پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
تصمیم شورای شهر اهواز برای استیضاح شهردار ۲ هفته مانده به عید و سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اذهان عمومی را نسبت به این تصمیم مکدر کرده است.

شعارسال: تصمیم شورای شهر اهواز برای استیضاح شهردار ۲ هفته مانده به عید و سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اذهان عمومی را نسبت به این تصمیم مکدر کرده است.

 کلانشهر اهواز در حالی به استقبال مسافران نوروزی و راهیان نور می‌رود که اذهان عمومی شهر به شدت مشوش است. با هر جلسه شورای شهر، شهروندان ترس و نگرانی را نزدیک‌تر از قبل می بینند.

در این شورای شهر چه خبر است؟ سوالی که امروز بیش از همه افکار عمومی دنبال آن است. عاقلان و کلیدداران شهر از تشویش اذهان عمومی و ناآرامی فکر مردم چه عایدی دارند؟ انتخابات مجلس در سال 98 آیا در این تصمیم بدموقع و عجولانه موثر است؟

شهرداری کلانشهر اهواز با داشتن بیش از 7 معاونت، 8 منطقه، 18 سازمان و 6 اداره کل و هزاران نیروی کارمندی و کارگری یکی از دستگاه‌های عریض حوزه مدیریت خوزستان است.دستگاهی که بودجه آن بیش از یک هزار و 645 میلیارد تومان می باشد.

خدمات شهرداری اهواز با زندگی مردم ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. دستکاری و کوچکترین خطا در این دستگاه بخش عمده‌ای از شهر را فلج و به تعطیلی می‌کشاند.

فسادها و ناکارآمدی‌های دوره‌های گذشته که بخشی از آن دستگیری 11 نفر از پرسنل و مدیران شهرداری بود، رمق این دستگاه را گرفته است. تحصن کارگران و پرداخت نامنظم حقوق پرسنل به هویت این سازمان در سال‌های پیش مبدل شده بود.

با وجود انتقادهای که به وضع موجود شهرداری در عدم استفاده از نیروهای انقلابی وارد است، حداقل به حکم انصاف باید گفت که شهرداری در این بخش ها (پرداخت حقوق پرسنل) موفق عمل کرده و توانسته تا حدودی مقابل رانت و فساد قدعلم کند.

در این شرایط خبر بدموقع استیضاح شهرداری، جامعه شهری را دوهفته مانده به عید بیش از هرچیز نگران کرده است. خانه تکانی در شهرداری اهواز قبل از عید مردم را نگران تعطیلی شهر کرده است. خانه تکانی که در صحن شورا مخالفان جدی دارد.

شورای شهر دوره پنجم با بیم و امیدهای پا در عرصه سیاستگزاری گذاشت. مردم اهواز پس از مدت‌ها که از قوم‌گرایی و رانت و فساد در مدیریت شهری به ستوه آمده بود، با دو کلید واژه "کارآمدی" و "طهارت اقتصادی" منتخبان جدیدی را به ساختمان شورای اهواز راهی کردند.

شورای شهر دوره پنجم اهواز در حالی سال دوم صدارت خود را به پایان می‌رساند که هنوز نسبت خود را با این دو مقوله مشخص نکرده است.

انتخابات پیش روی مجلس در سال 98 یکی از دلایلی است که اذهان عمومی آن را سبب استیضاح شهرداری می‌دانند.کنشگران سیاسی براین باورند که عده‌ای از این رهگذر دنبال اثر گذاری سیاسی در انتخابات اهواز هستند.

طی نشدن روند قانونی استیضاح، انتخاب بدترین زمان ممکن، عدم شفافیت در روند استیضاح؛ این احتمال را قوت بخشیده که همچنان سرنوشت شهر در جایی به غیر از صحن شورا نوشته می‌شود.

مسئله استیضاح شهردار اهواز بیش از آنکه یک بن بست برای شهر اهواز باشد، یک مساله ساده و بسیط سیاسی است. یک فرمول هم بیشتر ندارد. اگر شهردار مطابق شاخص‌های مدیریت شهری و اظهار نظر کارشناسان موفق نبوده، مستحق استیضاح است. از طرفی این حق برای شهروندان محفوظ است که این استیضاح در ظرف شیشه‌ای، شفاف و در وقت مناسب صورت گیرد.

از سوی دیگر عقل حکم می‌کند اگر جابجایی صورت گیرد، یک فرد با کارآمدی و شفافیت حداکثری جایگزین شود. هیچ منطقی نمی پذیرد که 50 از 70 بالاتر است!


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13اسفند 1397، کدخبر:1960918 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین