پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
طرح ضربتی ۲۵ روزه دفع آب‌های سطحی و روان آب‌های کوی انقلاب واقع در منطقه ۶ شهری اهواز هشتم آذرماه بود که با بستن مسیر اصلی به فاصله ۲ کیلومتر آغاز و اکنون پس از گذشته ۱۰۰ روز همچنان به پایان نرسیده است.

شعارسال: طرح ضربتی ۲۵ روزه دفع آب‌های سطحی و روان آب‌های کوی انقلاب واقع در منطقه ۶ شهری اهواز هشتم آذرماه بود که با بستن مسیر اصلی به فاصله ۲ کیلومتر آغاز و اکنون پس از گذشته ۱۰۰ روز همچنان به پایان نرسیده است.

بارش‌های سال جاری در خوزستان که عمدتاً از آبان ماه آغاز شد برکات فراوانی در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست داشت اما از سویی دیگر به دلیل خطاهای انسانی سبب بروز سیل و آب‌گرفتگی معابر شهری نیز شد.

بالا آمدن سطح آب در کلان‌شهر اهواز به نقطه بحرانی رسید تا جایی که در برخی روزها مدارس را به تعطیلی کشانده و عبور و مرور را مختل کرد. تقریباً همه مناطق شهری اهواز با این معضلات دست‌وپنجه نرم می‌کردند و شهرداران مناطق برای تسهیل در عادی‌سازی امور به میدان آمدند. در همان روزها بود که تصویری از شهردار منطقه 3 اهواز با نمایی که نشان می‌داد در کنار کارگران و میان آب‌های سطحی ایستاده منتشر شد تا برنامه حالا خورشید نیز با او به مصاحبه بنشیند.

هشتم آذرماه بود که خودروهای سنگین شرکت آبفا اهواز و شهرداری خوزستان خیابان اصلی کوی انقلاب حدفاصل چهارراه شیخ بهاء تا سروش را بستند و اعلام کردند که طرح ضربتی 25 روزه‌ای را برای پایان بخشیدن به آب‌گرفتگی خیابان اصلی این منطقه آغاز شد. هرچند که نقطه دقیق اجرای پروژه حدفاصل خیابان امیرکبیر تا سروش بود اما به دلیل ملاحظات ترافیکی کاهش پیدا کرد.

اما امروز دقیقا 100 روز از این طرح ضربتی می‌گذرد و همچنان حدود 2 کیلومتر از خیابان اصلی کوی انقلاب اهواز یک‌طرفه است و این مسئله بیش ازآب‌گرفتگی‌ها برای مردم مشکل‌ساز شده است.

شرکت آب و فاضلاب اهواز 25 روزه کار خود را به پایان رساند؛ مشکل را از شهرداری پیگیری کنید

فردوس کریمی در اهواز گفت: با توجه به مشکلات منطقه به هنگام بارندگی‌ها و ایجاد مشکل در عبور و مرور مردم، این پروژه به 2 منظور یکی کمک به دفع فاضلاب و دیگری جمع‌آوری روان آب‌ها به اجرا درآمد.

وی افزود: شرکت آبفا متولی ایجاد زیرساخت برای دفع روان آب نیست اما با توجه به مشکلات موجود در منطقه ناچار شدیم با کمک شهرداری در آن پروژه ورود کنیم.

مدیرعامل آبفا اهواز ادامه داد: شرکت آبفا اهواز در 25 روز نخست کار خود را به پایان رساند و این پروژه اکنون در انتظار پایان عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی توسط شهرداری است و رسانه‌ها باید متوقف ماندن پروژه و مشکلات آن را از شهرداری پیگیری کنند.

کریمی برخی مشکلات پیش روی این پروژه در زمان حفاری زمین اشاره و عنوان کرد: در حفاری‌های انجام‌شده موانع و تأسیسات بسیاری وجود داشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به فیبرهای نوری شرکت مخابرات، خطوط لوله گاز و همچنین یک مخزن نفتی بتنی مربوط به دوران جنگ اشاره کرد. این موانع می‌توانست عملیات اجرایی را با تأخیر مواجه کند اما همکاران ما در شرکت آبفا با پیگیری‌های انجام‌شده کار را به‌موقع به اتمام رساندند.

وی در خصوص لایروبی شبکه فاضلاب شهر در سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر 16 گروه لایروبی وجود دارد که کار لایروبی فاضلاب را انجام می‌دهد؛ عده‌ای که می‌گویند سیستم فاضلاب شهر اهواز لایروبی نشده، از شبکه فاضلاب و ملزومات نگه‌داری آن اطلاعی ندارند.

مدیرعامل آبفا اهواز بابیان اینکه از نسل مدیران جوان شهر اهواز انتظار می‌رود که کارشناسی فکر کنند و حرف بزنند، گفت: در بارندگی اخیر حدود 40 میلیون مترمکعب آب وارد سیستم فاضلاب شد و طبیعی است که سیستم فاضلاب جوابگوی این حجم از ورودی آب نباشد چراکه باید برای بارندگی و دفع روان آب‌ها سیستم دفع آب‌های سطحی را اجرایی کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب نه جای ریختن نخاله ساختمانی و نه راهی مناسب برای دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها است.

کار آسفالت‌ریزی حدوداً تا هفته آینده به اتمام می‌رسد‌

محمد صفری، معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ، بابیان اینکه ترمیم حفاری‌های انجام‌شده توسط ستاد مدیریت بحران بر عهده شهرداری گذاشته‌شده است، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از کار توسط سازمان عمران شهرداری انجام‌شده و به دلیل ریزش و نشت در قسمت‌هایی از پروژه بخشی از آن باقی‌مانده که پس از برطرف کردن ایرادات توسط آبفا اهواز زیرساخت‌های نقاط باقی‌مانده نیز ایجاد می‌شود.

وی میزان پیشرفت پروژه را 80 درصد اعلام کرد و افزود: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای زمان پایان کار داشت به دلیل اینکه همچنان چند منهول و دریچه کاملاً از مصالح پر شدند و این مسئله به آبفا اعلام‌شده تا آن‌ها را تخلیه کنند.

صفری ادامه داد: به‌محض کوچک‌ترین بارندگی چند نقطه از این دریچه‌ها دچار گرفتگی شده و مصالح موجود در آن‌ها رفته سبب روان شدن آب فاضلاب در منطقه می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز تصریح کرد: اگر مشکل نقاط گفته‌شده تا چند روز آینده برطرف شود کار آسفالت آن تا پایان هفته آینده به اتمام می‌رسد. همچنان کار شرکت آبفا اهواز از چهارراه شیخ بهاء تا امیرکبیر ادامه داشته و بخش دوم پروژه پس از اتمام آسفالت‌ریزی در بخش نخست، آغاز می‌شود.

 هم‌اکنون به دلیل طولانی شدن طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی و روان آب‌های کوی انقلاب علاوه بر اینکه بسیاری از کسبه که عمدتاً فروشگاه‌ها لوازم ساختمانی هستند متضرر شدند، شهروندان منطقه سه‌راه خرمشهر و رانندگان این مسیر نیز از وضع موجود به‌شدت اظهار نارضایتی می‌کنند.

این مسئله در کنار نزدیکی ایام نوروز که رفت و آمد را نیز در خیابان های اصلی افزایش می‌دهد ضرورت توجه بیشتر شهرداری اهواز را دوچندان کرده است. خبرگزاری تسنیم نیز با توجه به تاخیر بسیار زیاد این پروژه در کنار آغاز ایام نوروز پیگیر این موضوع خواهد بود تا ببینیم وعده جدید مبنی بر اتمام کار ظرف یک هفته آینده به سرانجام می‌رسد یا خیر؟


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار :18 اسفند 97، کد خبر:1963809  www.tasnimnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین