پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
حجم آب ورودی به کرخه رو به کاهش است، وزیر کشاورزی از آغاز پرداخت غرامت به کشاورزان خبر داده و متولیان برای تخلیه گمیشان از آب قول ۲ روز آینده را داده اند؛ اخبار سیل را اینجا بخوانید.

شعارسال: سیلاب رهاشده از سد کرخه در خوزستان و بالا آمدن رودخانه کارون همچنان بسیاری از روستاها را درگیر کرده است. سیل بندهای برخی روستاها شکسته و مردم در برخی مناطق با مقاومت ارتفاع سیل بندها را افزایش می‌دهند.

خروجی آب از سدهای خوزستان کاهش پیدا کرده است ولی همچنان صفر نشده، اوضاع فاضلاب در اهواز هم مشکل‌ساز شده است. نیروهای انتظامی و نظامی و مردمی همچنان در منطقه در حال فعالیت و امدادرسانی هستند.

همچنان برخی شهرهای خوزستان از جمله سوسنگرد و حمیدیه و رفیع و… در معرض ورود آب هستند. پس از جاری شدن سیلاب در شهرها و روستاهای شمالی استان، آرام آرام با پرآب شدن رودخانه کرخه و سر ریز کردن کانالهای موجود در اطراف این شهرستان، کم کم زمزمه بحرانی بودن شهرستان حمیدیه نیز به صدا در آمد.

در لرستان هم به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان کار امداد رسانی وارد نهمین روز خود شده است، نیروهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز هم کار امداد رسانی به سیل زدگان استمرار خواهد یافت.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، گروه‌های جهادی، مردم و اصناف و سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: همچنان ۸۲ روستای فاقد برق در شهرستان‌های پلدختر، چگنی و کوهدشت قرار دارند. به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان آب آشامیدنی ساکنان ۱۵ روستای سیل زده در لرستان همچنان قطع است.

آخرین اخبار مربوط به مناطق سیل زده در استان‌های مختلف را در زیر می‌خوانید.

۲۲:۴۴ سیلاب در ورودی اهواز

سیلاب با پیشروی آب رودخانه کرخه از سمت اندیمشک به ورودی شهر اهواز رسید.

۲۲:۲۸ امدادرسانی به بیش از ۲۳ هزار خانوار سیل زده خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به بیش از ۲۳ هزار خانوار سیل زده در این استان خبر داد.

۲۱:۵۶ محور اهواز- اندیمشک بسته است / آخرین وضعیت محور اهواز - آبادان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان آخرین وضعیت محورهای اهواز-اندیمشک و اهواز- آبادان را تشریح کرد.

۲۱:۵۳ مشکل کمبود آب در شهرهای خوزستان وجود ندارد / آب شهر گوریه وصل شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هیچ شهری در استان خوزستان مشکل کمبود آب ندارد.

۲۱:۱۳ ۱۱ روستای لرستان در مخزن سد «سیمره» قرار می‌گیرند / قول دولت برای جبران خسارت

استاندار لرستان با اشاره به قرارگیری ۱۱ روستای این استان در مخزن سد «سیمره» گفت: در تماس با معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو، قول تأمین اعتبار و جبران خسارت روستاییان داده شد.

۲۰:۵۹ مدیریت جامع بحران سیل اخیر برعهده وزیر کشور است

رئیس جمهور در دستوری به وزیر کشور تاکید کرد که مدیریت جامع بحران سیل اخیر در دستگاه‌های اجرایی و همه نهادها و سازمان‌های همکار و مؤثر بر عهده وزیر کشور است.

۱۹:۳۷ وزیر کشور برای سومین بار به خوزستان سفر کرد

وزیر کشور برای سومین بار در سال جاری به منظور بررسی تمهیدات مقابله با سیلاب خوزستان وارد اهواز شد.

۱۹:۳۵ کانکس تلفن ثابت با ظرفیت ۶ هزار خط در پلدختر راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یک دستگاه کانکس تلفن ثابت با ظرفیت ۶۰۰۰ خط تلفن ثابت با تمام تجهیزات و ملزومات به شهرستان پل‌دختر ارسال و راه اندازی شد.

۱۹:۳۴ اختصاص ۲۴۰ میلیارد برای جبران خسارات کشاورزی گلستان و مازندران

رئیس سازمان برنامه و بودجه با صدور ۲ دستور تخصیص جداگانه به خزانه، مجوز پرداخت ۲۳۹۶.۵ میلیارد ریال به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی از سیل اخیر را در استان‌های گلستان و مازندران صادر کرد.

۱۹:۳۱ کمک‌های صنایع به سیل زدگان از مالیات آنها کسر می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: کمک‌های تمام صنایع و مشاغل به سیل زدگان که از طریق هلال احمر انجام شود، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبع انتخابی مودی کسر می‌شود.

۱۹:۲۵ آسیب به منازل ۲۰۰۰ نفر از ایثارگران مناطق سیل زده

معاون تعاون بنیاد شهید گفت: آمارهای اولیه حاکی از وارد شدن خسارت به منازل مسکونی حدود ۲۰۰۰ ایثارگر در مناطق مختلف کشور است.

۱۹:۲۴ خسارت شدید سیل به ۷۰ درصد واحدهای صنفی پلدختر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وارد شدن خسارت شدید به بیش از ۷۰ درصد از واحدهای صنفی پلدختر در جریان سیل خبر داد.

۱۹:۲۴ سیلاب وارد مزارع کشاورزی ۳ روستای شادگان شد

فرماندار شادگان گفت: طغیان رودخانه کارون باعث شکسته شدن سیل بند سه روستا در بخش مرکزی این شهرستان و ورود آب به مزارع کشاورزان شد.

۱۹:۲۱ ممکن است بخش‌هایی از اهواز گرفتار سیلاب شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ممکن است بخش‌هایی از این شهر دچار سیلاب شود اما تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از این رخداد است.

اسماعیل نجار عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کانال سلمان اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون آب به سمت اهواز منحرف شده است ضرورت دارد مناطق سلیم آباد، عین دو، گلدشت، سادات و تراکتوری در اهواز تخلیه شوند و اهالی کیانشهر و ملاشیه در این شهرستان به حالت آماده باش قرار گیرند.

وی تاکید کرد: از شهروندان عزیز می‌خواهیم در مناطقی که دستور تخلیه داده شده است حتماً تخلیه کنند هر چند کار سختی است اما چاره‌ای جز حفظ جان مردم نداریم که امیدواریم بتوانیم کمک‌های امدادی را به موقع داشته باشیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: به جز مناطق ذکر شده دیگر مناطق اهواز مشکل خاصی ندارند و وضعیت فعلی آنها با ثبات و پایدار است.

نجار بیان کرد: در حال حاضر ماشین آلات زیادی در حال فعالیت هستند تا سیل بندها را استحکام بخشی و تقویت کنند

۱۹:۱۳ پرداخت ۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مناطق سیل‌زده

صندوق بیمه کشاورزی از آغاز سال ۹۸ تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران مناطق سیل زده پرداخت کرده است.

۱۹:۰۵ راه‌های اصلی استان لرستان بازگشایی شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از بازگشایی تمامی محورهای اصلی، محورهای فرعی یازده شهرستان و۶۲۰ راه روستایی استان لرستان و برقراری تردد وسایل نقلیه در این مناطق خبر داد.

۱۸:۵۵ طرح حفاظت اضطراری قلعه «فلک الافلاک» و پل «کشکان» ابلاغ می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: طرح حفاظت اضطراری دو اثر تاریخی قلعه «فلک الافلاک» و پل «کشکان» که در جریان سیل آسیب دیدند، ابلاغ می‌شود.

۱۷:۵۳ ورود نخستین محموله کمک‌های موکب های اربعین عراقی از مرز شلمچه

با هدف کمک به مناطق سیل زده، نخستین محموله موکب های اربعین عراقی با هماهنگی سرکنسول ایران در بغداد پس از عبور از مرز شلمچه امروز وارد خوزستان شد.

۱۷:۳۱  ‏ ورود ۱۵ محموله کمک به سیل زدگان توسط جمهوری آذربایجان از آستارا

۱۷:۲۲ رودخانه‌های دز و کرخه به هم پیوستند / جوانان مناطق را ترک نکنند

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه در مقطع الهایی اهواز دو رودخانه بزرگ دز و کرخه به هم پیوسته‌اند، اظهار کرد: این به هم پیوستن رودخانه‌ها برای اولین بار است که صورت می‌گیرد و علت این امر به دلیل دبی بالای این دو رودخانه است.

شریعتی افزود: آب رودخانه‌های دز و کرخه هم اکنون به سمت اهواز در حال حرکت است؛ برای همین دستور تخلیه مناطق عین دو، سیاحی، سلیم آباد، گلدشت و سادات در شهر اهواز صادر شد؛ البته ما دبی رودخانه کارون را برای پذیرش این حجم آب کاهش داده بودیم.

وی بیان کرد: ما انتظار داریم مردان و جوانان در محل بمانند و تنها سالمندان، خردسالان و زنان منطقه را ترک کنند چرا که ما برای مقابله با خطرات ناشی از حرکت سیلاب به این مناطق اهواز تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم تا خسارتی متوجه این مناطق نشود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: البته ما در شهرهایی مثل حمیدیه و رفیع و سوسنگرد دستور تخلیه صادر کردیم ولی با تمهیدات صورت گرفته موفق شدیم از ورود سیلاب به این مناطق جلوگیری کنیم.

۱۶:۵۸ محل‌های اسکان اضطراری شهروندان اهوازی اعلام شد

فرماندار اهواز با اشاره به دستور تخلیه پنج منطقه شهر اهواز، گفت: محل‌های اسکان شهروندان اهوازی این مناطق از سوی جمعیت هلال احمر در اهواز مشخص شده‌اند.

۱۶:۵۱ موافقت رئیس قوه قضائیه با اعطای مرخصی ۱۵ روزه به زندانیان مناطق سیل زده کشور

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت: ریاست قوه قضائیه با اعطای ۱۵ روز مرخصی به زندانیانی که خانواده آن‌ها در استان‌های سیل زده زندگی می‌کنند و خانه و زندگی آن‌ها آسیب دیده است، موافقت کرد.

۱۶:۴۹ مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه تعطیل شد

استاندار خوزستان از تعطیل بودن مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای این استان به علت مشکلات ناشی از سیلاب تا دوشنبه هفته آینده خبر داد.

۱۶:۰۴ تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان مناطق سیل‌زده / اعطای یک ماه مرخصی اضطراری به کارکنان وظیفه

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان و کارکنان وظیفه مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران، ایلام و کرمانشاه می‌توانند از تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.

۱۶:۰۳ ارسال ۱۰۰ تن از کمک‌های ستاد اجرایی امام (ره) به مناطق سیل زده خوزستان

بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین محموله‌ی هوایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به وزن ۱۰۰ تن، برای کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان وارد فرودگاه اهواز شد.

۱۵:۵۸ نقشه تخریب مناطق شهری و کشاورزی مناطق سیل زده تهیه می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران از تهیه نقشه تخریب مناطق شهری، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی مناطق سیل زده کشور با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای خبر داد.

۱۵:۵۴ پایان سال تحصیلی در خوزستان منوط به تصمیم مدیریت بحران است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، احتمال تعطیلی پیش از موعد مدارس مناطق سیل زده خوزستان را منوط به تصمیم ستاد مدیریت بحران خوزستان دانست.

۱۵:۴۰ تخلیه ۶ روستا در حوزه کارون / برپایی ۴۸ اردوگاه در مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از تخلیه شش روستا درحوزه رود کارون خبر داد.

۱۵:۲۲ حجم آب ورودی به کرخه رو به کاهش است

نماینده تام الاختیار استاندار تهران در خوزستان با اشاره به اینکه حجم آب ورودی به رود کرخه رو کاهش است گفت: این حجم هم اکنون به ۸۰۰ میلی متر در ثانیه رسیده است.

۱۵:۱۸ هیچ شهر سیل‌زده‌ای بدون آب نیست

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفا کشور گفت: طی روزهای اخیر، حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت شهری و روستایی ساکن در ۱۲۰ شهر و ۸۰۰ روستا آبرسانی شدند.

۱۵:۰۱ احکام تخلیه به اهواز رسید/۵ منطقه اهواز باید فوری تخلیه شوند

منطقه عین ۲ اهواز یکی از مناطق مسیر اهواز حمیدیه بود که دو روز هست درگیر ورود سیلاب بودو اهالی در این مدت تلاش فراوانی کردند که آب وارد منازل آنها نشوند ولی حجم آب در حوالی این منطقه به اندازه‌ای بود که استاندار خوزستان فرمان تخلیه این منطقه و مناطق هم‌جوار را صادر کرد.

در همین زمینه استاندار خوزستان اعلام کرد: مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات، و سلیم آباد اهواز باید به صورت فوری تخلیه شوند.

وی افزود: ساکنان منطقه کیانشهر اهواز نیز در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

۱۵:۰۱ ساخت منازل تخریب شده مددجویان در سیل اخیر آغاز شد

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از آغاز ساخت منازل تخریب شده مددجویان در سیل اخیر خبر داد.

۱۴:۵۴  ‏آخرین وضعیت آق قلا

۱۴:۴۷ حدود ۲۰ درصد از آق قلا همچنان آبگرفتگی دارد

فرماندار آق قلا گفت: حدود ۲۰ درصد از آق قلا همچنان آبگرفتگی دارد.

۱۴:۱۴ ارائه خدمات امدادی به ۸۶ روستای گرفتار در سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از ارائه خدمات امدادی به ۸۶ روستای گرفتار در سیل استان خبر داد.

۱۴:۱۳ آغاز پرداخت غرامت به کشاورزان مناطق سیل‌زده / استمهال تسهیلات پرداخت شده

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به آغاز پرداخت غرامت به کشاورزان مناطق سیل‌زده، گفت: بازپرداخت تسهیلات در این بخش نیز استمهال می‌شود.

۱۴:۱۱ شرایط جوی امروز خوزستان پایدار است / ورود سامانه بارشی از فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شرایط جوی امروز استان پایدار است، از ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه خبر داد.

۱۴:۰۶ سد کرخه در سلامت کامل است / ثبت ۸۵ میلی‌متر بارندگی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با تاکید بر اینکه سد کرخه در سلامت کامل است، گفت: تشدید بارندگی‌های اخیر موجب شده تا ۸.۵ میلیارد مترمکعب سیلاب وارد مخزن سد شده است.

۱۳:۵۶ آسیب جدی به زیرساخت‌ها و مزارع آبزی پروری لرستان در جریان سیلاب

رئیس سازمان شیلات کشور، از آسیب جدی به زیرساخت‌ها و مزارع آبزی پروری لرستان در جریان سیلاب اخیر خبر داد.

۱۳:۵۳ بارندگی‌های پیش رو در خوزستان باید مدیریت شوند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بارندگی‌های دیگر پیش رو در خوزستان باید مدیریت شوند تا بیش از این برای این استان مشکل ایجاد نشود.

۱۳:۴۱ نماینده سازمان ملل در مناطق سیل‌زده لرستان حضور یافت

۱۳:۱۹ رادیو امداد راه‌اندازی شد / روحیه‌بخشی و همنوایی با آسیب دیدگان

علیرضا حبیبی مدیر رادیو امداد از نقش این شبکه رادیویی برای همدردی با سیل زده‌ها سخن گفت.

۱۲:۵۸ طرح جامع مدیریت سیل گلستان ردیف اعتباری ندارد / سرریز ۳ سد

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان گفت: سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر سرریز کرده‌اند اما وضعیت نگران کننده نیست و شرایط پایداری دارند و در حال مدیریت سیلاب و تخلیه آب هستیم.

۱۲:۵۶ ‏ وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده چه می‌شود؟

۱۲:۵۴ آبرسانی به ۲۱ هزار نفر از اهالی روستایی اهواز از سر گرفته شد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از وارد مدار شدن تأسیسات آبرسانی روستایی جسانیه شهرستان اهواز خبر داد.

۱۲:۴۳ واریز یک ماه مستمری اضافه به روستاییان سیل زده

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یک ماه مستمری اضافه برای مستمری بگیران آسیب دیده از سیل تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

۱۲:۴۲  ‏ احداث پل شناور در خوزستان به همت ارتش

پل شناور "پی‌ام‌پی" توسط گروه ۴۲۲ مهندسی اهواز به طول تقریبی ۱۲۰ متر با حضور دریادار سیاری بین کوت عبدالله و جاده اهواز عملیاتی شد.

۱۲:۳۷ ارتش از همه ظرفیت‌ها برای امداد رسانی به مردم استفاده کرد

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش از همه ظرفیت‌های خود برای امداد رسانی به مردم و مدیریت حوادث استفاده کرده و تاکنون اقدامات مناسبی انجام داده است.

۱۲:۳۶ تشکیل کمیته ملی بررسی علل بروز سیل به دستور رئیس‌جمهور

وزیر نیرو از تشکیل کمیته ملی بررسی علل بروز سیل به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه بررسی‌هایی داشته است.

۱۲:۳۴ تخلیه آب آق‌قلا با خندق / از سی کیلومتر دورتر خاک می‌آوریم

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در روزهای گذشته به دلیل آب شدن برف‌ها و یک نشتی آب در شرق آق‌قلا سطح آب بالاتر آمده بود که با حفر خندق و آوردن خاک اکنون سطح آب پایین‌تر آمده است.

۱۲:۳۱ خطر آلودگی آب‌ها در مناطق سیل زده / مشکل ازدیاد حشرات

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: مشکل ازدیاد حشرات و جوندگان هنوز جدی نیست، اما برای پیشگیری از این معضل، مواد گندزدا، سموم و حشره کش‌ها نیز تأمین شده است.

۱۲:۳۰ پرداخت بیمه بیکاری به ۶ هزار کارگر بیکار شده به علت سیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت بیمه بیکاری به ۶ هزار کارگر بیکار شده در جریان سیل این استان خبر داد.

۱۲:۲۴ مناطق آسیب‌دیده از سیل خارج از حریم رودخانه‌ها بازسازی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازسازی اماکن سیل‌زده قرار است که به نقاط مناسب‌تر و امن‌تری انتقال داده شوند تا از وقوع حوادث دیگری جلوگیری شود.

۱۲:۱۹  ‏ ارسال هوایی محموله‌های امدادی فارس به خوزستان

۱۲:۱۷ کرمان معین حمیدیه شد / تقویت سیل بند و احداث بیمارستان صحرایی

مسئولان و امدادگران استان کرمان به عنوان معین شهر حمیدیه امکانات و کمک‌های خود را برای یاری رساندن به سیل زدگان این شهر و جلوگیری از ورود آب به منازل اهالی حمیدیه به کار بسته‌اند.

۱۲:۱۵ تسهیلات دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده تا شنبه اعلام می‌شود

وزیر آموزش و پروش گفت: در مناطق سیل زده برای دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول، تسهیلاتی را قائل شدیم که انشالله تا روز شنبه این تصمیم را اعلام خواهیم کرد.

۱۲:۰۴ اتخاذ تدابیر لازم برای ورزشگاه غدیر اهواز و تأسیسات نفتی در خوزستان

فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: اقدامات و پیش بینی‌های لازم در صورت آزاد سازی آب از کرخه برای تأسیسات نفتی و مناطق دارای خطر پیش بینی شده است.

۱۲:۰۳ ۲,۶۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل در حوزه راه ۵ استان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در حوزه راه پنج استان، دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

۱۲:۰۳ مردم نگران مقاومت سدها نباشند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم تنها از طریق صدا و سیما پیگیر موضوعات سیل شوند، گفت: پایداری سدها مورد اعتماد است و به صورت ساعتی و روزانه چک می‌شود و مردم از این نظر نباید نگران باشند.

۱۱:۵۰ تخفیف ویژه دانشگاه آزاد برای شهریه دانشجویان مناطق سیل‌زده

رئیس دانشگاه آزاد از تصمیم این دانشگاه در ارائه تسهیلات و تخفیف ویژه برای شهریه دانشجویان مناطق سیل‌زده خبر داد.

۱۱:۳۷ خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی جبران می‌شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، خسارت‌های کشاورزان و باغداران جبران خواهد شد.

۱۱:۳۴  ‏ انتقال اهالی روستای «چم شیر» به مناطق امن

۱۱:۰۳ واحدهای پیام نور در مناطق سیل زده آسیب جدی ندیدند

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: واحدهای این دانشگاه در مناطق سیل زده آسیب جدی نداشته از طرفی تمام اماکن این دانشگاه تحت پوشش بیمه تکمیلی حوادث هستند.

۱۰:۵۷ پرداخت وام اشتغال زایی تا سقف ۱۵ میلیارد به ایثارگران سیل زده

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: به ایثارگرانی که کسب و کار آنها بر اثر سیل اخیر آسیب دیده یا به طورکلی از بین رفته است، وام اشتغال زایی برای احیای مشاغل پرداخت خواهد شد.

۱۰:۳۸  ‏شستشوی فرش‌های سیل زدگان پلدختر

۰۹:۴۵ گمیشان تا ۲ روز آینده به طور کامل از سیلاب تخلیه می‌شود

معاون فرماندار گمیشان گفت: آبگرفتگی در گمیشان تا دو روز دیگر به طور کامل تخلیه می‌شود.

۰۹:۳۱  ‏ تیم عملیات ویژه اورژانس در مناطق سیل زده لرستان

۰۹:۱۶ ۳۰۵ میلیارد ریال به استانداری خوزستان پرداخت شد

با دستور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال به استانداری خوزستان بابت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه پرداخت شد.

۰۹:۰۲ ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های کشور در پی وقوع سیلاب تخریب شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های کشور در پی وقوع سیلاب تخریب و دچار آسیب شده است.

۰۸:۴۶ دستور تخلیه هیچ نقطه‌ای در شهر اهواز صادر نشده است

فرماندار شهرستان اهواز گفت: تاکنون دستور تخلیه هیچ نقطه‌ای از شهر اهواز صادر نشده و وضعیت شهر عادی است.

۰۸:۴۴ احداث شبانه سیل بند در اهواز

۰۸:۴۲ ادامه مقاومت در برابر سیلاب ویرانگر / مزرعه سبزی پیرزن زیر آب رفت

مقاومت شهر حمیدیه پس از چند روز پیاپی زبان زد اغلب مردم شد. آنها به جای ترک شهر، ماندند و مقاومت کردند و تا به امروز سدی در برابر سیلابی ویرانگر شده‌اند.

۰۸:۲۰ احداث پل شناور توسط نیروی زمینی ارتش در «کوت سید صالح»

۰۷:۵۵ ضرورت توزیع صحیح اقلام امدادی در مناطق سیل زده

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در شهرهای سیل زده استان خوزستان بر ضرورت توزیع صحیح و مدیریت شده اقلام امدادی در مناطق سیل زده تاکید کرد.

۰۷:۴۶ قطار زندگی زیر ریل آب / زندگی سیل زدگان در واگن‌های قطار

از شروع بهار ۹۸ هشتمین سین خوزستان سیل شده و اهالی روستاهای بامدژ سیل زده اهواز این روزها در واگن قطار زندگی و روزگار می‌گذرانند.

۰۷:۴۵ اتمام ۳ کیلومتر از سیل بند قابل احداث در حاشیه جاده قفاص آبادان

شهردار آبادان گفت: در حال حاضر ۳ کیلومتر از سیل بند قابل احداث در حاشیه جاده قفاص در مقابل رودخانه بهمنشیر به اتمام رسیده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21فروردین1398 ، کدخبر: 4586982: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین