پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
پنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد صبح امروز در ساختمان جلسات تالار شهر مشهد برگزار شد.

شعار سال: شورای شهر با تصویب دوفوریتی درخواست شهرداری مشهد‌، مجوز تهاتر ۸۵۰ میلیارد تومان از طلب شهرداری مشهد از دولت را با بدهی شهرداری به‌بانک سپه صادر کرد که براساس آن شهرداری مشهد به‌نرخ سال ۹۵ به‌میزان ۶۶۰ میلیارد تومان پروانه شناور را به‌مبلغ روز برابر ۸۵۰ میلیارد تومان به‌بانک سپه واگذار می‌کند.

پدیده شوم تروریست خسارت‌های جدی در منطقه ایجاد می‌کند

رئیس شورای شهر مشهد در ابتدای جلسه با اشاره به حادثه تروریستی زاهدان و شهادت جمعی از پاسداران و حافظان امنیت کشور در روز چهارشنبه گذشته، گفت: متأسفانه تروریسم پدیده‌ای شوم است که به‌طور معمول در منطقه خاورمیانه به‌رهبری قدرت‌های بزرگ در سنوات گذشته شکل گرفته است.

محمدرضا حیدری تشریح کرد: این پدیده همچنان در رقابت‌های منطقه‌ای آمریکا، وی خسارت‌های جدی در منطقه و خاورمیانه ایجاد می‌کند و ما این حادثه را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هفته جاری مصادف با سالروز درگذشت عماد خراسانی است، افزود: عماد خراسانی از برجسته‌ترین غزل‌سرایان فارسی است و این روز را گرامی می‌داریم.

اقتصاد مقاومتی راهبردی اساسی در مقابله با تحریم‌ها و تأمین نیازهای اساسی است

رئیس شورای شهر مشهدبا اشاره به نامگذاری روز دوشنبه با عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌ها و تأمین نیازهای اساسی کشور با اتکا بر منابع خودمان است که شاید این روزها به‌شدت به این موضوع نیازمندیم که این راهبرد یک راهبرد اساسی است به‌ویژه هنگامی که به‌کارآفرینی گروه می‌خورد.

حیدری با بیان اینکه روز شنبه مصادف با روز وفات حصرت ام‌البنین و تکریم همسران و مادران شهدا است، اضافه کرد: این روز را با توجه به‌شهادت چهار فرزند حضرت ام‌البنین در عاشورا به‌این نام نامگذاری کردند.

وی با اشاره به درگذشت پوران شریعت رضوی، همسر علی شریعتی در روزهای گذشته، اظهار کرد: درگذشت وی را به‌خانواده وی تسلیت می‌گوییم.

رئیس شورای شهر مشهدبا اشاره به‌اینکه در هفته گذشته بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری انتشار یافت، تأکید کرد: نکات برجسته‌ای در نوشتار ایشان وجود داشت.

حیدری گفت: یک نکته در بیانیه ایشان این است که انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای گذشته خود بوده، بنابراین خوب است که در 40 سالگی انقلاب به‌خطاهای گذشته توجه شده و تصحیح شوند.

وی افزود: موضوع دوم شعارهای ماندگار و جهانی انقلاب در آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت و عقلانیت بوده که با فطرت انسان سازگار است و همیشه بر آن تاکید کردیم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه به‌عنصر اراده ملی در بیانات ایشان تأکید شده است، افزود: در این روزها عملیات روانی خاصی علیه دولت شکل گرفته، اما مگر این دولت قانونی مظهر اراده ملی نیست؟

حیدری متذکر شد: در شرایطی هستیم که هم تهدیدات جدی در مرزهای کشور وجود دارد و هم تقسیم کار بین‌المللی شکل گرفته، بنابراین همه ارکان نظام در قبال آنچه که بوده، هم موفقیت‌ها و هم شکست‌ها مسؤول و پاسخگو هستند.

توجه نکردن به این سرمایه بانوان اتلاف سرمایه‌ها را به‌همراه دارد

عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور این جلسه از شورای شهر با تسلیت درگذشت پوران شریعت رضوی، گفت: نامگذاری یک مکان فرهنگی در مشهد به‌نام وی را پیشنهاد دارم.

شهناز رمارم با بیان اینکه در دومین سال فعالیت شورای شهر مشهد قرار داریم، ادامه داد: در این میان با خواسته‌های فراوانی از سوی مردم مواجه هستیم.

وی اولین شعار مدیریت شهری را هوشمندسازی شهر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون مسیر خوبی طی شده و در این خصوص سامانه فاش و شفاف‌سازی بودجه از اقدامات مفید این دوره بوده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهدبا اشاره به سهم 50 درصدی بانوان در نیرو و سرمایه انسانی، یادآور شد: توجه نکردن به این سرمایه تلف‌شدن سرمایه‌ها را به‌همراه دارد.

رمارم تأکید کرد: آیا اکنون پرسنل شهرداری دارای شرایط مطلوب هستند و به‌درستی در مسیر چابک‌کردن و کوچک‌کردن سازمان عریض و طویل شهرداری حرکت کرده‌ایم؟

وی با اشاره به ناکارآمد بودن موج منفی تعدیل نیرو، تشریح کرد: کارمند دارای رضایت شغلی، برخورد بهتری با ارباب رجوع دارد، هم‌اکنون در مجموعه شهرداری هفت نوع قرارداد برای نیروها وجود دارد که با وجود کار یکسان آنان، دریافتی متقاوتی دارند، برای اصلاح این روند چه اقدامی صورت گرفته است؟

عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه در هر روز تجمع بخشی از همکاران شهرداری را مشاهده می‌کنیم که برای وضعیت خود و معیشت خانواده‌هایشان نگران هستند، تأکید کرد: برای آرامش این افراد چه اقدامی انجام داده‌ایم؟ زیرا در صورت نداشتن آرامش خاصر از شغل و معیشت‌شان چگونه می‌توانند به‌ارائه خدمت به‌دور از خطا به مردم بپردازند؟

رمارم با اشاره به مراجعه جمعی از نیروهای پلیس ساختمان به شورای شهر در روز گذشته، بیان کرد: این افراد برای اجرای شیوه‌نامه این نهاد و همچنین امنیت شغلی خود نارضایتی داشتند.

وی اظهار کرد: همچنین چندی قبل تعدادی از نیروهای خدماتی شهرداری نیز به‌دلیل اینکه جزو نیروهای پیمانکار هستند نیز گلهمند بودند.

این عضو شورای شهر مشهد با تأکید کرد: ساماندهی نیروهای شهرداری مشهد به‌اندازه‌ای سخت شده که بخش زیادی از توجه هر دوره شورای شهر را به‌خود جلب کرده، اما هنور نظام جامع پرداخت هماهنگی در شهرداری به‌اجرا نرسیده است.

رمارم با اشاره به اینکه کلانشهر مشهد با 3.5 میلیون جمعیت دارای 13 منطقه و 44 ناحیه است، بیان کرد: بیش از 12 هزار نفر در شهرداری مشهد مشغول به‌فعالیت هستند که شش هزار آنان رسمی، پیمانی، کار معین و سایر آنان پیمکاری هستند.

بررسی دو طرح دوفوریتی در شورای شهر مشهد

در ابتدای بررسی دستورجلسات این هفته، اعضای شورای شهر در خصوص دو لایحه دوفوریتی تصمیم‌گیری کردند.

نخستین لایحه دوفوریتی درباره درخواست شهرداری مشهد در موضوع آتش‌نشانی نخستین دستورکار جلسه شورای شهر مشهد بود که بر این اساس، شهرداری مشهد با قید دوفوریت درخواست الحاق یک بند به‌مصوبه برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های آتش نشانی به‌منظور اصلاح قراردادهای بخشی از نیروهای آتش‌نشانی ارائه کرد.

شورای شهر برای این درخواست با دوفوریت موافقت نکرد، با تصویب یک‌فوریت آن مقرر شد ظرف مدت یک هفته موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی شده و به شورای شهر ارائه شود.

دستورکار دوفوریتی دیگر به‌تهاتر طلب شهرداری مشهد از دولت با بدهی شهرداری به‌بانک سپه به‌مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

شورای شهر با تصویب دوفوریتی درخواست شهرداری مشهد‌، مجوز تهاتر ۸۵۰ میلیارد تومان از طلب شهرداری مشهد از دولت را با بدهی شهرداری به‌بانک سپه صادر کرد که براساس آن شهرداری مشهد به‌نرخ سال ۹۵ به‌میزان ۶۶۰ میلیارد تومان پروانه شناور را به‌مبلغ روز برابر ۸۵۰ میلیارد تومان به‌بانک سپه واگذار می‌کند.

اصلاح بودجه سال 97 شهرداری مشهد

اصلاح بودجه 97 شهرداری مشهد نیز با موافقت اعضای شورای شهر در صحن علنی شورای شهر به‌تصویب رسید. براساس رأی شورا، با کلیات و تبصره‌های الحاقی به‌لایحه اصلاح بودجه 97 شهرداری مشهد موافقت شد. در این طرح به‌افزایش منابع درآمدی و کنترل میزان افزایش هزینه‌ها به‌عنوان یک موضوع رضایت‌بخش در عملکرد شهرداری اشاره شد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز با ابراز امیدواری اعلام کرد که شهرداری بتواند تا پایان سال مالی به 100 درصد تحقق بودجه مصوب برسد.

اصلاح قرارداد مشارکتی مجتمع کوثر گلشهر

مصوبه پایانی جلسه امروز شورای شهر مشهد به‌قرارداد مشارکتی مسکن ارزان‌قیمت کوثر واقع در انتهای اراضی گلشهر اختصاص یافت که براساس آن سهم‌الشرکه شهرداری با کاهش 0.85 مواجه بوده و این مقدار به‌سهم‌الشرکه شرکت بتون‌ساز به عنوان سرمایه‌گذار افزوده شد. با این اقدام مقرر شد که مطالبات سرمایه‌گذار از شهرداری با واگذاری واحدهای سهم شهرداری تهاتر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 29 بهمن 97، کد مطلب: 13971129000889: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین