پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته مسئولان اجرایی برای برطرف کردن مشکل آب سرخون به این منطقه سفر و از نزدیک با مردم این بخش دیدار و گفت‌وگو کرد.

شعارسال: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته مسئولان اجرایی برای برطرف کردن مشکل آب سرخون به این منطقه سفر و از نزدیک با مردم این بخش دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» دیروز در سفر به منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل، در جمع مردم این شهر و مردم منطقه میانکوه هم‌چنین بررسی مشکل آلودگی آب این منطقه، اظهار کرد: اینجانب نسبت به مسأله آب و مشکلی که در این منطقه به وجود آمده که مربوط به حال حاضر هم نیست و سال‌ها است که این مشکل وجود دارد بسیار دغدغه‌مند هستم.

وی افزود: در سفری هم که چندسال قبل به سرخون آمدم و از نزدیک وضعیت را دیدیم، علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، کار اساسی برای حل این مشکل از سوی مسئولان صورت نگرفته و این که یک واقعیت انکارناپذیر است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: شاید یکی از علت‌هایی که موجب شده که این مسأله برطرف نشود این است که اطلاع‌رسانی صحیح از عمق این مشکل برای مسئولان ذی‌ربط صورت نگرفته است و علتی که امروز تصمیم گرفتم به این منطقه سفر کنم عمده‌اش این بود که بیایم اطلاعات کامل و عمیق و درست نسبت به این مشکل پیدا کنم و سپس مسأله را درست به مسئولان ملی منتقل کنم.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ام این مشکل را محضر مقام معظم رهبری منتقل کنم اما باید پیش از طرح مشکل، در این منطقه و در جمع شما مردم حاضر می‌شدم و می‌دیدم اصل مسأله و عمق فاجعه و کارهایی که برای برطرف کردن مشکل صورت گرفته و کارهایی که باید بشود چیست تا مشکل را جامع و کامل به محضر رهبر انقلاب منتقل کنیم.

نکونام در ادامه گفت: واقعیت این است که مشکلات این منطقه بسیار زیاد است و بخشی از این‌ها توسط شما مردم در این جلسه بیان شد و ما مشکلات را می‌شنویم و قطعاً به مسئولان منتقل خواهیم کرد اما باید مسئولان اجرایی هم در منطقه بیشتر حضور پیدا کنند و از زبان شما مشکلات را بشنوند و دنبال کنند

وی تصریح کرد: البته مسئولان در منطقه آمده‌اند و همه اهل انصاف هستیم که کارهایی هم انجام شده و انصافاً قابل توجه و تقدیر است اما در عین حال کارهایی که باید بشود بسیار زیاد است و شما حق دارید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: سفر امروز من فقط سفر آب و نفت است که می‌خواهم این مشکل به یک جای اساسی برسد و اعتقادم هم این است که اگر این مشکل برطرف شود گام بلندی در این منطقه برداشته خواهد شد.

وی افزود: آلودگی آب موجب شده که بسیاری از مردم از این منطقه هجرت کنند و کل منطقه از حیز انتفاع افتاده و منطقه‌ای شده که دیگر به‌عنوان یک منطقه آباد و امید بخش به آینده به آن نگاه نمی‌شود و اکثریت مردم متضرر شده‌اند.

امام جمعه شهرکرد گفت: باید امنیت اقتصادی و شغلی و امیدی که در منطقه پیش از این اتفاق وجود داشته و تا حدود قابل توجهی از میان رفته را به این منطقه و آحاد مردم و به‌ویژه جوانانی که از اشتغال در این منطقه ناامید شده‌اند و هجرت کرده‌اند، بازگردانیم و نگاه‌ها باید به این سمت باشد که به حول و قوه الهی این مشکل را هر چه سریع‌تر ریشه‌ای و اساسی برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه میانکوه یک منطقه خوب و آباد است و انصافاً مردم خوبی دارد و در مسائل دینی و اعتقادی، آگاهی و بصیرتی و تشکیل هیئات مذهبی و پایبندی‌هایشان به مسائل دینی مقید هستند و بخش میانکوه روی هم رفته یک منطقه خوش‌نام است که نباید اجازه داد این شرایط از هم بپاشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین در پایان این سفر به محل تلمبه‌خانه مارون 6 واقع در گندم‌کار رفت و از نزدیک از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و از مسئولان منطقه جویای چگونگی مشکل ایجاد شده در سرخون و اقداماتی که انجام داده‌اند شد.

امام جمعه شهرکرد همچنین به محل آلودگی آب رفت و از نزدیک وضعیت آب آلوده به نفت که بوی نفت آن در فضا قابل استشمام بود را مشاهده و طعم و مزه نامطبوع آب را چشید و از این‌رو نمونه‌ای از این آب آلوده به نفت جهت استحضار مسئولان ملی به همراه خود برد.

در سال‌های گذشته خط انتقال نفت خام خوزستان در بخش میانکوه شهرستان اردل شکسته شد و موجب ورود نفت خام در رودخانه سرخون شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 14آذر 1397 ، کدخبر:97091406729 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قنبری
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
عدم اطلاع رسانی درست به مسئولین استانی باعث به وجود اومدن این مشکل شده است اگر آمارها و اطلاعات درستی در اختیار مسئولین قرار بگیره این مشکل که سال هاس شهرستان رو درگیر خودش کرده حل خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین