پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در هر سه استان سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان در مناطقی سیل آمده نگران روبه‌رو شدن با بیماری سالک هستیم.
شعارسال:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در هر سه استان سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان در مناطقی سیل آمده نگران روبه‌رو شدن با بیماری سالک هستیم.

محمد مهدی گویا درباره اقدامات پیشگرانه وزارت بهداشت در مناطق سیل زده گفت: واکسیونسون سرخک را برای کلیه افراد ۹ ماه تا ۱۵ ساله در تمام مناطق انجام شده است.

وی افزود: با توجه به گرمتر شدن هوا طبیعی است یک سری از بیمار‌های بیشتر شوند مثل بیمار‌هایی که از طریق آب و غذا و بیمار‌های از طریق حشرات منتقل می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: در هر سه استان سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان در مناطقی سیل آمده نگران رو به رو شدن با بیماری سالک هستیم. نکته قابل توجه اینکه در مناطقی که در این سه استان سیل آمده بیشتر مستعد این بیماری هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه گزارشی از مار گزیدگی در مناطق سیل زده نداشتیم گفت: با گرمتر شدن هوا خصوصا در خوزستان که قبلا هم بیشتر شاهد مارگزیدگی بودیم امکان بروز این حادثه وجود دارد ولی همه اقدامات صورت گرفته و مراکز درمانی نیز مشخص شده است.

گویا در ادامه بیان کرد: مردم برای جلوگیری از حیوان گزیدگی باید با ما همکاری کنند. از نزدیک شدن به حیوانات ولگرد مخصوصا بچه ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: ۷۰ درصد از بیمار‌هایی که از آب و غذا منتقل می‌شوند با شستن دست‌ها قابل پیشگیری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار22فروردین 98، کدخبر: 509000،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین