پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
‌استاندار خراسان رضوی گفت: همه امکانات لازم برای بازگشت زائران رضوی آماده است‌.وی با اشاره به حضور موثر پلیس در محورهای مواصلاتی استان و اعمال محدودیت‌های ترافیکی، گفت: به مدد این حضور، دوسوم تصادفات منجر به فوت و جرح در دهه پایانی صفر امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

شعار سالعلیرضا رشیدیان با بیان این مطلب اظهار کرد: بدین منظور 4500 دستگاه اتوبوس و بیش از 90 رام قطار و نیز ناوگان هواپیمایی با 220 پرواز در روز، طی این ایام در حال جابه‌جایی زائران و مسافران رضوی است.

وی اظهار کرد: در این میان برای خدمات‌دهی به زائران طی این ایام در طول محورهای بین راهی ۲۰۰ ایستگاه صلواتی و ۵۰۰ ایستگاه درون شهر مشهد، در قالب ۳۲ نوع خدمت به امر رسیدگی به زائران مبادرت داشته‌اند.

وی افزود: ۳۰ تن گوشت و ده‌ها تن برنج توسط خیران در این ایام پخت و توزیع شد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و خانه مسافرها، ۴۸۰ مدرسه و سالن ورزشی به اسکان زائران پیاده اختصاص یافت.

رشدیان تصریح کرد: ۶۷ بیمارستان۳۲۰ دستگاه آمبولانس، ۶ فروند هلی‌کوپتر و تعدادی اتوبوس آمبولانس در محورهای استان در این مدت مستقر و امداد‌رسانی کرده اند.

وی با اشاره به حضور موثر پلیس در محورهای مواصلاتی استان و اعمال محدودیت‌های ترافیکی، گفت: به مدد این حضور، دوسوم تصادفات منجر به فوت و جرح در دهه پایانی صفر امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

استاندار خراسان رضوی از پیش‌بینی ۱۰۲ رام قطار به صورت روزانه برای جابه‌جایی مسافران و ۲۶ رام قطار درون استانی خبر داد و افزود: طی سه روز گذشته پروازها از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بالغ بر ۶۰۰ مورد شده است.

رشیدیان همچنین از آمادگی و پیش‌بینی پنج هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت مسافران و زائران خبر داد و گفت: تمامی فرمانداران، بخشداران و شهرداران در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گفته وی تا شب گذشته بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس وارد شده‌اند که ۳۵۰ هزار نفر آنان را زائران پیاده تشکیل می‌دهند.

لزوم حفظ آمادگی‌های امنیتی تا خروج کامل زائران از مشهد

رشیدیان همچنین در بازدید از مراکز امنیتی، انتظامی از جمله قرارگاه امام علی(ع) ناجا و دیدار با فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی استان گفت: تهدیدات امنیتی همواره در طول سال برای مشهد مقدس وجود دارد از این رو دستگاه های امنیتی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند و این مهم در ایام و مناسبت‌های خاص مثل پایان ماه صفر از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

وی افزود: مشهد همیشه کانون توجه مشتاقان زیارت از اقصی نقاط کشور و جهان بوده و هست؛ لذا توجه به موضوعات آن دقت بیشتری را می‌طلبد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: علی‌رغم این که این استان در حوزه‌های امنیتی یک نقطه کانونی برای تهدیدات محسوب می شود، ولی به مدد هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی در شرایط مطلوبی برخورداریم.

رشیدیان گفت: بعد از ایام نوروز، مشهد در دهه آخر صفر شاهد حضور متراکم زائران است.

وی با بیان این که هماهنگی‌ها برای بازگشت زائران انجام شده است، بر لزوم حفظ آمادگی تا خروج آخرین زائر از مشهد تاکید کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 18 آبان 97، کدخبر: 97081808211، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین