پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: نگهداری آب در خوزستان ممکن نیست و رهاسازی آب نیز غیرممکن است؛ بنابر این ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان‌مان در استان خورستان در خطر سیل اخیر قرار گرفتند و اسکان اضطراری برای آنان انجام شده است.
شعار سال : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: نگهداری آب در خوزستان ممکن نیست و رهاسازی آب نیز غیرممکن است؛ بنابر این ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان‌مان در استان خورستان در خطر سیل اخیر قرار گرفتند و اسکان اضطراری برای آنان انجام شده است.

 ­اسماعیل نجار در نشست هم اندیشی با نمایندگان دفاتر سازمان ملل در ایران گفت: به دلیل ناممکن بودن نگهداری آب در خوزستان، آب‌ها به زمین‌های زراعی مانند گندم رهاسازی شده­ است درحالیکه کشاورزان در زمان برداشت محصول خود قرار دارند و این زمین‌ها نیز خسارت جبران ناپذیری دیده اند.

وی تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر ۱۴ هزار کیلومتر از را‌های مواصلاتی در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان تخریب شده است.

وی افزود: در سیل اخیر در بخش زراعت و کشاورزی، خسارات سنگینی به دام، طیور و کشاورزی زده شد. میزان خسارات استان‌های گلستان و لرستان ارزیابی شده و برآورد‌های خسارات مصوب شده و جهت پرداخت به دولت واگذار شده است. ­

نجار گفت: بازسازی در مازندران آغاز شده و پرداخت‌هایی از سوی دولت به آنان انجام شده است. ­

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از دو روز گذشته آب شرب در پلدختر برقرار شده، اما آب در معمولان هنوز وصل نشده است.

نجار گفت: در سیل اخیر ۷۰ نفر از هموطنان ما جان باختند که ۲۱ نفر از آنان در استان فارس و ۶ نفر از امدادگران در استان گلستان بودند و مابقی در سایر استان‌ها بوده اند. ­

وی افزود: برای امدادرسانی به آسیب دیدگان سیلاب اخیر تمامی دستگاه‌ها پای کار هستند و روزانه ۲۰ هزار پرس غذای گرم توسط اتاق اصناف در استان لرستان طبخ و در بین آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

نجار گفت: خسارت به ۱۷ استان در سیلاب‌های اخیر ارزیابی شده است و امروز میزان خسارات به دولت اعلام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پاکسازی و شستشو در شهرستان‌ها آغاز شده و هر سازمان و نهاد قسمتی از شهر را در دست دارد تا خدمات رسانی و پاکسازی انجام دهد.

نجار گفت: برغم تمهیدات، دسترسی به بیش از ۱۰۶ روستا هنوز ناممکن است و در تلاشیم تا امدادرسانی­­ را به آنجا برسانیم.

نجار از نمایندگان سازمان ملل درخواست کمک و همراهی کرد و افزود: شما به حرف‌های آمریکا توجه نکنید و امدادرسانی خود را به مردم ما برسانید، درحال حاضر نیازمند چادر امدادی هستیم و ۵۰۰ هزار نفر از دیگر هموطنان خوزستانی ما نیازمند اسکان هستند و لوازم خانگی نیز از دیگر ملزومات هموطنان آسیب دیده ماست.



شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:19فروردین 1398،کدخبر: www.ilna.ir ، 747862

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
باید برای این شرایط راهکار عملیاتی باشه باید مدیریت صحیح صورت بگیره باید از جون مردم مراقبت کرد و خساراتشو پرداخت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین