پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
وزیر کشور برای سومین بار در طول سال‌های گذشته از دستور رئیس‌جمهور برای ساخت پل خرمشهر به بصره خبر داد.

شعار سال: وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند که ساخت پل خرمشهر به بصره در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی فضلی با «بسیار مهم» خواندن ساخت این پل گفت: رئیس‌جمهور پیش از این‌چنین دستوری را هم داده بودند، اما در جلسه امروز دستور مجدد در این زمینه دادند.

وزیر کشور از کدام پل سخن می‌گوید؟

قرار بود پلی بین خرمشهر به بصره با طول 700 متر کشیده شود پلی که برای اجرایی شدن خط آهن شلمچه - بصره احداث آن بسیار ضروری بود و بر اساس توافق‌های پیشین اجرای این پل بر عهده دولت ایران قرار گرفت و مسئول ساخت خط ریلی از شلمچه تا بصره به طول ۳۴ کیلومتر با عراقی‌ها شد.

حرف‌های تکراری وزیر و دستور تکراری رئیس!

وزیر کشور در رابطه با پل خرمشهر به بصره در آذر 95 دقیقاً همین حرف‌ها را زده بود وی گفته بود یکی از موضوعاتی که رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت به آن اشاره داشتند اتمام پل خرمشهر استوی گفته بود سال قبل هم رئیس‌جمهوری دستور دارند ولی تأمین منابع نشد.

رحمانی فضلی گفته بود اگر این پل را ایجاد کنیم می توانیم از تهران به مشهد و از مشهد به‌راحتی با قطار افراد را عبور دهیم. مسیر بصره به کربلا مسیر خلوت‌تری است و بار از روی دوش ما از طریق مرز مهران و کوت برداشته می‌شود.

در عمل آیا بودجه ساخت پل را دولت تأمین کرد؟

بر اساس جداول لایحه بودجه سال 97 دولت برای احداث پل راه‌آهن خرمشهر-بصره 7300 میلیارد تومان برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دستگاه مجری در نظر گرفته است.

در لایحه بودجه سال 96، 40 میلیارد تومان برای احداث این پُل تعیین‌شده بود که در مقایسه با عدد لایحه سال 97، 82.5 درصد کاهش‌یافته است.

آخوندی رفت و پل هم ساخته نشد!

یکی از وعده‌های وزیر راه و شهرسازی ساخت راه‌آهن شلمچه-بصره و پل راه‌آهن آن طی 20 ماه بوده است. آخوندی فروردین‌ماه سال 94 این وعده را داده بودعباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی فروردین 94 گفته بود پلی بزرگ به طول 700 متر را با هزینه 35 میلیون دلار به‌عنوان هدیه جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق احداث خواهیم کرد.

حالا بعد از این‌ همه مدت دوباره وزیر کشور برای سومین بار می‌گوید رئیس‌جمهور دستور داده است تا این پل ساخته شود اما دیگر در این میان آخوندی نیست تا به وعده بر زمین‌مانده‌اش عمل کند او با استعفا دادن خود از زیر صدها وعده عملی نشده رها کرد که یکی از آن‌ها پل خرمشهر به بصره بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کد مطلب: 13970809000979، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین