پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
مدیر کل آبفای روستایی استان البرز با بیان اینکه آبفای روستایی در مورد برداشت غیر مجاز آب در قوه قضاییه شکایت کرده است،تصریح کرد: در یکی از نقاط استان فردی برای برداشت آب 1.5 کیلومتر لوله کشی غیر مجاز به میزان 2 اینچ انجام داده بود که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است.

شعارسال: عبدالحسین حسن‌زاده در کرج اظهار داشت: در مورد ساماندهی فاضلاب مصوبه‌ای از سوی شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از آلودگی آب‌های شرب تهران مصوب شده است.

وی افزود: در دو مورد سد طالقان و سد امیرکبیر وزارت نیرو مکلف است که روستاهای مشرف به سد و رودخانه‌های مشرف به مخزن را برای ساماندهی فاضلاب مطالعه کرده و از بروز هرگونه آلودگی جلوگیری کند.

مدیرکل آبفای روستایی استان البرز با بیان اینکه اقداماتی در این راستا توسط آبفای روستایی استان در روستاهای مشرف به سد در طالقان و کرج در حال انجام است،بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم حدود 15 روستا ظرف دو سال آینده باید به شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه مجهز شوند و فاضلاب این روستاها بعد از تصفیه در آب مورد نیاز کشاورزی استفاده می‌شود.

با بیان اینکه این اقدام به دلیل احتمال نشت فاضلاب به رودخانه و ایجاد آلودگی برای آب شرب صورت می‌گیرد،عنوان کرد: در حال حاضر با اجرای این پروژه ها شک و شبهه در مورد آلودگی آب برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انشعابات خارج از بافت برداشت غیر مجاز آب در روستا دارند،گفت: هنوز به صورتی که قابل قبول ما باشد امکان مبارزه با این موضوع را نداشته ایم و این موضوع نیازمند عزم جدی همه دستگاه های مربوط است.

مدیر کل آبفای روستایی استان البرز با بیان اینکه لوله کشی ۱.۵ کیلومتری برای برداشت آب غیر مجاز در استان البرز کشف شده است،گفت:۱۵۰۰ ویلا در استان البرز آب غیرمجاز برداشت می‌کنند.

حسن زاده با اینکه در یکی از پروندها 500 میلیون جریمه توسط دادگاه برای برداشت غیر مجاز آب حکم صادر شده است و بیشترین پروندها در این حوزه مربوط به شهرستان ساوجبلاغ است،تصریح کرد: از مجموع حدود 5000 هزار انشعاب غیر مجاز در استان البرز 1500 مورد مربوط به برداشت آب غیر مجاز توسط ویلاها است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 مرداد 1397 ، کدخبر: 1807340،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین