای اساسی بخش تحقیقاته مخصوصا توی رشته پزشکی واقعا کار خوبی بود
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین