پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
«لعیا جنیدی»، ‎معاون حقوقی رئیس جمهوری که برای شرکت در جلسه شورای اداری مازندران میهمان ساکنان سواحل خزر بود، در این باره گفت که در شرایط فعلی دولت نیز بر مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی برای مردم وجود دارد واقف است و تمام تلاش خود را برای کاهش بار این مشکلات از شانه مردم به کار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در کنار تلاش دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم، بخش خصوصی و قوای دیگر نیز باید با انسجام و وحدت دولت را یاری کنند، گفت: مازندران نباید از داشتن منطقه آزاد محروم شود.اگر اختلافی برای تشکیل منطقه آزاد در یک منطقه وجود دارد؛ نباید تمام منافع استانی در این بخش نادیده گرفته شود، بلکه باید به گونه‌ای تعامل شود که مردم ما بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

شعارسال: مطالبات مردم مازندران برای تصویب منطقه آزاد، با توجه به ظرفیت‌های این استان بحق است و باید پیگیری شود.

تلاش دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم

»لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهوری که برای شرکت در جلسه شورای اداری مازندران میهمان ساکنان سواحل خزر بود، در این باره گفت که در شرایط فعلی دولت نیز بر مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی برای مردم وجود دارد واقف است و تمام تلاش خود را برای کاهش بار این مشکلات از شانه مردم به کار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در کنار تلاش دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم، بخش خصوصی و قوای دیگر نیز باید با انسجام و وحدت دولت را یاری کنند، گفت: مازندران نباید از داشتن منطقه آزاد محروم شود.اگر اختلافی برای تشکیل منطقه آزاد در یک منطقه وجود دارد؛ نباید تمام منافع استانی در این بخش نادیده گرفته شود، بلکه باید به گونه‌ای تعامل شود که مردم ما بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

جنیدی اضافه کرد: باید در مرحله اول برای تشکیل یک منطقه آزاد اصلی در یکی از نقاط پیشنهادی به توافق برسیم و برای سایر ظرفیت‌ها نیز مطالبات خود را پیگیری کنیم. وی با بیان اینکه گردشگری باید از یک صنعت هزینه زا به یک منبع درآمد برای مازندران تبدیل شود، ادامه داد: ایجاد عوارضی برای این استان با این حجم مسافر یک حق است.

اختصاص بودجه ملی

به‌گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این نشست، اظهارداشت: این استان به‌عنوان میزبان میلیون‌ها مسافر و برخی ملاحظات خاص باید ویژه و متفاوت دیده شود. اگرچه مازندران در ایام تعطیلات، خدمات ملی در حوزه‌های مختلف ارائه و برای حجم بالایی از مسافران و گردشگران میزبانی می‌کند، متأسفانه به‌دلیل اینکه گردشگری در استان به‌صورت انبوه و در بازه زمانی مشخص و نقاط خاص مازندران جریان دارد، هزینه‌های بسیاری را به استان تحمیل می‌کند و به زیرساخت‌های استان آسیب می‌زند.

نگاه ویژه به مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری برای استان همراه با برخی تبعات اجتماعی نیز است، عنوان کرد: ازدحام جمعیت در منطقه‌ای خاص، زندگی مردم ما را در آن ایام مختل می‌کند و برای برنامه‌ریزی و بهره‌مندی درست و مؤثر از این ظرفیت باید از اعتبارات و حمایت خاص برخوردار باشیم.

حسین زادگان خواستار اختصاص بودجه ملی برای تحقق نیازمندی‌های توسعه دیار علویان شد و گفت: با وجود اینکه مازندران سرسبزترین استان کشور محسوب می‌شود و در بسیاری از موضوعات مثل گردشگری و برخی تولیدات استراتژیک قطب کشوری به حساب می‌آید، اما کاستی‌های موجود در استان با فرا رسیدن ایام تعطیلات و حضور سیل گردشگران داخلی و خارجی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی بر این اعتقاد است که در روزهای پیش رو و ایام تعطیلات نوروزی سال98 میهمانان زیادی از سراسر کشور راهی این استان خواهند شد، اما در کنار ارائه و به‌کار‌گیری ایده‌های خلاقانه، باید مازندران از ظرفیت‌های بودجه‌ای کشور بهره بیشتری داشته باشد.

استاندار مازندران با وجود تمام کاستی‌های موجود، تأکید کرد که شهرداری‌ها در ایام نوروز با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به ایجاد درآمد و استقبال شایسته از گردشگران و نشاط اجتماعی اهتمام کنند تا هزینه حضور میهمانان برای استان و شهرهای مختلف کاهش پیدا کند.

لزوم حمایت از ساخت آزاد راه

وی به موضوع آزاد راه‌های استان اشاره کرد و در این خصوص از همه دست اندرکاران بویژه وزارت راه و شهرسازی بخصوص در مورد ایجاد آزاد راه ساحلی و اتمام آزادراه شمال خواست که نهایت حمایت را داشته باشند.

استاندار با اشاره به اینکه برخی ابهامات حقوقی مانع توسعه استان در بخش‌های مختلف بویژه در غرب مازندران را احصا کرده ایم، افزود: معتقدیم که باید مازندران را به نحو دیگری دید و آن را در خصوص قوانین مختلف با دیگر مناطق کشور مقایسه نکرد.

نماینده عالی دولت در مازندران، تأکید کرد: در برخی حوزه‌ها برای ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات زیربنایی در استان ملاحظات زیست محیطی وجود دارد که باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث مازندران پاک در طول یکسال بویژه در ایام نوروز و در مناطق روستایی جدی گرفته شود، تأکید کرد: درختکاری نیز تا پایان سال تداوم خواهد داشت. «مهدی رازجویان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست بر زیبا‌سازی حاشیه شهرها و مبادی ورودی و خروجی تأکید داشته و از شهرداران خواست، تا پیش از ورود مسافران، حریم شهرها را پاکیزه نگهدارند و با ورود مسافران نیز در حفظ این پاکیزگی تلاش کنند.

توجه به بودجه

وقتی میلیون‌ها مسافر و گردشگر درهر فرصتی سفر به مازندران را بر می‌گزینند تا خستگی از کار را به در کنند و غصه هایشان را در خنکای سواحل آبی خزر از تن بزدایند، به نظر می‌رسد توجه بیشتر دولتمردان به این استان ضروری می‌نماید. داشته‌های این استان برای پاسخگویی مناسب به این همه گردشگر اصلاً مناسب نیست و به نظر می‌رسد باید در تخصیص بودجه به این دیار نگاهی ملی لحاظ شود.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار : 18اسفند 97، کد خبر:503943 www.iran-newspaper.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
این امر مستلزم همکاری نهادهای خصوصی و دولتی در کنار هم هست و با همکاری و همدلی هرچه بیشتر باعث توسعه استان بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین